Skip to main content
Vastaus

Zyxel NR5103 firmware-päivitykset ja haavoittuvuudet?

  • August 19, 2024
  • 5 kommenttia
  • 979 katselukerrat

Milloin ja miten Elisan myymiin NR5103-laitteisiin saa usimman firmware-päivityksen?

 

Laite näyttää versioksi edelleen samaa V4.19(ABYC.4)b4_E0.

 

Zyxelin sivuilla mainitaan, että jo uudemmallekin versiolle V4.19(ABYC.5)C0 on jo tarjolla korjauspäivitys V4.19(ABYC.6)C0 ja että korjauksen saamiseksi tulisi olla yhteydessä palvelun tarjoajaan:

 

Please reach out to your local Zyxel support team for the file.

Please note that the tables do NOT include customized models for internet service providers (ISPs).

For ISPs, please contact your Zyxel sales or service representatives for further details.

For end-users who received your Zyxel device from an ISP, we recommend you reach out to the ISP’s support team directly, as the device may have custom-built settings.

 

https://community.zyxel.com/en/discussion/22880/zyxel-security-advisory-for-buffer-overflow-vulnerabilities-in-some-5g-nr-4g-lte-cpe

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Milloin ja miten Elisan myymiin NR5103-laitteisiin saa usimman firmware-päivityksen?

 

Laite näyttää versioksi edelleen samaa V4.19(ABYC.4)b4_E0.

 

Zyxelin sivuilla mainitaan, että jo uudemmallekin versiolle V4.19(ABYC.5)C0 on jo tarjolla korjauspäivitys V4.19(ABYC.6)C0 ja että korjauksen saamiseksi tulisi olla yhteydessä palvelun tarjoajaan:

 

Please reach out to your local Zyxel support team for the file.

Please note that the tables do NOT include customized models for internet service providers (ISPs).

For ISPs, please contact your Zyxel sales or service representatives for further details.

For end-users who received your Zyxel device from an ISP, we recommend you reach out to the ISP’s support team directly, as the device may have custom-built settings.

 

https://community.zyxel.com/en/discussion/22880/zyxel-security-advisory-for-buffer-overflow-vulnerabilities-in-some-5g-nr-4g-lte-cpe

 

 

Kyllä se sieltä tulee:

Zyxel NR5103 5G -mobiilireitittimen ohjeet

Lähetämme Elisalta hankituille Zyxel NR5103 -mobiilireitittimille uusimman ohjelmistoversion automaattisesti. Pidä laiteasetuksissa automaattiset päivitykset päällä, niin huolehdimme että laitteesi ohjelmisto pysyy ajan tasalla. 

Voithan toki kysäistä asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

5 kommenttia

  • Vastaus
  • August 19, 2024

Milloin ja miten Elisan myymiin NR5103-laitteisiin saa usimman firmware-päivityksen?

 

Laite näyttää versioksi edelleen samaa V4.19(ABYC.4)b4_E0.

 

Zyxelin sivuilla mainitaan, että jo uudemmallekin versiolle V4.19(ABYC.5)C0 on jo tarjolla korjauspäivitys V4.19(ABYC.6)C0 ja että korjauksen saamiseksi tulisi olla yhteydessä palvelun tarjoajaan:

 

Please reach out to your local Zyxel support team for the file.

Please note that the tables do NOT include customized models for internet service providers (ISPs).

For ISPs, please contact your Zyxel sales or service representatives for further details.

For end-users who received your Zyxel device from an ISP, we recommend you reach out to the ISP’s support team directly, as the device may have custom-built settings.

 

https://community.zyxel.com/en/discussion/22880/zyxel-security-advisory-for-buffer-overflow-vulnerabilities-in-some-5g-nr-4g-lte-cpe

 

 

Kyllä se sieltä tulee:

Zyxel NR5103 5G -mobiilireitittimen ohjeet

Lähetämme Elisalta hankituille Zyxel NR5103 -mobiilireitittimille uusimman ohjelmistoversion automaattisesti. Pidä laiteasetuksissa automaattiset päivitykset päällä, niin huolehdimme että laitteesi ohjelmisto pysyy ajan tasalla. 

Voithan toki kysäistä asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 20, 2024

Päivitystä odoteltu jo kuukausia, ei taida tulla vaikka automaattiset päivitykset käytössä.

 

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä FW-versioita muilla on ko. laitteessa käytössä?

 

Asiakaspalvelustakin asiaa on kysytty kuukausia sitten, vastausta odotellaan edelleen.


Sokrates
  • August 20, 2024

Milloin ja miten Elisan myymiin NR5103-laitteisiin saa usimman firmware-päivityksen?

 

Laite näyttää versioksi edelleen samaa V4.19(ABYC.4)b4_E0.

 

Zyxelin sivuilla mainitaan, että jo uudemmallekin versiolle V4.19(ABYC.5)C0 on jo tarjolla korjauspäivitys V4.19(ABYC.6)C0 ja että korjauksen saamiseksi tulisi olla yhteydessä palvelun tarjoajaan:

 

Please reach out to your local Zyxel support team for the file.

Please note that the tables do NOT include customized models for internet service providers (ISPs).

For ISPs, please contact your Zyxel sales or service representatives for further details.

For end-users who received your Zyxel device from an ISP, we recommend you reach out to the ISP’s support team directly, as the device may have custom-built settings.

 

https://community.zyxel.com/en/discussion/22880/zyxel-security-advisory-for-buffer-overflow-vulnerabilities-in-some-5g-nr-4g-lte-cpe

 

 

Kyllä se sieltä tulee:

 

Elisan myymissä laitteissa on Elisalle räätälöity firmware ja se , että laitevalmistaja on julkaissut perussoftaansa päivityksen , ei tarkoita , että Elisan räätälöityyn softaankin se tulee välittömästi.

Joitakin paikkauksia voidaan saada vähän nopeammin , mutta joitakin ei ollenkaan. Elisalla päivitysrytmi on noin päivitys vuodessa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 20, 2024

Mitä “räätälöinti” käytännössä tarkoittaa? Voiko ostaja halutessaan päivittää laitteeseen valmistajan uudemman firmiksen?

 

Laitteethan eivät ole nykyään SIM-lukittuja, voiko eri operaattorin liittymällä saada automaattisen päivityksen laitteelle vai vaatiiko se Elisan liittymän?

 

Takuu lienee voimassa liittymästä/operaattorista riippumatta? Myös itse päivitetyn firmiksen kanssa?


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 20, 2024

Mitä “räätälöinti” käytännössä tarkoittaa? Voiko ostaja halutessaan päivittää laitteeseen valmistajan uudemman firmiksen?

 

Laitteethan eivät ole nykyään SIM-lukittuja, voiko eri operaattorin liittymällä saada automaattisen päivityksen laitteelle vai vaatiiko se Elisan liittymän?

 

Takuu lienee voimassa liittymästä/operaattorista riippumatta? Myös itse päivitetyn firmiksen kanssa?

Laitteeseen ei voi päivittää laitevalmistajan originaalisoftaa operaattoriversion päälle.

Laitteen softa ei vaihdu "operaattorilta toiselle", vaikka SIM-kortin vaihtaisi.

Jos jollain kikalla päivittää originaalisoftan ja se epäonnistuu ja laite "sekoaa", ei kyseessä ole takuunalainen vika. 

Laitetta voi käyttää kenen tahansa operaattorin verkossa, sillä ei ole takuuseen mitään merkitystä.