Skip to main content
Vastaus

ZTE M286D

  • July 29, 2022
  • 9 kommenttia
  • 341 katselukerrat

Tuli hätäisesti hommattua tuollainen reititin.

Onko todella niin, että käyttäjä ei voi vaikuttaa mihinkään sen asetuksiin?

Huawein laitteissa pystyi itse määrittämään esim. verkon mitä se käyttää ja taajuuslukituksen. Myös antennien asetuksia pystyi muuttamaan, palomuurin sai päälle tai pois jne.

Tässä ei voi tehdä muuta kuin tarkastaa onko uusia päivityksiä saatavilla. Ei ole ollut ilmeisesti vuoteen?

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Auttaneekohan alla olevat ohjeet tilaanteeseen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/4g-kotiboksi-zte-mf286/

Tarvittaessa voit lukita verkkotekniikan (3G/4G) tai verkkotaajuuden (LTE 2600/1800/800) laitteen hallinnan kautta. Toimenpiteellä voit saada parannusta yhteyden toimintaan mikäli jokin tietty verkkotekniikka tai -taajuus on ruuhkautunut käyttöalueella. Verkkotaajuuden lukitusta ei voi tehdä uusimmilla mobiilireitittimillä.

Katso kuvallinen ohje >

Vähän lisää:
Jos haluat vaihtaa 3G- tai 4G-verkkoon tai lukita yhteyden tietylle 4G-taajuudelle, toimi näin:
 
  1. Avaa selaimesi. Kirjoita osoitekenttään 192.168.100.1 ja paina Enter.
  2. Syötä sisäänkirjautumistietosi ja valitse Kirjaudu.
  3. Kun olet kohdassa 4G+, valitse Asetukset.
  4. Valitse Verkon valinta.
  5. Valitse alasvetovalikosta haluamasi verkkotekniikka.
  6. Valitse Käytä.
  7. Valitse kohta Lukitse taajuus ja siellä 4G-taajuus, johon verkko lukitaan.
  8. Valitse vaihtoehto ja sitten Käytä. Verkkotilaa on muutettu.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

  • Vastaus
  • July 29, 2022

Auttaneekohan alla olevat ohjeet tilaanteeseen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/4g-kotiboksi-zte-mf286/

Tarvittaessa voit lukita verkkotekniikan (3G/4G) tai verkkotaajuuden (LTE 2600/1800/800) laitteen hallinnan kautta. Toimenpiteellä voit saada parannusta yhteyden toimintaan mikäli jokin tietty verkkotekniikka tai -taajuus on ruuhkautunut käyttöalueella. Verkkotaajuuden lukitusta ei voi tehdä uusimmilla mobiilireitittimillä.

Katso kuvallinen ohje >

Vähän lisää:
Jos haluat vaihtaa 3G- tai 4G-verkkoon tai lukita yhteyden tietylle 4G-taajuudelle, toimi näin:
 
  1. Avaa selaimesi. Kirjoita osoitekenttään 192.168.100.1 ja paina Enter.
  2. Syötä sisäänkirjautumistietosi ja valitse Kirjaudu.
  3. Kun olet kohdassa 4G+, valitse Asetukset.
  4. Valitse Verkon valinta.
  5. Valitse alasvetovalikosta haluamasi verkkotekniikka.
  6. Valitse Käytä.
  7. Valitse kohta Lukitse taajuus ja siellä 4G-taajuus, johon verkko lukitaan.
  8. Valitse vaihtoehto ja sitten Käytä. Verkkotilaa on muutettu.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 30, 2022

Ei ole ollenkaan tuon ohjeen mukainen valikko tässä.

Löytyy vain valikko “yhteysasetukset" jossa tila on automaattinen. Siellä on yksi alavalikko “yhteystila" jossa on valinnat “automaattinen", “manuaalinen" ja “verkkovierailu" täppä on kohdassa “automaattinen" ja kaikki on harmaata eikä bannerit reagoi mihinkään.

Mihinkään muuhun ei mielestäni voi vaikuttaa kuin wifi-valikossa wifiverkon suojaustasoon?


  • July 30, 2022

Ei ole ollenkaan tuon ohjeen mukainen valikko tässä.

Löytyy vain valikko “yhteysasetukset" jossa tila on automaattinen. Siellä on yksi alavalikko “yhteystila" jossa on valinnat “automaattinen", “manuaalinen" ja “verkkovierailu" täppä on kohdassa “automaattinen" ja kaikki on harmaata eikä bannerit reagoi mihinkään.

Mihinkään muuhun ei mielestäni voi vaikuttaa kuin wifi-valikossa wifiverkon suojaustasoon?

Eikö tuollainenkaan?

Katso kuvallinen ohje >


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 30, 2022

Mulla on tuo sama valikko kuin tässä keskustelussa käsiteltävä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 30, 2022

Eli yritän mobiiliversiolla?

 


  • July 31, 2022

Kokeile tietokoneella toisella selaimella, poista ensin selaimien välimuisti.

saattaa vaikuttaa näihinkin juttuihin.

Palauta piruuttaan kotiboksin tehdasasetuksetkin.

Aika hakuammuntaahan tämä nyt on, mutta

jotain pitää yrittää.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 31, 2022

Toimii se tietokoneella ihan ok. En vain tajunnut että tuo johtui siitä, että yritin Androidilla.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 31, 2022

Toimii se tietokoneella ihan ok. En vain tajunnut että tuo johtui siitä, että yritin Androidilla.

Kyllä sen Androudissakin saa valittua, käytetäänkö mobiili- vai tietokone/desktop sivua selaimessa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • July 31, 2022

Toimii se tietokoneella ihan ok. En vain tajunnut että tuo johtui siitä, että yritin Androidilla.

Kyllä sen Androudissakin saa valittua, käytetäänkö mobiili- vai tietokone/desktop sivua selaimessa.

Juu, hoksasin tämän kun kokeilin muuttuiko mikään Android-käyttöliittymässä, kun tein muutoksia tuolla tietokoneversiossa.

Aivan selvästi se valinta on siinä kirjautumissivulla, ei vaan ole tullut ajateltua, kun harvoin tarvitsee.

Mulla on katolla suunta-antenni, kun 8v. sitten rakensin talon tänne katvealueelle. Viime viikolla oli tehty jotain parannuksia verkkoon tällä alueella ja minusta meillä alkoi tulla sellaisia ihme katkoksia ja ajattelin että tuo reititin on alkanut arpoa eri verkkojen välillä, mikä oli ongelma alkuvuosina ja jonka takia tuon suunta-antennin asensinkin. Sillä ja taajuuslukituksella sai hyvän yhteyden silloin. Nyt pyöritin ulkoiset antennit irti reitittimestä kokonaan ja tuntuu pelaavan paremmin niin, ehkä…

Pitää joskus kun jaksaa kokeilla saako noilla kattoantenneilla enää mitään lisäarvoa aikaiseksi. Se on amatöörille niin hidasta touhua että huh, huh...