Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Täällä sama ongelma.  Elisan 5G kotinetti käytössä.


Miksi minun csgo ei toimi ei suostu yhdistämään virallisille pelipalvelimille? Alkoi kun ostin uuden koneen ja vaihdettiin liittymää.Heti 5 tai 6 sekunnin jälkeen aloittaa ettei pysty yhdistämään

 

EDIT: Siirretty omasta ketjustaan tähän jo olemassaolevaan keskusteluun. -Lautturi


sama ongelma täälläkin

 

 

Lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin tutkitaan!

Terve

 

Sama ongelma on minullakin. Internet4 on asettettuna ja asiakasnumero on profiilissa.  Riittääkö tämä moderaattorille että saat ongelman teidän päästä korjattua. 

Liittymällä tosiaan on virhe. Tämä saadaan korjattua, mutta korjauksen ohella liittymälle tulee verkkoon katkos jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko tämä sinulle ok?

 

Terve

On ok.


@Mika1987  ja @JannePaaso , Käynnistäkää nettilaite uudelleen ja katsotaan josko nyt toimisi 👍

 

Miksi minun csgo ei toimi ei suostu yhdistämään virallisille pelipalvelimille? Alkoi kun ostin uuden koneen ja vaihdettiin liittymää.Heti 5 tai 6 sekunnin jälkeen aloittaa ettei pysty yhdistämään

 

EDIT: Siirretty omasta ketjustaan tähän jo olemassaolevaan keskusteluun. -Lautturi

@JuspZz , lisäisitkö OmaYhteisö profiiliisi asiakasnumerosi niin pääsemme tekemään tarvittavia toimenpiteitä liittymällesi 👍


Sama homma täälläkin. Voi tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekkin.


Kiitos , nyt pelittää.


Täällä sama ongelma. Käytössä 5G kotinetti (Huawei 5G N5368X). Asiakasnumero löytyy profiilista.


Sama homma täälläkin. Voi tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekkin.

 

Täällä sama ongelma. Käytössä 5G kotinetti (Huawei 5G N5368X). Asiakasnumero löytyy profiilista.

Liittymiltä puuttuu tarvittava lisäpalvelu. Käykää aktivoimassa Julkinen IP seuraavasti:
 

Näin saat käyttöösi julkisen (vaihtuvan) IP-osoitteen

  1. Kirjaudu OmaElisaan ja valitse mobiililaajakaistan numero, jolle haluat julkisen IP-osoitteen.
  2. Klikkaa Lisäpalvelut-välilehdelle ja tilaa maksuton Julkinen IP-osoite 4G/5G.
  3. Julkinen IP-osoite -palvelu luo uuden internet4-yhteysosoitteen (APN) nykyisen internet-yhteysosoitteen rinnalle.
  4. Vaihda laitteesi (esim. mobiilireititin) asetuksista APN-yhteysosoitteeksi internet4 (oletusasetus: internet), jolloin laite saa julkisen ip-osoitteen 2G/3G/4G/5G-verkossa.
  5. Aseta mobiilireitittimesi välittämään liikenne kotiverkossasi olevalle laitteelle tekemällä tarvittavat porttiohjaukset.

Sama ongelma. Asiakasnumero profiilissa ja internet4 asetettu.


Sama ongelma. Asiakasnumero profiilissa ja internet4 asetettu.

Hmm, liittymällä näyttäisi kyllä olevan julkinen IP oikein verkossa.

Olitko käynnistänyt reititintä uudelleen varmuuden vuoksi? Onko käytössä esim Xbox/PS5 vai missä ongelmaa esiintyy?  


Samaa ongelmaa täälläkin. APN laitettu internet4


En pääse Elisa 5G Kotinetti Huawei N5368X asetuksiin osoitteella http://192.168.8.1. En pääse vaihtamaan APN internet4. Täällä kanssa sama probleema ton CSGO kanssa. 


Samaa ongelmaa täälläkin. APN laitettu internet4

Aktivoin sinulle julkisen IP:n uudelleen, käynnistä reititin vielä uudestaan 🙂

 

En pääse Elisa 5G Kotinetti Huawei N5368X asetuksiin osoitteella http://192.168.8.1. En pääse vaihtamaan APN internet4. Täällä kanssa sama probleema ton CSGO kanssa. 

Saatko jonkin virheilmoituksen kun yrität kirjautua kyseisen reitittimen asetuksiin?


Saatko jonkin virheilmoituksen kun yrität kirjautua kyseisen reitittimen asetuksiin?

 

Sivustoon ei saada yhteyttä

192.168.8.1 ei vastannut riittävän nopeasti.

Kokeile seuraavia toimenpiteitä:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT


Saatko jonkin virheilmoituksen kun yrität kirjautua kyseisen reitittimen asetuksiin?

 

Sivustoon ei saada yhteyttä

192.168.8.1 ei vastannut riittävän nopeasti.

Kokeile seuraavia toimenpiteitä:

  • Tarkista yhteys.
  • Tarkista välityspalvelimen ja palomuurin määritykset.
  • Windowsin verkon diagnostiikkaa

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Hmm, jos laitat verkkokaapelin suoraan ulkoreitittimen sisäyksiköstä tietokoneeseen ja koitat sitten uudelleen, pääsetkö sitten tuonne hallintasivulle? 


Minulla on kanssa ollut tämä ongelma jo vuoden ajan. Olen uudelleenkäynnistellyt tuota modeemia/mokkulaa mutta tämä ongelma ei ole häipynyt. Nyt mitta täyttyi kun en kolmeen kuukauteen käyttänyt koko nettiä ja uudessa asunnossa laitoin järjestelmän kuntoon eikä vieläkään toimi Elisan yritysnetillä CS:GOn pelaaminen, kännykän netillä kyllä toimii.

En ala maksamaan mistään lisäpalveluista, saako tämän ongelman ratkaistua vai onko syytä vaihtaa palveluntarjoajaa?


eikä vieläkään toimi Elisan yritysnetillä CS:GOn pelaaminen, kännykän netillä kyllä toimii.

En ala maksamaan mistään lisäpalveluista, saako tämän ongelman ratkaistua vai onko syytä vaihtaa palveluntarjoajaa?

Mikä tämä “yritysnetti” tarkemmin ottaen sinulla on ? Mikä on laskutettavan palvelun nimi ?

Tämä foorumi on tarkoitettu pääsääntöisesti kuluttaja-asiakkaiden asioihin.


Minulla on kanssa ollut tämä ongelma jo vuoden ajan. Olen uudelleenkäynnistellyt tuota modeemia/mokkulaa mutta tämä ongelma ei ole häipynyt. Nyt mitta täyttyi kun en kolmeen kuukauteen käyttänyt koko nettiä ja uudessa asunnossa laitoin järjestelmän kuntoon eikä vieläkään toimi Elisan yritysnetillä CS:GOn pelaaminen, kännykän netillä kyllä toimii.

En ala maksamaan mistään lisäpalveluista, saako tämän ongelman ratkaistua vai onko syytä vaihtaa palveluntarjoajaa?


Morjes @ViCious ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Kuten @sakarialanne kerkesikin jo kertomaan niin me moderaattoritkaan ei valitettavasti päästä puusta kauhean pitkälle yritystuotteiden suhteen, joten nopeimman avun Elisan yrityspuolelta olevalle nettiyhteydelle saisi täältä🙂

Myös yrityspuolen liittymiin on saatavilla lisäpalveluna julkinen IP sekä vaihtuvana että myös henkilöasiakkaiden liittymistä poiketen tarvittaessa myös kiinteänä, julkinen IP saadaan aktivoitua Mobiililaajakaista-, Elisa Netti Lite 4G- tai M2M (Machine to Machine) -liittymille. Lisätietoja yrityspuolen liittymien julkisen IP-osoitteen palveluista ja toiminnoista täällä.


sama ongelma täällä


Hyvin kaikkoaa Elisalta asiakkaat tällä menolla. Eikö kannattaisi siellä teillä selvittää mikä mättää, kun muilla operaattoreilla toimii loistavasti? Ihmiset mieluummin vaihtaa operaattoria kun alkaa säätämään ylimääräisiä.


tännekkin saa tehdä tarvittavat toimenpiteet yllämainitut toimenpiteet tehty.


tännekin tarvittavat toimenpiteet, CSGO toimii (kaiketi) mutta yhteys 20 Mbit/s kun pitäisi olla 600 Mbit/s, tämä internet4 muutoksen jälkeen


Ei toimi täälläkään.


tännekin tarvittavat toimenpiteet, CSGO toimii (kaiketi) mutta yhteys 20 Mbit/s kun pitäisi olla 600 Mbit/s, tämä internet4 muutoksen jälkeen

No eipä tuo elisa nyt mikään paras vaihtoehto muutenkaan ole.

Ei heitä kiinnosta teidän ongelmat. 

Jos olet katsonut elisan masters e-sport turnausta niin aivan surkea tuotanto ollut.

Teknologian saralla elisa on surkein.


Hei @Anssipuk, @gruk, @ViljamiW ja @PullonKauluri sekä koko poppoolle rusinapullan tuoksuisesti tervetuloa OmaYhteisöön!

Anssipuk, gruk ja ViljamiW, liittymänne ovat teknisesti OK. Mikäli ongelmat painavat edelleen päälle, niin käyttehän luomassa kokonaan uuden profiilin reitittimen hallinnassa. Profiilissa tärkein kohta on APN/Yhteysosoite johon tulee laittaa internet4.

Pullonkauluri, kiitämme palautteestasi. 🙏

 


Osallistu keskusteluun