Moikka!
Sorry pitkähkö alustus...
Puhelimeni Razor Razor 40 5G taittuvaan näyttöön, näytön taitoskohdan oikeaan sivuun, ilmestyi normaalissa päivittäisessä käytössä ensin pieni halkeama. Halkeamasta huolimatta näyttö toimi normaalisti, kunnes näytön halkeama eteni näytön saumakohdasta läpi halkaisten näytön käytännössä kahtia. Lopputulos, näyttö musteni 80% ja lakkasi käytännössä toimimasta. Edellä kerrottu, näytön vikaantuminen, tapahtui puhelimen normaalissa käytössä.
Toimitin takuunalaisen (ostettu 26.11.2023) Jyväskylän Sepän Elisa kaupan kautta 22.9. takuukorjaukseen heidän Resete nimiseen valtuutettuun huoltoliikkeeseen.
Puhelimen näyttö vikaantui Turussa ollessani viikolla 38 ja kävin näyttämässä puhelinta Turun Hansan Elisa kaupassa. Tuolloin Elisan edustaja arvioi puhelimen normaalissa käytössä näyttöön syntyneen vian takuunalaiseksi.
Tänään sain Reseteltä sms-viestin "Resete on tarkastanut huoltoon toimittamanne laitteen. Olemme todenneet laítteessanne vian, joka ei kuulu valmistajan rajoitetun takuun piiriin. Arvio laitteenne korjauksesta 569,00€... Laitteen näyttöoduulissa havaittu vaurio joka evää laitteen takuuhuollon"
Onko teillä kokemusta taittuvanäyttöisistä puhelimista? Lähinnä taittuvan näytön toiminnasta ja mahdollisista ongelmista? Jos on ollut ongelmia niin miten taittuvanäyttöisen takuunalaisen puhelimen huollon suhteen on toimittu? Odotin, että taittuvanäyttöisen puhelimen näyttö normaalissa käytössä kestää enemmän kuin 10kk.






