Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
Heips! Täällä samaa ongelmaa vaihdoin 4G modeemista 5G modeemiin ja päivitin liittymän jonka jälkeen ei enää löydy pelejä.
asiakasnumero löytyy profiilistani.
julkinen ip osoite on ostettu ja internet4 käytössä. ( 4g modeemilla toimi moitteitta mutta nyt huawein 5g cpe pro modeemilla ilmeni ongelmat.)
Hei,
Sama ongelma myös täällä. Asetukset ovat kunnossa ja APN määritetty internet4. Lupa korjaukseen annettu heti kuin kerkeätte.
-Matias
Heips! Täällä samaa ongelmaa vaihdoin 4G modeemista 5G modeemiin ja päivitin liittymän jonka jälkeen ei enää löydy pelejä.
asiakasnumero löytyy profiilistani.
julkinen ip osoite on ostettu ja internet4 käytössä. ( 4g modeemilla toimi moitteitta mutta nyt huawein 5g cpe pro modeemilla ilmeni ongelmat.)
Tarkistin liittymät ja niissä kaikki on kunnossa. Joissain reitittimissä pitää olla upnp asetus päällä, että on saatu julkinen ip toimimaan.
itsellä samaa ongelmaa.
itsellä samaa ongelmaa.
Olisipas ollut hauska pitkästä aikaa käyttää vapaailta kynärin parissa, mutta sama ongelma löytyy täältäkin. Puhelinnumero löytyy profiilista, kiinteää liittymää en omista. Jos joku ongelman pystyy korjaamaan niin annan sille mielelläni luvan =)
Sama ongelma täälläkin. Jos jonkun korjaavantoimenpiteen pystytte tekemään niin tehkää kiitos. Asiakasnumero lisätty yhteisöprofiiliin.
itsellä samaa ongelmaa.
Nyt on laitettu asiakasnumero. saa tehdä tarvittavia toimenpiteitä jos jotain löytyy.
itsellä samaa ongelmaa.
Nyt on laitettu asiakasnumero. saa tehdä tarvittavia toimenpiteitä jos jotain löytyy.
Ei tarvitse enää nyt alkoi pelittään.
Moi,
Mulla taitaa olla sama ongelma. Käytössä Huawei CPE Win ja Elisa 5G-liittymä. Julkinen IP aktivoitu ja internet4 pitäisi olla aktiivisena reitittimessä. Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.
Pystyttekö tarkistamaan?
Olipas mielenkiintoista, tuolla liittymällä oli teknisissä tiedoissa jopa ihan virheilmoitusta mikä on todella poikkeuksellista mutta minä jumppasin
Olipas mielenkiintoista, tuolla liittymällä oli teknisissä tiedoissa jopa ihan virheilmoitusta mikä on todella poikkeuksellista mutta minä jumppasin
Kiitos, lähti toimimaan
Täällä sama homma ja kaikki edellämainitut asiat tehty. Pystyttekö tarkistamaan/korjaamaan? Kiitos.
Täällä sama homma ja kaikki edellämainitut asiat tehty. Pystyttekö tarkistamaan/korjaamaan? Kiitos.
Korjattu! Käynnistelehän reititintä uudestaan ja varmista, että APN:ksi on vaihdettu internet4
Täällä sama homma ja kaikki edellämainitut asiat tehty. Pystyttekö tarkistamaan/korjaamaan? Kiitos.
Korjattu! Käynnistelehän reititintä uudestaan ja varmista, että APN:ksi on vaihdettu internet4
Oletan, että näin on ok, sillä tätä Elisa APN ei voi muokata.
Pitäisi olla ok tuolla. Lähtikö julkinen IP toimimaan? :)
Pitäisi olla ok tuolla. Lähtikö julkinen IP toimimaan? :)
Nyt toimii, kiitos!
Hei,
Sama ongelma myös täällä. Asetukset ovat kunnossa ja APN määritetty internet4. Saa tehdä tarvittavat muutokset.
Hei!
Sama ongelma täälä. Ehdotetut korjaukset tehty mutta ei vaikutusta. Asiakasnumero lisätty profiiliin. Tarvittavat muutokset saa tehdä.
Hei,
Sama ongelma ollut jo monta kuukautta, jaan netin puhelimen kautta joten ei ole julkista ip osoitetta.
Hei,
Sama ongelma ollut jo monta kuukautta, jaan netin puhelimen kautta joten ei ole julkista ip osoitetta.
Puhe liittymiin ei ole korjausta saatavissa kuten ei niihin saa julkista ip osoitettakaan. Ainoastaan voi yrittää ottaa uuden yhteyden esim. käynnistämällä puhelimen uudestaan mut mitään takeita ei ole että toimii siltikään.
Hei!
Sama ongelma täälä. Ehdotetut korjaukset tehty mutta ei vaikutusta. Asiakasnumero lisätty profiiliin. Tarvittavat muutokset saa tehdä.
Tämä korjattu! Käynnistele reititintä uudelleen
Hei,
Sama ongelma myös täällä. Asetukset ovat kunnossa ja APN määritetty internet4. Saa tehdä tarvittavat muutokset.
Sama homma täällä, reitittimelle vielä uudelleenkäynnistystä niin toimii
Hei,
Sama ongelma ollut jo monta kuukautta, jaan netin puhelimen kautta joten ei ole julkista ip osoitetta.
Puhelinliittymille ei julkista IP:tä ole valitettavasti saatavilla. Susoittelen Mobiililaajakaistaa ja reititintä, johon julkisen IP:n saa Voit laittaa yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimille niin voidaan katsella tuota kanssasi!
moro,
tarpeelliset toimenpiteet tehty täältä päästä, asiakasnumero löytyy muistiinpanoista, saa konffata teidän päästä homman maaliin (saa tehdä milloin vaan)
Sama ongelma täälläkin, ollut tosin jo pidemmän aikaa. Kaikki yllä olevat asiat tarkistettu.
moro,
tarpeelliset toimenpiteet tehty täältä päästä, asiakasnumero löytyy muistiinpanoista, saa konffata teidän päästä homman maaliin (saa tehdä milloin vaan)
Hmm, liittymäsi on kyllä verkon puolella kunnossa. Oliko internet4 asetettu APN:ksi? Jos ongelma ilmenee vaikkapa pelikonsolilla, oletko ottanut UPnP-asetuksen päälle myös?
Sama ongelma täälläkin, ollut tosin jo pidemmän aikaa. Kaikki yllä olevat asiat tarkistettu.
Liittymä jonka merkkasit profiiliisi on puhelinliittymä - puhelinliittymille ei valitettavasti ole julkista IP:tä saatavilla.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.