Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
Onko teidän operaattorina tarkoituksena myydä lisäpalvelua, jonka toiminta perustuu asiakkaan omiin häiriöilmoituksiin? Tämäkin ongelma on teillä tiedossa, niin miten tämän korjaaminen keskitetysti voi olla äärimmäisen vaikeaa?
Onko teidän operaattorina tarkoituksena myydä lisäpalvelua, jonka toiminta perustuu asiakkaan omiin häiriöilmoituksiin? Tämäkin ongelma on teillä tiedossa, niin miten tämän korjaaminen keskitetysti voi olla äärimmäisen vaikeaa?
Ongelman juurisyy on jo löydetty, mutta että sama korjaus saadaan verkkoon tapahtumaan mitä me teemme tällä hetkellä käsin ottaa aikansa. Tarkoituksena ei ole tuottaa lisää lieveilmiöitä ja ongelmia. Siksi asian selvittely ottaa nyt aikaa.
Puhutaanko nyt korjauksen osalta vuodesta 2023-2024?. Eihän tätä ole kun vuosi pohdittu ;)
Paha mennä vannomaan minkä verran tulee ottamaan, mutta tästä ollaan meidän toimesta aktiivisesti koko ajan viety infoa eteenpäin kuinka paljon näitä korjattavia tapauksia tulee vastaan ja asiasta on istuttu alas useammankin kerran. Pyrkimys on saada tämä juttu korjattua, sen takaan, mutta nyt pitää olla kärsivällinen.
Nyt kun käsken liittymän omistajan, eli +70v äitini soittaa teille. Kertooko hän, että dota ei yhdistä, eikä cs ja valorant lagaa?
Aspassa myös osataan tämän perusteella tehdä toimenpiteet, eikä käsketä boottaamaan modeemia?
Onko tälle jokin tunniste, jonka voi sanoa, että korjaus suoritetaan oikein?
Tänä aamuna yritin taas mennä pelaamaan CS:GO, valitteli ettei saa yhteyttä virallisillepalvelimille.
Asetuksista taas yritin lisätä internet4 tuonne profiileihin, painoin tallenna ja latausikoni pyöri hetken jonka jälkeen pysäytyi, myös netti katkesi ja ilmeisesti koko purkki kaatui. Jouduin tekemään ihan kunnon resetin jonka jälkeen sain taas yhteydenkin CS:GO palvelimiin, mutta edelleenkään mitään ei ilmaantunut profiileihin. Eikä olemassa olevia pysty muuttamaan.
Mistä tuo WanId1 löytyy? purkin malli on Huawei N5368X
Joissain reitittimissä verkkoyhteys reitittimellä pitää olla katkaistuna, että noita muutoksia profiiliin pystyy tekemään. Voisikohan tässä olla kyse siitä? Joissain reitittimissä on mahdollista katkaista tuo 5G/4G yhteys manuaalisesti hallintasivulta.
Näin tein, eli manuaalisti katkaisin mobiilidatan.
+ napista sain syötettyä internet4 profiilin, tulee dialog että onnistui.
Näin syötin kyseiset tiedot, profiililista näyttää edelleen tältä.
Eikä peli cs:go saa yhteyttä palvelimiin.
Moi! Täällä samaa ongelmaa CS:GO servujen kanssa. 6s hakemisen jälkee ilmottaa että ei saa yhteyttä palvelimiin. Julkinen IP on ja kaikki asetukset laitettu oikein mutta kun ei toimi niin ei toimi...
Tiedot laitettu
Tiedot vaihdeltu.
Juuh, elikkä. 1). Ota vapaapäivä töistä 2). Kurvaa miljoonaa böndelle 3). Soita Elisan aspaan 4). Aspassa varmisteltiin, että asetukset oikein + nyt on julkinen ip-käytössä. Avaa cs ja masennu.
Voiko arvon koodarit laittaa tämän kuntoon? :)
Edit. Muutenkin tämä 5G-yhteys pätkii aika useasti. Nyt saatiin myös tarjous Elisa 5G kotinetistä. Uskaltaako tämän melko arvokkaan tuotteen ostaa, jos senkin kanssa on näitä samoja ongelmia? Pitääkö kokeilla myös miten esim Telian 5G toimii tai DNA?
Jotenkin ei tää teidän homma ole ihan hallussa.
Äh, harmi kuulla
Hmm
Äh, harmi kuulla
Hmm
No niin! Nyt lähti pelittämään. Kiitoksia :)
Tänään otin puhelimeen käyttöön Elisa Saunalahti 200M rajaton netin ja nyt kun yrittää pelata cs go niin tulee tosiaan mullekkin kuuden sekunnin jälkeen teksti: “cs go virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”
Tänään otin puhelimeen käyttöön Elisa Saunalahti 200M rajaton netin ja nyt kun yrittää pelata cs go niin tulee tosiaan mullekkin kuuden sekunnin jälkeen teksti: “cs go virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”
Oliko kyseessä siis puhelinliittymä? Puhelinliittymiin ei julkista IP-osoitetta saa. Julkisia IP-osoitteita on saatavilla Mobiililaajakaistaliittymissämme.
joo justtiisa mitä hommaa
Lähtökohtaisesti puhelimella ei kannata kauheasti muutenkaan ainakaan raskaampia online-pelejä pelailla, puhelimen pitäminen jatkuvasti hotspottina jakamassa wifiä kodin laitteille kuumentaa puhelinta ja lyhentää sen käyttöikää erityisesti akun puolesta. Netinnopeus voi olla tosi ailahteleva, kun puhelimen antennit eivät maailman tehokkaimmat kuitenkaan ole ja wifi-yhteys saattaa hidastaa nopeutta ja heikentää nettiyhteyden laatua pelikoneelle. Pelaamiseen paras ratkaisu on yleensä kiinteä laajakaista ja pelikoneen kytky verkkokaapelilla suoraan joko seinäpistokkeeseen tai modeemiin/reitittimeen, tai jos kiinteään laajakaistaan ei ole saatavuutta niin mobiililaajakaista laadukkaassa pöytäreitittimessä ja siitä verkkokaapeli pelikoneeseen on oikein hyvä vaihtoehto myös.
Jos haluaisit
Hyvä, että sain tämän pitkän viestiketjun perusteella selville, että vika on selkeästi Elisan päädyssä eikä tietokoneessani ole mystistä virusta, joka tuon vian aiheuttaa. Tämä ongelma vaikuttaa siltä, ettei tietokoneeni formatoinnista olisi mitään hyötyä. Itselläni on sama ongelma ettei CS GO suostu yhdistämään kilpailulliseen pelitilaan eikä myöskään deathmatch muoto toimi. “Failed to reach any official servers”. Vika ilmaantui noin 1½ viikkoa sitten eikä sitä saa millään korjattua. Jouduin pakosti ostamaan melko kalliin VPN ohjelman, jolla peli sitten toimii. Järjetöntä se on silti maksaa, joka kuukausi ylimääräistä, jotta pääsee CS:ää pelaamaan. Minulla on tilattuna julkinen IP osoite ja olen modeemistani muuttanut APN asetuksista internet4. Käytössäni on aiempi dna:lta saatu Huawei B818 modeemi. Elisan työntekijä on luvannut olla yhteydessä tämän viikon perjantaina, toivon mukaan hän osaa tehdä tarvittavat toimenpiteet. Hän ehdotti erillistä 100 megan ADSL yhteyttä ratkaisuksi, joka ei minusta kuulosta järkevältä. En pääse vapaasti muuttamaan kaikkia modeemin asetuksia, sillä siinä ei ole mahdollista kirjautua muulla kuin laitteen omalla salasanalla sisään eikä admin oikeuksia saa.
Ihme kyllä, jostain syystä nyt toimii normaalisti. Otin modeemin pois päältä 5 minuutin ajaksi ja nyt toimii ilman VPN:ää. Ei riitä ymmärrys mitä tapahtui :D
Morjes
Kävin lisäämässä numeron. Edellä mainittu apn palvelu on aktiivinen ja reitittimessä oli internet4
Kiitoksia. Liittymälläsi näyttää tosiaan olevan virhe joka ongelman aiheuttaa. Korjaustoimenpide aiheuttaa katkoksen nettiyhteydelle, jonka jälkeen reititin täytyy käynnistellä uudestaan. Varmistan vielä että onko ok tehdä toimenpide?
on ok
Nytpä on korjattu
Moi,
Toimi tämä hetken. Mutta ei toimi enää. Ihan samaa pukkaa taas. Olisikos taas jokin jumi, jonka vois poistaa.
lisäsin internet välilehdelle kyseisen profilenamen, ja sain jopa tallennettua:
Missä on kohta “Connection”? ainut minkä löysin johon toi uusi profiili oli ilmestunyt oli täällä:
Mutta APN/DNN kohdassa ei ole mitään tuohon liittyvää, pitäisikö olla?
Näillä asetuksilla tuo ei toimi.
Hetken ennen näiden asetusten lisäämistä toimi hetken ja sitten taas lakkasi toimimasta.
Täällä sama ongelma. Suositellut toimenpiteet tehty ja saa tehdä korjaukset heti kun mahdollista.
Oho, olin jo niin varma että on sama vika mikä aikasemminkin, niin olinkin unohtanu rebottaa reiskan apn osotteen vaihdon jälkeen hups ja kiitos
Hei,
Sama ongelma myös täällä. Asetukset ovat kunnossa ja APN määritetty internet4. Lupa korjaukseen annettu heti kuin kerkeätte.
-Matias
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.