Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
Aaivan, ennen toimi kyllä puhelimen sekä reitittimen netillä, mutta nyt ei kummallakaan Minkään ei pitäisi olla muuttunut niin en tiedä enään mitä tehdä.
Aaivan, ennen toimi kyllä puhelimen sekä reitittimen netillä, mutta nyt ei kummallakaan Minkään ei pitäisi olla muuttunut niin en tiedä enään mitä tehdä.
Oliko sulla siis myös Mobiililaajakaista käytössä?
Ei-julkinen IP-osoite mobiiliyhteydellä voi välillä tosiaan toimiakin hyvin nettipeleissä ja välillä taas sitten ei - tuo yhdistelmä on hyvin herkkä muutoksille. Julkinen IP auttaa tähän, joka taas on saatavilla Mobiililaajakaistoille.
Moi, minulla on sama ongelma. Joudun puhelimen kautta laittamaan yhteyden että pääsen pelaamaan… :(
Kyllä pitäisi olla mobiililaajakaistakin käytössä
Asiakasnumero lisätty profiilin, josko nyt löytyisi ongelma. Eilen käynti Elisan tiskillä oli melko turha. Harjoittelija oli yksin palvelemassa, eikä tiennyt edes mikä on IP-osoite. Ei osannut tutkia liittymää mitenkään.
Täällä sama ongelma. Käytössä 5G mobiililaajakaista ja HUAWEI 5G CPE Pro 1
Tänään vaihtui Operaattori Telialta Elisalle, ja alkoi samanlaiset ongelmat.. Mikähän neuvoksi?
Eli puhelimen nettiä jakamalla mikään ei auta?
Eli puhelimen nettiä jakamalla mikään ei auta?
Elisan niin kutsuttuihin puheliittymiin ei ole saatavilla julkista IPv4-osoitetta. Jos haluat pysyä Elisalla, niin vaihtoehtoja ovat:
- Hanki erillinen mobiililaajakaistaliittymä ja reititin pelaamista varten.
- Hanki puhelimen ja pelikonsolin väliin VPN-reititin ja VPN-palvelu julkisella ip-osoitteella. Huomaa, että yhteyden kierrättäminen ympäri Eurooppaa nostaa vasteajat pilviin. Tämä ratkaisu ei sovellu nopeatempoisiin peleihin.
Telialta julkisen ip-osoitteen saa niin kutsuttuihin puheliittymiinkin.
Huomioi kuitenkin puhelinlaitteen asettamat rajoitukset. Niistä puuttuu mahdollisuus määritellä portinohjauksia. Näin kaikkia pelejä ei saa toimimaan puhelimen nettiä jakamalla silloinkaan, kun puhelimella on julkinen IPv4-osoite.
Hei
Katko on ok klo 16.00 jälkeen koska etätöissä. Tarpeelliset tiedot löytyy profiilista.
Kiitos.
Hei
Katko on ok klo 16.00 jälkeen koska etätöissä. Tarpeelliset tiedot löytyy profiilista.
Kiitos.
Minäpäs teen tämän tänään klo 16:15 tienoilla. Ilmoittelen tähän, kun toimenpide on tehty.
Hei, kiitokset, nyt lähti pelit toimiin! ;)
Lähti toimimaan, kun tein ylläolevilla ohjeilla. Kiitos.
Moi,
Sama haaste vaivaa. internet4 asetettu mutta CS:GO ei yhteistyöhön suostu (PC). Profiilissa asiakasnumero. Reitittimenä toimii HUAWEI 5G CPE Pro 2.
No sehän alko toimimaan. Kiitos!
sama ongelma täälläkin
Terve
Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa. Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua.
Terve
Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa. Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua.
Lisäyksenä edellisee minun reititin on HUAWEI 5G CPE Pro 2
sama ongelma täälläkin
Lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin tutkitaan!
Terve
Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa. Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua.
Liittymällä tosiaan on virhe. Tämä saadaan korjattua, mutta korjauksen ohella liittymälle tulee verkkoon katkos jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko tämä sinulle ok?
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.