Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Siis ihan uskomatonta, että tätä ei saada korjattua elisan päässä. Monta kertaa viikossa tulee sama viesti, että ei yhteyttä palvelimiin. Näin iso ongelma jo niin pitäisköhän teidän hoitaa tämä ongelma eikä aina vain sanoa että bootatkaa laite!

Ja täällä taas sama homma myös. Ei muuta kuin bootata laite. Käsittämätöntä puuhastelua koko homma….


Heipä hei.

 

Minulla on alkanut tämä csgon matchmaking haku tökkimään vuodenvaihteessa samanlailla kun edellä mainituilla henkilöillä viimeistää 6 sekunnin kohdalla ilmoittaa ettei saa yhteyttä virallisiin palvelimiin. välillä tästä selviää netin uudelleenkäynnistyksellä toisinaan ei toimi sitten millään. Osaisiko joku moderaattori vilkaista että on yhteydellä kaikki hyvin?

 

olen tehnyt kaikenlaisia säätöjä oikeastaan, tilanne ei ole muuttunut.

tämä siis on jo ollut pitkää tehtynä:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

tämä on tehty viimevuoden puolella et pääsi microsoftin zbox live pelejä pelaaman kaverin kanssa.

 

Saa vapaasti bootata reitittimen vapaasti, heti kun joku sen pystyy tekemään sekä korjaamaan tämän ärsyttävän ongelman.

 

edit useamman uudelleen käynnistyksen jälkeen sain toimimaan, silti jos tämä tarvitsee joka kerta tehdä on erittäin ärsyttävää.

 


Moikka,

 

tämä ongelma palasi jälleen. Toimihan se jo viikon… 


Voisiko joku Elisalta vastata, ollaanko asialle tekemässä jotain, vai joutuuko tässä operaattoria vaihtamaan?


Itellä ilmesty taas sama ongelma eikä auta enää boottaaminen. Internet4 ja muut asetukset kohdillaan reitittimessä. 


Tännekkin ilmestyi samaa vikaa yli viikko sitten ei toimi cs go:n viralliset palvelimet, mutta muut pelit toimii verkossa. On internet4 APN osoitteena ja julkinen ip pitäisi olla myös? omayhteisö profiilin yksityisessä muistiinpanossa on asiakasnumero


Täällä sama ongelma. Toimi välissä 2-3 päivää ongelmitta ja nyt ei ole toiminut ollenkaan n. viikkoon. Pelkästään Valven servereiden kanssa tämä ongelma.


Taas alko sama ongelma myös täällä…

Nyt voisitte keksiä jotain muuta, kuin modeemin boottaamisen. Täällä myös tehdään etätöitä, niin ei voi käydä alhaalla kesken päivän.

Tällä viikolla klo 16 eteenpäin saa bootata...


Mikähän tässä nyt oikein mättää? Ei auta boottaamiset eikä mikään. Asetukset on omasta mielestä oikein ja aiemmin toimikin. Nyt taas juonittelee huolella.


Mikähän tässä nyt oikein mättää? Ei auta boottaamiset eikä mikään. Asetukset on omasta mielestä oikein ja aiemmin toimikin. Nyt taas juonittelee huolella.

 

Ja minulle saa kans tehdä kaikki mahdolliset toimenpiteet että tämä alkaa toimimaan.


Sama vika täälläkin. Julkinen ip-osoite palvelu käytössä ja apn-asetukset kunnossa. Saa tehdä toimenpiteet, jolla saisi toimimaan. 


Onko se nyt näin että tähän ei muu auta kuin operaattorin vaihto?


Onko se nyt näin että tähän ei muu auta kuin operaattorin vaihto?

olispa joku muu operaattori, tää on ihan lotto arvontaan millon toimii ja millon ei.


@Espan , @Tatsuni , @Marezi ja @SirApinanpylly 
Käynnistelkää nyt reitittimet uudelleen niin pitäisi taas toimia normaalisti! 

Ja tämä vika on selvityksessä mutta valitettavasti ei ole tietoa milloin se saataisiin korjattua, pahoittelut tilanteesta. 

Ja jos jatkossa näitä onglemia tulee niin suosittelen olemaan puhelimitse yhteydessä vikapalveluumme 010190240 koska työtaistelutoimien takia meillä on täällä nyt vastausajat melko pitkät.


@Ajsarja Liittymän puolella näyttäisi kaikki olevan kunnossa niin tarkasta vielä reitittimen asetuksista, että onhan sinne asetettu APN asetukseksi internet4 ?


Moi,

Jopas toimi toimi taas muutaman viikon ja ongelma alkoi taas. Tässä alkaa kyllä kärsivällisyys olemaan koetuksella tämän asian kanssa, onkohan operaattorin vaihto ainut ratkaisu vai onkohan muillakin operaattoreilla tätä ongelmaa..? Ite en ole törmännyt lähipiirissä kuin meillä ja vain meillä elisa…

 


sama vika kuin muillain tilasin julkisen ipn ja vaihdoin internet4 apn jospa sais toimimaan nyt


sama vika kuin muillain tilasin julkisen ipn ja vaihdoin internet4 apn jospa sais toimimaan nyt

Joo meillä aluksi tehtiin tuo (joulun hujakoilla) ja toimi muutaman viikon. Mutta nyt jo useasti tullut näitä monen päivän katkoksia ettei toimi. Ei voi olla niin että aina pitää reititin taas uudelleen viritellä..

 


@Keinotekoinen minulla on täsmälleen sama ongelma, julkinen ip ja internet4 olleet käytössä jo pitkän aikaa. Tämän CSGO ongelman lisäksi työpaikan VPN-yhteys ikäänkuin tukehtuu säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin. Sinäänsä kaksi erillistä ongelmaa ja voivat olla toisistaan täysin riippumattomia, toisaalta VPN:n kanssa ei ole työporukassa kenelläkään vastaavia ongelmia, mutta eipä heillä ole Elisan 5G yhteyksiäkään. Se yhtenäisyys näillä on, että molemmat ilmenee samaan aikaan päivissä laskettuna. 

Lisäsin asiakasnumeron omiin muistiinpanoihin ja olisin halukas kokeilemaan tätä moderaattoreiden toimenpidettä, mutta ajankohta voitaisiin sopia tarkemmin. Yritin olla suoraan yhteyksissä puhelimitse, mutta vallitsevan tilanteen vuoksi on haastavaa saada ketään puhelimitse kiinni.


@Espan , @Tatsuni , @Marezi ja @SirApinanpylly 
Käynnistelkää nyt reitittimet uudelleen niin pitäisi taas toimia normaalisti! 

Ja tämä vika on selvityksessä mutta valitettavasti ei ole tietoa milloin se saataisiin korjattua, pahoittelut tilanteesta. 

Ja jos jatkossa näitä onglemia tulee niin suosittelen olemaan puhelimitse yhteydessä vikapalveluumme 010190240 koska työtaistelutoimien takia meillä on täällä nyt vastausajat melko pitkät.

Ootteko ihan tosissanne??  10 kuukautta sitten ensimmäisen kerran ongelma ilmaantunut ja ette ole saaneet mitään aikaiseksi. Kuinka lapsen kengissä tämä teidän firman asioiden hoito. Harmi kun olette tällä hetkellä ainoa firma millä yhteydet pelaa, muutoin lähtisi samantien vaihtoon!


Sama ongelma esiintyy sitkeästi täälläkin, voisiko Elisa tutkia tähän jotain pysyvää korjausta?


Eipä auta modeemin boottailu enää tähän ongelmaan. 


Täällä myös ongelma palannut. Toivottavasti pysyvä ratkaisu löytyy pian, näin tämä ei voi jatkua.


Sama homma jatkunut nyt 3kk täälläkin. Toimi yhden päivän kun otin tuon Julkisen IP-osoitteen käyttöön ja vaihoin nuo reitittimen APN asetukset.

Nyt jotai ratkasuu tähä hommaa, kiitos.


Ongelma ilmestyi taas, toimi muutaman päivän ongelmitta. Olisi kyllä kiva saada joku ratkaisu tähän jo.


Osallistu keskusteluun