Skip to main content
Vastaus

ZTE MC801A "sammuilee"

  • November 6, 2025
  • 3 kommenttia
  • 49 katselukerrat

tosiaan ollu ZTE MC801A modeemi käytössä nyt päälti pari vuotta, wifi takkuili alussa mut muuten kaapelin päässä toiminut huoletta ja myöhemmin wifikin muuton jälkeen, mutta nyt viimesen viikon aikana on alkanut laite sammuilemaan (vaan power valo jää palaan) ja verkko takkuilee ihan järkyttävästi

mitä aikasemmista keskusteluista sain irti, koitin noita ylemmän kuvan arvoja laskee, saa nähdä auttaako

päivityksiä ei löytyny myöskään uusia

ja jos näistä tiedoista joku paremmin tietävä osaa vaikka jotain löytää

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

@miika Palaan hieman huhuilemaan, että mikäs laitteen kanssa on tällä hetkellä tilanne?😊

Jos resetointi ei auta tilanteeseen voisi sim-korttia kokeilla tuon katkoksen aikana toiseen laitteeseen (esim.puhelimeen). Jos toiminta puhelimessa on ok niin saattaa olla, että itse reititin on menossa rikki. Jos kuitenkin netti ei toimi simkortilla toisessakaan laitteessa olisi hyvä olla yhteydessä meidän asiakaspalvelun puoleen, josta sitten ohjataan eteenpäin vikapuolelle. Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella soittaessa puhelu yhdistyy suoraan vikapuolelle. Tätä kautta päästään katsomaan verkon sekä liittymän tilanne tarkemmin ja etenemään siitä.👍

3 kommenttia

  • November 6, 2025

Viimeisin ohjelmistoversio siinä ainakin on, eiköhän siihen päivityskin

ole tulossa, kun jo kahden vuoden takainen on:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/zte-mc801a-5g/

Elokuu 2023 MC801A1_Elisa1_B06

Voihan tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 7, 2025

Olitko kokeillut jo laitteen resetointia?😊

Ja tervetuloa osaksi yhteisöä ​@miika !💙


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 14, 2025

@miika Palaan hieman huhuilemaan, että mikäs laitteen kanssa on tällä hetkellä tilanne?😊

Jos resetointi ei auta tilanteeseen voisi sim-korttia kokeilla tuon katkoksen aikana toiseen laitteeseen (esim.puhelimeen). Jos toiminta puhelimessa on ok niin saattaa olla, että itse reititin on menossa rikki. Jos kuitenkin netti ei toimi simkortilla toisessakaan laitteessa olisi hyvä olla yhteydessä meidän asiakaspalvelun puoleen, josta sitten ohjataan eteenpäin vikapuolelle. Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella soittaessa puhelu yhdistyy suoraan vikapuolelle. Tätä kautta päästään katsomaan verkon sekä liittymän tilanne tarkemmin ja etenemään siitä.👍