Vastattu

ZTE MF286A ongelma

  • 29 December 2021
  • 8 kommenttia
  • 2170 katselukerrat

Laiteeseen syttyy jatkuvasti palava punainen valo (3g/4g) eikä se yhdistä nettiin. Katselin ohjekirjaa ja tarkistin, että SIM-kortti on paikallaan ja Elisan verkko on toiminnassa. Tehnyt tämän muutaman kerran, aluksi uudelleenkäynnistys auttoi, mutta enää ei. Palautin tehdasasetukset, ei auttanut. Päivityksiä en pääse hakemaan kun laite ei yhdisty nettiin. Takuu meni umpeen pari kuukautta sitten, korjata tätä ei varmaan kannata? Neuvoja?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 29 December 2021, 11:00

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Laiteeseen syttyy jatkuvasti palava punainen valo (3g/4g) eikä se yhdistä nettiin. Katselin ohjekirjaa ja tarkistin, että SIM-kortti on paikallaan ja Elisan verkko on toiminnassa. Tehnyt tämän muutaman kerran, aluksi uudelleenkäynnistys auttoi, mutta enää ei. Palautin tehdasasetukset, ei auttanut. Päivityksiä en pääse hakemaan kun laite ei yhdisty nettiin. Takuu meni umpeen pari kuukautta sitten, korjata tätä ei varmaan kannata? Neuvoja?

Jos pääset laitteen hallintaan selaimella osoitteessa http://192.168.100.1 , niin tarkista ettei PIN-koodikysely ole päällä ja että tunnistaako laite SIM-kortin ylipäätään.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/4g-kotiboksi-zte-mf286/

Toki jos löytyy toinen Elisan SIM (esim. puhelimessa) , niin sillä voi testata onko vika laitteessa vai SIM-kortissa.

Jos vika näyttäisi olevan SIM:ssä , niin sitten vain kortti ulos ja liittimien puhdistus ja uusi testaus. Ellei auta , niin kannattanee tilata uusi SIM.

Jos vika on modeemissa , niin sille ei oikein kannata mitään tehdä , vaan hankkia uusi , kun tuo nykyinen on jo muutenkin vanhaa takniikkaa.

Kiitos neuvoista! Hallintasivu kertoo SIM-kortin olevan voimassa, eikä SIM-kortin ulosotto ja puhdistus muuttanut tilannetta. PIN-koodikysely ei ole päällä. En ole tarkoituksella muuttanut hallintasivun kautta aiemmin mitään asetuksia, kun laite toimi hyvin. Ongelmien tultua esiin tein hallintasivun kautta tehdasasetusten palautuksen, mutta apua ei ollut. Nettihakujen perusteella löytyy aika monta kommenttia, että tämä laite on vikaherkkä. Ehkäpä se osui nyt omalle kohdalle!

Käyttäjätaso 7

Kiitos neuvoista! Hallintasivu kertoo SIM-kortin olevan voimassa, eikä SIM-kortin ulosotto ja puhdistus muuttanut tilannetta. PIN-koodikysely ei ole päällä. En ole tarkoituksella muuttanut hallintasivun kautta aiemmin mitään asetuksia, kun laite toimi hyvin. Ongelmien tultua esiin tein hallintasivun kautta tehdasasetusten palautuksen, mutta apua ei ollut. Nettihakujen perusteella löytyy aika monta kommenttia, että tämä laite on vikaherkkä. Ehkäpä se osui nyt omalle kohdalle!

Voihan se modeemi olla tullut tiensä päähän. Jos mahdollista , niin ehkä kannattaisi kokeilla toisella SIM:llä vielä varmuuden vuoksi , esim. puhelimen SIM:llä , kun se ilmeisesti verkkoon menee.

Jos ei toimi silläkään , niin sitten modeemi lienee kaput.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Jos on helpompaa testata modeemin SIM-korttia puhelimessa kuin toisinpäin, sitäkin voi kokeilla. 

Kiitoksia neuvoista. Ei ole kotona laitetta, jolla ZTE:n mini SIM-korttia voisi testata. Enkä halua tunkea ZTE:n sisälle microkokoista isomassa kehikossa olevaa, koska vaarana on se, että sellainen viritys jää ZTE:n sisään, ja yhden ongelman sijasta edessä on useita. Tuosta vääränkokoisen asentamisesta varoitetaan käyttöohjekirjassakin.

Käyttäjätaso 7

Kiitoksia neuvoista. Ei ole kotona laitetta, jolla ZTE:n mini SIM-korttia voisi testata. Enkä halua tunkea ZTE:n sisälle microkokoista isomassa kehikossa olevaa, koska vaarana on se, että sellainen viritys jää ZTE:n sisään, ja yhden ongelman sijasta edessä on useita. Tuosta vääränkokoisen asentamisesta varoitetaan käyttöohjekirjassakin.

Onhan se vähän noinkin , mutta nykyään kaikki uudet SIM-kortit ovat ns. trio-kortteja , joissa on kaikki kolme kokoa. Yhdenkoon kortteja ei oikein mistään enää saa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tuosta vääränkokoisen asentamisesta varoitetaan käyttöohjekirjassakin.

Mullakin on kerran jäänyt Huawein mokkulan sisään SIM-kortti kehikkoineen, eikä lähtenyt ehjänä irti vaan laite hajosi kun koitti väkisin repiä. Huawei E5776 “USB-mokkula” oli laite.

Yhden trio-SIM:n olen asentanut täyskokoisena mutta laitoin varmuuden vuoksi taakse ohutta kirkasta teippiä ja on se ainakin muutaman varovan irroituksen kestänyt, ilman että on jäänyt sisälle jumiin. Tuo laite on B315 ja siinä on kyllä teknisesti melko erilainen SIM-paikkakin, ei ole mitään “jousitusta” joten ei jää niin helposti mikään jumiinkaan, olettaisin.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Noita sim kortin extrapalikoita löytyy kyllä hyvin laajasti, niissä on se kehys ja takapuoli on sellainen ohut tarrapinta myös niin ei lipeä se kortti siitä kehikosta.

 

esim:

https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimen-laturit-ja-kaapelit/muut-puhelimen-kaapelit-ja-sovittimet/SSIMA14/sandstrom-sim-kortti-adapteri-paketti

 

Mikäli testaamalla selviää että reititin tiensä päässä niin ZTEn uudempaa mallia on myös meidän kaupassa:

https://elisa.fi/kauppa/tuote/zte-mf286d?paymentOption=1&deviceVariant=3G%2F4G%20MF286D

 

Mikäli alueella on jo 5G verkkoa tai juuri tulossa niin kannattaa toki miettiä kerralla 5G reititintä, vaikka liittymää ei vielä päivittäisikään.