Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Aaivan, ennen toimi kyllä puhelimen sekä reitittimen netillä, mutta nyt ei kummallakaan😥 Minkään ei pitäisi olla muuttunut niin en tiedä enään mitä tehdä. 


Aaivan, ennen toimi kyllä puhelimen sekä reitittimen netillä, mutta nyt ei kummallakaan😥 Minkään ei pitäisi olla muuttunut niin en tiedä enään mitä tehdä. 

Oliko sulla siis myös Mobiililaajakaista käytössä? 


Ei-julkinen IP-osoite mobiiliyhteydellä voi välillä tosiaan toimiakin hyvin nettipeleissä ja välillä taas sitten ei - tuo yhdistelmä on hyvin herkkä muutoksille. Julkinen IP auttaa tähän, joka taas on saatavilla Mobiililaajakaistoille.


Moi, minulla on sama ongelma. Joudun puhelimen kautta laittamaan yhteyden että pääsen pelaamaan… :(


Kyllä pitäisi olla mobiililaajakaistakin käytössä🤔


Asiakasnumero lisätty profiilin, josko nyt löytyisi ongelma. Eilen käynti Elisan tiskillä oli melko turha. Harjoittelija oli yksin palvelemassa, eikä tiennyt edes mikä on IP-osoite. Ei osannut tutkia liittymää mitenkään.


Täällä sama ongelma. Käytössä 5G mobiililaajakaista ja HUAWEI 5G CPE Pro 1


Tänään vaihtui Operaattori Telialta Elisalle, ja alkoi samanlaiset ongelmat.. Mikähän neuvoksi?


@Honkku44 Laittaisitko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin tutkitaas asiaa tarkemmin 😊 Nyt ei antamillasi tiedoilla löydetä kyllä sellaisia juttuja mitä tässä varmaankin tavoiteltaisiin...


@Tuukk ja @apinalokki  Lisäilettekö profiileihinne asiakasnumeron niin päästään tilannetta tarkastelemaan 👍

 

@vkd Oletko lisännyt APN osoitteeksi reitittimelle internet4? Jos tämä on jo sinne laitettu, niin käynnistäs reititin nyt uudestaan, katsotaan lähteekö toimimaan 👍 Tein pari taikatemppua.


@Lautturi pitikin tänne jo eilen vastailla, että APN osoitteen vaihto internet4 auttoikin tähän ongelmaan! 👍


Eli puhelimen nettiä jakamalla mikään ei auta?


Eli puhelimen nettiä jakamalla mikään ei auta?

Elisan niin kutsuttuihin puheliittymiin ei ole saatavilla julkista IPv4-osoitetta. Jos haluat pysyä Elisalla, niin vaihtoehtoja ovat:

  • Hanki erillinen mobiililaajakaistaliittymä ja reititin pelaamista varten.
  • Hanki puhelimen ja pelikonsolin väliin VPN-reititin ja VPN-palvelu julkisella ip-osoitteella. Huomaa, että yhteyden kierrättäminen ympäri Eurooppaa nostaa vasteajat pilviin. Tämä ratkaisu ei sovellu nopeatempoisiin peleihin.

Telialta julkisen ip-osoitteen saa niin kutsuttuihin puheliittymiinkin.

Huomioi kuitenkin puhelinlaitteen asettamat rajoitukset. Niistä puuttuu mahdollisuus määritellä portinohjauksia. Näin kaikkia pelejä ei saa toimimaan puhelimen nettiä jakamalla silloinkaan, kun puhelimella on julkinen IPv4-osoite.


Hei

 

Katko on ok klo 16.00 jälkeen koska etätöissä. Tarpeelliset tiedot löytyy profiilista.

Kiitos.


Hei

 

Katko on ok klo 16.00 jälkeen koska etätöissä. Tarpeelliset tiedot löytyy profiilista.

Kiitos.

Minäpäs teen tämän tänään klo 16:15 tienoilla. Ilmoittelen tähän, kun toimenpide on tehty.


@Patolevy Tämäpä tehty, käynnistele reititintä uudestaan ja varmista, että internet4 on asetettu APN:ksi 🙂


@Lautturi Moi, lisäsin asiakasnumeron.


@Patolevy Tämäpä tehty, käynnistele reititintä uudestaan ja varmista, että internet4 on asetettu APN:ksi 🙂

Hei, kiitokset, nyt lähti pelit toimiin! ;)


@Lautturi Moi, lisäsin asiakasnumeron.

Lähti toimimaan, kun tein ylläolevilla ohjeilla. Kiitos.


Moi,

 

Sama haaste vaivaa. internet4 asetettu mutta CS:GO ei yhteistyöhön suostu (PC). Profiilissa asiakasnumero. Reitittimenä toimii HUAWEI 5G CPE Pro 2. 


@PowerBreak Liittymä on teknisesti OK. Kokeiletko resetoida Huawei reitittimen ja määritellä tuon internet4 uudelleen?


No sehän alko toimimaan. Kiitos! 


sama ongelma täälläkin

 

 


Terve

 

Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa.  Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua. 


Terve

 

Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa.  Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua. 

Lisäyksenä edellisee minun reititin on HUAWEI 5G CPE Pro 2


sama ongelma täälläkin

 

 

Lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin tutkitaan!

Terve

 

Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa.  Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua. 

Liittymällä tosiaan on virhe. Tämä saadaan korjattua, mutta korjauksen ohella liittymälle tulee verkkoon katkos jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko tämä sinulle ok?

 


Osallistu keskusteluun