Spacetalk-kellopuhelimiin tullut päivitys on tällä viikolla aiheuttanut globaalisti moninaisia ongelmia kellon käytössä. Ongelma on peräisin laitevalmistajalta tulleesta päivityksestä ja tilanne on korjauksessa Spacetalkin puolella.
Tunnistettuja ongelmia ovat mm.
- Laitteen lämpeneminen, akun nopea tyhjeneminen
- Yhteystietojen hallinta
- Ilmoitukset (jatkuvia push-ilmoituksia sovelluksesta)
- Tilinhallinta ja käyttöoikeudet
- Kadonneet asetukset päivityksen jälkeen (mm. koulutilan kanssa)
- Tietojen epäjohdonmukaisuus (esim. puuttuvat yhteystiedot)
- Tällä hetkellä sovelluksessa pakotetaan lähettämään yhteystiedolle kutsu Spacetalk-sovellukseen, kun lisää yhteystietoa. Tämä tullaan korjaamaan, Spacetalk-kellolla Elisan asiakas voi jatkossakin soittaa henkilöille, joilla ei ole Spacetalk-sovellusta
Elisan asiakkaille on avattu oma tukimahdollisuus Spacetalkille.
Jos sinulla on ongelmia laitteen kuumenemisen kanssa tai ongelmia yhdistää laitettasi uuteen Spacetalk-sovellukseen, kokeile alla olevia toimenpiteitä. Monet ongelmat on mahdollista korjata nopeasti ilman, että tarvitsee tehdä tukitikettiä.
Toimenpide 1: Kokeile näitä nopeita korjaustoimenpiteitä
Ennen kuin otat yhteyttä tukeen, kokeile seuraavia:
- Käynnistä laite uudelleen
- Sammuta laite kokonaan
- Odota 10 sekuntia
- Käynnistä laite
- Kokeile yhdistämistä uudelleen - Käynnistä Spacetalk-sovellus uudelleen
- Sulje Spacetalk-sovellus kokonaan
- Avaa Spacetalk-sovellus
- Kokeile laitteen yhdistämistä sovellukseen uudelleen
Jos ongelma jatkuu, jatka seuraavaan toimenpiteeseen.
Toimenpide 2: Tee tukitiketti Spacetalk-tukeen
Jos ongelma ei ratkennut edellä mainituilla toimenpiteillä, voit olla yhteydessä Spacetalkin tukeen.
Seuraa ohjeita tarkasti kohta kohdalta varmistaaksesi, että Elisan asiakkaana saat nopeampaa apua ongelmaasi. Tukitiketin voit tehdä heti, mutta maininta SUOMI nopeuttaa käsittelyä 22.11. alkaen.
Kuinka tehdä tukitiketti:
- Mene tukisivulle -> https://support.spacetalk.co/en/articles/12619798-contact-us-for-support
- Valitse Spacetalkin tuki-ikoni sivun oikeasta alareunasta
- Klikkaamalla ikonia avaat chatin tekoälyllä toimivan tukiagentin, ARTIn, kanssa
- Kirjoita viestiisi alkuun: SUOMI
Tämän avulla tukipyyntö ohjautuu oikeaan paikkaan nopeutettuna - Kuvaile ongelmasi lyhyesti, esimerkiksi:
"Laitteeni kuumenee liikaa"
"Laitteeni ei yhdisty uuteen sovellukseen" - Lähetä viestisi, ja ARTI ohjeistaa seuraavat askeleet
Tilanteesta on avattu myös oma sivu tilannepäivityksille.


