Skip to main content
Vastaus

Spacetalk kellon kaupan purku

  • November 24, 2025
  • 5 kommenttia
  • 125 katselukerrat

Hei,

Olen hankkinut teiltä syyslomalla pojallemme Spacetalk-kellopuhelimen kytkykauppasopimuksella, ja laite on toiminut aiemmin moitteettomasti. Viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen kellopuhelimeen on kuitenkin ilmennyt merkittäviä ongelmia, jotka heikentävät sen käytettävyyttä ja turvallisuutta.

Päivityksen jälkeen:

Kellopuhelimen toiminnallisuus on heikentynyt ja käytössä ilmenee häiriöitä.

Puhelinnumeroiden lisääminen onnistuu vain mikäli kontaktilla on käytössä Spacetalk-sovellus, mikä ei ollut toimintamalli laitteen ostohetkellä eikä vastaa sitä käytettävyyttä, jota minulle myytäessä luvattiin.

Muutokset ovat rajoittaneet laitteen peruskäyttöä ja aiheuttaneet huomattavaa haittaa erityisesti lapsen turvallisen tavoitettavuuden kannalta.

Olen aktiivisesti seurannut sekä Elisan että Spacetalkin päivityksiä aiheeseen liittyen. Tehnyt ohjeistetut toimenpiteet eikä laite edelleenkään toimi luvatulla tavalla: soittaminen ei onnistu, sijaintitiedot eivät välity. Aikaa on kulunut jo kohtuuttoman paljon, kun yhteistyö tuntuu tökkivän sekä Elisan että Spacetalkin suuntaan. Kellopuhelin on laite, joka on hankittu turvaamaan koulupäivää ja itsenäistä liikkumista. Nämä eivät ole toteutuneet nyt kahteen viikkoon ja edelleen ongelmat jatkuvat. Tämä on aiheuttanut jo riittävässä määrin kohtuutonta haittaa.

Nämä muutokset ovat tulleet ilman omaa suostumustani ja muuttaneet laitteen ominaisuuksia olennaisesti huonompaan suuntaan. Kuluttajansuojalain mukaan tuotteen tulee vastata sitä, mitä ostohetkellä on sovittu, eikä siihen saa tehdä olennainen heikentäviä muutoksia kesken sopimuskauden.

Tämän vuoksi vaadin, että Spacetalk-kellopuhelimen kytkykauppasopimus puretaan, koska laite ei enää vastaa alkuperäistä sopimusta eikä käyttötarkoitustaan. Pyydän teitä vahvistamaan sopimuksen purkamisen sekä antamaan ohjeet mahdollisesta laitteen palauttamisesta.
 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Ota asiakaspalveluun yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

OmaElisa, erinomaisen hyvä vaihtoehto:

Omaelisa : Klikkaa nimipallukan vieressä kolmea viivaa>Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

5 kommenttia

  • Vastaus
  • November 24, 2025

Ota asiakaspalveluun yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

OmaElisa, erinomaisen hyvä vaihtoehto:

Omaelisa : Klikkaa nimipallukan vieressä kolmea viivaa>Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 24, 2025

Olisiko mahdollista saada sähköpostiosoite? Sitä ei tuolla linkkaamassasi ole. Chatiin on pitkä jono ja on muutakin elämää kuin odotella asiakaspalvelua joko siellä tai puhelimessa


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 24, 2025

Olisiko mahdollista saada sähköpostiosoite? Sitä ei tuolla linkkaamassasi ole. Chatiin on pitkä jono ja on muutakin elämää kuin odotella asiakaspalvelua joko siellä tai puhelimessa

OmaElisasta laitat viestin.Viesti ei ole sama asia kuin chat.


  • November 24, 2025

Olisiko mahdollista saada sähköpostiosoite? Sitä ei tuolla linkkaamassasi ole. Chatiin on pitkä jono ja on muutakin elämää kuin odotella asiakaspalvelua joko siellä tai puhelimessa

OmaElisassa Tuki sivulla tuolta klikkaat: Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti

Tuosta pääsee suoraan laittamaan uutta viestiä: 

https://verkkoasiointi.elisa.fi/viestit

Viesteihin vastataan 7 päivän kuluessa.

Parissa päivässäkin tulee vastaus hyvinkin.


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 26, 2025

Nostona vielä tähän myös muille, että tässä Spacetalkin-ketjussa on Elisan puolelta tehty tilannetiedotusta: