Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Täälläkin sama ongelma. Jotain taikoja sais tehdä. 🎅


Ilmeiseti Elisan yhteyden välissä jokin vehje ei ymmärrä IMPC fargmentaatiota. Eli isommay MTU paketit tökkäävät johonkin eikä niitä osata pilkkoa. Joskus tilanteeseen auttaa MTU määrittäminen pienemmäksi manuaalisesti 1360 MSS. Tämä ongelma tosiaan tuntuu toistuvan syklisesti riippumatta reitittimen APN  asetuksista internet/internet4. Tämä “ongelma” ilmentyy tosin vain CS-GO palvelin syncin aikana joka on ilmeisen tarkka pakettien perille menosta. Itse olen kiertänyt ongelman jakamalla yhteyden puhelimeni kautta tietokoneelle ja palvelin syncin jälkeen vaihtanut takaisin kiinteeän yhteyteen.


Nyt uutena kivana kesken pelin vac menettää yhteyden pelitunnukseen ja bannit ropsahtaa laariin ku ei millää meinaa saada vacciin takas yhteyttä 😃 ei oo koskaa kyllä 17 vuoden aikana ollu näin hankalaa pelata cs :DD


Ilmeiseti Elisan yhteyden välissä jokin vehje ei ymmärrä IMPC fargmentaatiota. Eli isommay MTU paketit tökkäävät johonkin eikä niitä osata pilkkoa. Joskus tilanteeseen auttaa MTU määrittäminen pienemmäksi manuaalisesti 1360 MSS. Tämä ongelma tosiaan tuntuu toistuvan syklisesti riippumatta reitittimen APN  asetuksista internet/internet4. Tämä “ongelma” ilmentyy tosin vain CS-GO palvelin syncin aikana joka on ilmeisen tarkka pakettien perille menosta. Itse olen kiertänyt ongelman jakamalla yhteyden puhelimeni kautta tietokoneelle ja palvelin syncin jälkeen vaihtanut takaisin kiinteeän yhteyteen.

Tämä auttoi kun vaihto mtu:n 1360 saa yhteyden mm palvelimeen.

mutta tämän ei pitäisi olla näin hankalaa kerta kaikkeen muuhun toimii normaalisti 1500mtu asetuksella. voisivat elisalla selvittää 


Ilmeiseti Elisan yhteyden välissä jokin vehje ei ymmärrä IMPC fargmentaatiota. Eli isommay MTU paketit tökkäävät johonkin eikä niitä osata pilkkoa. Joskus tilanteeseen auttaa MTU määrittäminen pienemmäksi manuaalisesti 1360 MSS. Tämä ongelma tosiaan tuntuu toistuvan syklisesti riippumatta reitittimen APN  asetuksista internet/internet4. Tämä “ongelma” ilmentyy tosin vain CS-GO palvelin syncin aikana joka on ilmeisen tarkka pakettien perille menosta. Itse olen kiertänyt ongelman jakamalla yhteyden puhelimeni kautta tietokoneelle ja palvelin syncin jälkeen vaihtanut takaisin kiinteeän yhteyteen.

 

Jumankekka, täähän toimi ku junanvessa. Iso kiitos. 😍

Tosiaan vaihoin tuon MTU:n automaattisesta (0) tuohon 1360 ja lähti saman tein pelittämään.

MTU asetus löyty ainakin itselläni samasta paikkaa kuin tuo APN.

Käytössä mobiilireititin: Zyxel 4G LTE7460


Meillä reitittimenä Huawei CPE Pro max (N5368X). Ei auttanut MTU:n muuttaminen 1500 -> 1360. 


Ei toimi julkinen ip lisäpalvelu ollenkaan nat type on strict ollut pitkään vaikka apn on vaihdettu internet4. Ja nyt vähän aikaa sitten tuli sama ongelma cs:go:n kanssa kun muillakin täällä. Olen laittanut asiakasnumeron profiiliin ja saa vapaasti koittaa korjata ongelmaa koskavaan jos sieltäpäin sitä pystyy. Ei haittaa vaikka netti katkeaisi hetkellisesti. 😥 Edit: Laite on DNA Huawei 

Laitteen nimi

B715s-23c

Laitteistoversio

WL1B610FM05

Ohjelmistoversio

11.198.01.00.182

Verkkokäyttöliittymän versio

21.100.50.00.03


Sama homma itsellä, kaikki toimenpiteet tehty ja toimi jonkun aikaa mutta taas sitä mennään. Ei kiinnostaisi montaa kymppiä maksaa yhteyksistä jotka ei toimi.


Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.



Moikka @Marezi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm, voisikohan tämä liittyä NAT-tyyppiin ja julkiseen IP-osoitteeseen? Mobiililaajakaistoja käytellessä pelit usein vaativat toimiakseen Julkinen IP-osoite -lisäpalvelun ja internet4 -yhteysosoitteen. Jos sinulla oli tämä jo käytössä, lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi niin voisin vielä tuon liittymän puolen tarkistaa?

Moikka minulla on sama ongelma cs go kanssa ip lisäpalvelu on tilattu ja internet 4 on vaihdettu ja siltikään ei toimi ja peli ilmoittaa Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Pystyiskö joku auttamaan asian kanssa?


Saisiko minullekin tehtyä toimenpiteen, että pääsis pelailee CS?

Joo ei siis oo toiminut missään välissä.. Nyt tarttis Elisan päässä oikeesti tehä jo asialle jotain. Ei tän kuuluis mennä, että asiakkaan pittää käyä sörkkimässä ja muuttamassa asetuksia että sais pelata. Netti ois muuten mennyt samantien vaihtoon, harmi vaan että ainoa liittymä asuinalueellani joka antaa tarpeeksi kaistaa.


Täälläkin ihan sama ongelma ja samat jutut on tehty.


Täällä jälleen ei onnistu pelaaminen vaikka ihan kaikki tässä ketjussa ilmoitetut temput on tehty. Saatteko tämän jotenkin heräteltyä niin että jatkossa toimii vai onko ainoa tapa vaihtaa kilpailijan tuotteeseen mikä olisi harmi kun vihdoin sain tänne meilekkin 5G yhteyden niin että tosiaan käyttää 5Gtä eikä 4Gtä.

Super pettynyt olen teidän liittymän toimintaan kyllä.


Hellurei. 
Asiakasnumero löytyy profiilista, resetin saapi ja mielellään pitääkin tehdä.
Onhan tämä nyt aivan hanurista maksaa netistä 50e, joka ei toimi oikein.

On se kumma, että toisten liittymäntarjoajien matkapuhelinliittymät toimivat paremmin kuin teidän, 45 euroa kuukaudessa kalliimpi liittymä+monen sadan laite päälle.
Vähän nyt skarppia tähän hommaan ja päättäjille viestiä, että ei kovin hyvää mainosta anna peliyhteisössä.


Koittakaahan nyt siellä Elisan päässä tehdä tälle asialle jotain. Ei tässä nyt enää pelkät hotfixit auta, kun jatkuvasti samaa ongelmaa todella monella.


Joo kyllähän tää on yksi syy miksi ei edes yritä vaihtaa elisaan vaikka tänne 5G tulikin DNA toimii liian hyvin 🙂


Samaa ongelmaa pähkäilty 5g liittymän ottamisesta asti ja ei jaksaisi enään vpn:n kautta kikkailla tuota mm:ää toimimaan niin toimenpiteitä kiitos asiakasnumero profiilissa.


MTUn muuttaminen toimi pari peliä, ja sitten en päässyt enää pelihakuun. Ennen tätä, sain VAC-virheen kesken peliä, enkä päässyt takaisin peliin, ennen kuin poistin pelin ja sitten latasin pelin takaisin.

Ostin 1kk Protonvpn tilauksen, jotta pääsen pelihakuun ja minua ei potkita kesken peliä ulos. 


Koittakaahan nyt siellä Elisan päässä tehdä tälle asialle jotain. Ei tässä nyt enää pelkät hotfixit auta, kun jatkuvasti samaa ongelmaa todella monella.

On kyllä Elisan puolelta jäätävää puuhastelua. Ongelma toistuu aina jos reitittimen erehtyy boottamaan. Samantien joutuu palauttamaan tehdasasetuksille mokkulan ja sillä ongelma ratkeaa. Onneksi valokuitua on tulossa niin pääsee tästä 5g roskasta eroon. Ja käsittämätöntä, että täysi hinta kuitenkin pitää tästä mainostetusta “kuidun korvaajasta maksaa”….. 


Mulla lähti toimimaan, kun poistin internet4 APN:stä IP v6 käytöstä


Mulla lähti toimimaan, kun poistin internet4 APN:stä IP v6 käytöstä

Julkinen IPv4 osoite APN:llä internet4 koskee vain ja ainoastaan IPv4-osoitteita. IPV6-osoitteet ovat jo kaikki lähtökohtaisesti julkisia.


Mulla lähti toimimaan, kun poistin internet4 APN:stä IP v6 käytöstä

Julkinen IPv4 osoite APN:llä internet4 koskee vain ja ainoastaan IPv4-osoitteita. IPV6-osoitteet ovat jo kaikki lähtökohtaisesti julkisia.

Kenties tarkoitettiin ylipäätään IPv6 poiskytkentää. Jos sillä ei mitään tee, niin hyvin sen voi pois päältäkin laittaa. 


Mulla lähti toimimaan, kun poistin internet4 APN:stä IP v6 käytöstä

Julkinen IPv4 osoite APN:llä internet4 koskee vain ja ainoastaan IPv4-osoitteita. IPV6-osoitteet ovat jo kaikki lähtökohtaisesti julkisia.

Kenties tarkoitettiin ylipäätään IPv6 poiskytkentää. Jos sillä ei mitään tee, niin hyvin sen voi pois päältäkin laittaa. 

Juu tuo on totta ja näin sen minäkin ymmärsin. Totesin tuon IPv6:n julkisuuden vain varmuuden vuoksi , ettei siitä synny kenellekään mitään väärinkäsitystä. 😉


Itselläni toimi myös IPv6:n pois päältä ottaminen.. harmi että ehdin vaihtaa jo palveluntarjoajaa kun ei tähän tarjottu täällä mitään pysyvää ratkaisua.


Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku, jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero ja kuittailkaa tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja/tai voitte myös varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

:pray_tone2::rainbow::sparkles:

tehkää toimenpide on tämä nyt uskomatonta ettei pelitä


Joo tämä on hauska ettei täällä saada kuntoon hommaa vaan pitää säätää joka saakelin asiaa itse 😃 taas lähtee yksi elisan asiakas dnaalle kun ei asiaa korjata. muuten niin tyytyväinen palveluun iso harmi.


Osallistu keskusteluun