Skip to main content
Vastaus

zyxel-vmg3925-b10b

  • April 18, 2022
  • 11 kommenttia
  • 380 katselukerrat

Ei näyttänyt tuola olevan vielä tätä joten kysynpä sitä nyt.

Meillä on ongelmia tuon laitteen Zyxel VMG3925-B10B ja suoratoisto palveluiden kanssa.

Eniten ongelmaa ilmenee Netflixin kanssa ja tämän huomannut siksi että lapset on alkanut  valittaa tästä. 

Ongelma on että jostain syystä joudun käydä sulkemassa ja käynnistämässä reitittmen uusiksi koska suoratoisto palvelimet ilmoittaa että “ohjelma ei ole saatavilla alueellasi” mutta enpä minä tätä taloa kovin usein päivässä siirtele eri paikkoihin. 

Ei minulla ei ole käytössä VPN tai muukaan ohjelma mikä minua “siirtelisi” päivän aikana itsestään.

Onko muita joilla sama ongelma?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Laitahan @AavikkoHobo asiakasnumeroa profiiliisi, niin vilkaistaan! 🙂 Olitko tuolle tehdasasetukset kaiken varalta palautellut jo?

kyllä tehdasasetukset on palautettu ja se autto hetkellisesti mutta tekee sitä kuitenkin välillä ja vielä siihen sovellusten poistamis ja uudelleen asentamiseen että tämä sama vika ilmenee myös kuin menee ihan “fyysiseti netti sivulle” eikä vain aplikaatioissa.

 


Tarkistin tilannetta ja laitteessa on uusin ohjelmistoversiokin käytössä. 🤔 Selkeästi joku tuossa Zyxelissä tekee tuon, kun tehdasasetusten palauttamisella sait hetkeksi korjautumaan. Suosittelen uutta laitetta Zyxelin tilalle helpoimpana ja nopeimpana ratkaisuna. 🙂

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

  • April 18, 2022

Kokeile Netflixin poistoa ja uudelleenasennusta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • April 18, 2022

Kokeile Netflixin poistoa ja uudelleenasennusta.

on kokeiltu. ja tämä ilmenee kaikilla mahdollisilla laitteilla. pöytä pc , tabletti, puhelin ja TV

 


  • April 18, 2022

Kannattaa kysäistä OmaElisa Chatista.

Omaelisa/Asiakaspalvelu/Chat.

Se on auki vielä Klo 17:n asti.

Eiköhän sitä kautta asia ala hoitumaan.

Fyysinen henkilö nytkin paikalla.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • April 18, 2022

Kannattaa kysäistä OmaElisa Chatista.

Omaelisa/Asiakaspalvelu/Chat.

Se on auki vielä Klo 17:n asti.

Eiköhän sitä kautta asia ala hoitumaan.

Fyysinen henkilö nytkin paikalla.

Juuh sieltä ohjasivat tänne tai omagurulle. Ensiksi ajattelin kokeilla tätä xD

 


  • April 18, 2022

Laita yksityisviestiä    @OmaYhteisö-tiimi :lle.

Alkaa ainakin arjen koittaessa asia etenemään, ja varmasti ratkeaa.

Lisää asiakasnumerosi profiilitietoihin, jos ei vielä ole.

Omagurun kanssa voi tulla ratkaisematon ja melkoisen kalliiksi.

 

 


Rokha
Forum|alt.badge.img+9
  • Tietäjä
  • April 18, 2022

Voi vika olla tuossa zyxelissä. Eivät ole kovinkaan laadukkaita ja muutkin valitellut niistä ties mitä vikaa. En sitten tiedä onko zyxelit oikeasti niin huonoja vai pilaako Elisan firmis sen. Jos mahdollista testata jollain muulla boxilla niin koita auttaisko.

Suosittelen kyllä vaihtaan zyxelin joko telewelliin tai asuksen laitteeseen. Itsellä ollut Asus dsl tekniikalla ja nyt valokuidun kanssa asuksen reitittimet toimii. Kulemma telewell kanssa hyvä, mutta ei omaa kokemusta. 


Forum|alt.badge.img+21

Laitahan @AavikkoHobo asiakasnumeroa profiiliisi, niin vilkaistaan! 🙂 Olitko tuolle tehdasasetukset kaiken varalta palautellut jo?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • April 19, 2022

Laitahan @AavikkoHobo asiakasnumeroa profiiliisi, niin vilkaistaan! 🙂 Olitko tuolle tehdasasetukset kaiken varalta palautellut jo?

kyllä tehdasasetukset on palautettu ja se autto hetkellisesti mutta tekee sitä kuitenkin välillä ja vielä siihen sovellusten poistamis ja uudelleen asentamiseen että tämä sama vika ilmenee myös kuin menee ihan “fyysiseti netti sivulle” eikä vain aplikaatioissa.

 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • April 20, 2022

Laitahan @AavikkoHobo asiakasnumeroa profiiliisi, niin vilkaistaan! 🙂 Olitko tuolle tehdasasetukset kaiken varalta palautellut jo?

kyllä tehdasasetukset on palautettu ja se autto hetkellisesti mutta tekee sitä kuitenkin välillä ja vielä siihen sovellusten poistamis ja uudelleen asentamiseen että tämä sama vika ilmenee myös kuin menee ihan “fyysiseti netti sivulle” eikä vain aplikaatioissa.

 


Tarkistin tilannetta ja laitteessa on uusin ohjelmistoversiokin käytössä. 🤔 Selkeästi joku tuossa Zyxelissä tekee tuon, kun tehdasasetusten palauttamisella sait hetkeksi korjautumaan. Suosittelen uutta laitetta Zyxelin tilalle helpoimpana ja nopeimpana ratkaisuna. 🙂


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • April 27, 2022

Täysin paska laite. Olen takunnut tämän laitteen kanssa koko tämän ajan mitä olen omistanut tämän. 17kk pelkkää pätkimistä ja laitteen uudelleen käynnistämistä. Välillä toimii jopa pari päivää putkeen.

 

Pitäis kiikuttaa takaisin tämä tuonne elisan liikkeeseen ja hankkia oikeasti toimiva laite.

 

Tätä jopa suositeltiin 1000mbps kuituliittymän kaveriksi.

 

Suosittelen jotain ihan muuta kuin tätä täysin kelvotonta zyxeliä. Nopeus on (laitteen toimiessa) wifissä (ei muita laitteita verkossa testin aikana) noin 400- 500mbps. Hankkiessa sain ulos jopa 850, mutta nykyisin ei millään.

 

Varmaan lämpenee 5G käytössä ja siksi ei toimi.

Tälläkään hetkellä en pääse kirjautumaan 192.168.10.1 osoitteeseen vaikka kirjoitan tätäkin viestiä macbookilla tällä wifillä. On tää hurja laite. 

 

Älkää ostako, älkää.


  • Tulokas
  • April 28, 2022

Kyseisen boksin kanssa on käynyt kovin tutuksi pätkiminen, varsinkin wifi kaatuu säännöllisen epäsäännöllisesti.

Lisäksi porttien ohjaus ei toimi, ainut tapa saada portit auki tietylle laitteelle kotona on lisätä laitteen IP-osoite “DMZ" zonelle jolloin porttisäännöt ohitetaan kokonaan.