Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

@jere5151 Emme unohda sinua myöskään! Tervetuloa OmaYhteisöön. 😎

Lisäisitkö asiakasnumeron OmaYhteisön profiiliin (ei julkinen), niin voimme tarkistella, että liittymä on teknisesti kunnossa. Sitä ennen varmistathan, että liittymälläsi on aktivoitu julkinen ip -lisäpalvelu. Tämän voit aktivoida OmaElisassa. Näiden lisäksi luothan myöskin reitittimelle uuden profiilin ja tärkein on tuo APN/Yhteysosoite johon tulee laittaa internet4


Moikka, 

 

Nuorisolta tuli viestiä, että CSGo ei lyödä servereita.

Aikaisemmin oli sama probleema, mutta homma oikeni ottamalla julkisen IP:n käyttöön.

Nyt ongelma on palannut. APN on muutettu uudessa profiilissa internet4:ksi ja sekään ei auttanut,

 

Modeemina on Huawei CPE Pro 2 ja muita verkon jakolaitteita ei ole välissä.

 

Pystyisittekö tsekkaamaan moderaattorien puolelta, että onko liittymän alla kaikki ok?


Moikka, 

 

Nuorisolta tuli viestiä, että CSGo ei lyödä servereita.

Aikaisemmin oli sama probleema, mutta homma oikeni ottamalla julkisen IP:n käyttöön.

Nyt ongelma on palannut. APN on muutettu uudessa profiilissa internet4:ksi ja sekään ei auttanut,

 

Modeemina on Huawei CPE Pro 2 ja muita verkon jakolaitteita ei ole välissä.

 

Pystyisittekö tsekkaamaan moderaattorien puolelta, että onko liittymän alla kaikki ok?

Moikka @Mollikai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Tarkistin liittymäsi ja siellä oli kaikki kuten pitääkin. 🤔 Oletko kokeillut resetoida laitteen ja luoda sitten uutta yhteysprofiilia?


Moikka, 

 

Nuorisolta tuli viestiä, että CSGo ei lyödä servereita.

Aikaisemmin oli sama probleema, mutta homma oikeni ottamalla julkisen IP:n käyttöön.

Nyt ongelma on palannut. APN on muutettu uudessa profiilissa internet4:ksi ja sekään ei auttanut,

 

Modeemina on Huawei CPE Pro 2 ja muita verkon jakolaitteita ei ole välissä.

 

Pystyisittekö tsekkaamaan moderaattorien puolelta, että onko liittymän alla kaikki ok?

Moikka @Mollikai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Tarkistin liittymäsi ja siellä oli kaikki kuten pitääkin. 🤔 Oletko kokeillut resetoida laitteen ja luoda sitten uutta yhteysprofiilia?

Iltaa,

Ajoin modeemiin tehdasasetukset ja loin uuden yhteysprofiilin, niin jopas alkoi toimimaan.

Kiitoksia!


Moikka, 

 

Nuorisolta tuli viestiä, että CSGo ei lyödä servereita.

Aikaisemmin oli sama probleema, mutta homma oikeni ottamalla julkisen IP:n käyttöön.

Nyt ongelma on palannut. APN on muutettu uudessa profiilissa internet4:ksi ja sekään ei auttanut,

 

Modeemina on Huawei CPE Pro 2 ja muita verkon jakolaitteita ei ole välissä.

 

Pystyisittekö tsekkaamaan moderaattorien puolelta, että onko liittymän alla kaikki ok?

Moikka @Mollikai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Tarkistin liittymäsi ja siellä oli kaikki kuten pitääkin. 🤔 Oletko kokeillut resetoida laitteen ja luoda sitten uutta yhteysprofiilia?

Moi,

Mulla kanssa sama juttu. Pitääkö operaattorin päässä tehdä jotain muutoksia? Kokeilien muuttaa APN: internet4 ja sitä ennen nollaus, mutta ei lähtenyt toimimaan.


Moikka, 

 

Nuorisolta tuli viestiä, että CSGo ei lyödä servereita.

Aikaisemmin oli sama probleema, mutta homma oikeni ottamalla julkisen IP:n käyttöön.

Nyt ongelma on palannut. APN on muutettu uudessa profiilissa internet4:ksi ja sekään ei auttanut,

 

Modeemina on Huawei CPE Pro 2 ja muita verkon jakolaitteita ei ole välissä.

 

Pystyisittekö tsekkaamaan moderaattorien puolelta, että onko liittymän alla kaikki ok?

Moikka @Mollikai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Tarkistin liittymäsi ja siellä oli kaikki kuten pitääkin. 🤔 Oletko kokeillut resetoida laitteen ja luoda sitten uutta yhteysprofiilia?

Moi,

Mulla kanssa sama juttu. Pitääkö operaattorin päässä tehdä jotain muutoksia? Kokeilien muuttaa APN: internet4 ja sitä ennen nollaus, mutta ei lähtenyt toimimaan.

Olithan aktivoinut myös Julkinen IP-lisäpalvelun OmaElisasta? 🙂

 

Jos olit, niin lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin tutkitaan asiaa lisää ja tehdään tarvittaessa toimenpidettä liittymällesi (toimenpiteen yhteydessä yhteys katkeaa hetkeksi ja reititin tulee käynnistää uudelleen).


soitettu elisan asiakaspalvelu tukeen jonka mukaan avasi/laittoi päälle julkisen ip osoitteen. Jossain luki kans, että piti APN osoite vaihtaa internet4 mutta mistä sen taa vaihettua kun modeemin asetuksissa ei ole mitään siihen vastaavaa. UpNp kokeiltu ottaa pois mutta ei toiminut. sit kans sitä jotain ipv6 kokeilin laittaa päälle mutta ei muutanut mitään. osaisko joku auttaa. löytyy siis elisan 5g ja ne deco tp link  M4R laiteet.


Hei @Ruot ja tervetuloa OmaYhteisöön! Siirtelin aloituksesi tänne sillä tismalleen sama aihe kyseessä. Kerrotko vielä mikä 5G reititin siulla on käytössä? Tuo muutos pitää tehdä sen laitteen hallintasivulta johon nuo TP-Link Decot on kiinni. Yleensä löytyy ihan profiiliasetukset josta voi muokata APN-kenttään: internet4. Laitatko myös asiakasnumeron OmaYhteisön profiiliin (ei julkinen), niin tarkistetaan samalla että liittymäsi on teknisesti kunnossa tuon julkisen IP:n osalta.


soitettu elisan asiakaspalvelu tukeen jonka mukaan avasi/laittoi päälle julkisen ip osoitteen. Jossain luki kans, että piti APN osoite vaihtaa internet4 mutta mistä sen taa vaihettua kun modeemin asetuksissa ei ole mitään siihen vastaavaa. UpNp kokeiltu ottaa pois mutta ei toiminut. sit kans sitä jotain ipv6 kokeilin laittaa päälle mutta ei muutanut mitään. osaisko joku auttaa. löytyy siis elisan 5g ja ne deco tp link  M4R laiteet.

Jos sulla on Elisan 5G Kotinetti, löydät ZTE MC7010 ulkoreitittimen hallintasivun osoitteesta 192.168.254.1. Hallintasivun salasana lukee PoE-virtalähteessä olevassa tarrassa. TP-Link Decossa UPnP kannattaa pitää päällä. IPv6-asetuksilla ei juurikaan merkitystä ole.


Moi, täällä avauksen mukainen ongelma kohdattu ja stepit 1-3 suoritettu. Tarvittavat toimenpiteet voi tehdä pikimmiten liittymälleni. Kiitos!


Moro @oskuH ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tarkistin liittymän ja se on kyllä OK, eli nyt hiertää jostain muusta johtuen. Mikä reititin sulla on käytössä? Saatko luotua reitittimelle kokonaan uuden profiilin ja APN-kenttään tosiaan internet4


Moro @oskuH ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tarkistin liittymän ja se on kyllä OK, eli nyt hiertää jostain muusta johtuen. Mikä reititin sulla on käytössä? Saatko luotua reitittimelle kokonaan uuden profiilin ja APN-kenttään tosiaan internet4

Resetoin reitittimen tehdasasetuksiin, tein uuden profiilin ja käynnistin laitteen uudelleen. Nyt toimii. Edellinen profiili oli tehty vuosia takaperin toista sopimusta varten. Laitteena Huawei 5G CPE Pro.


Terve. sama ongelma täällä. ja sama reititin myös

 


Terve. sama ongelma täällä. ja sama reititin myös

 

Lisäähän asiakasnumerosi profiiliisi, niin vilkaistaan miltä liittymä näyttää!


moikka, sama ongelma.

asiakasnumero lisätty profiiliin ja apn on asetettu internet4.


Morjes @JePez ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Tein parit taikatemput liittymälle, siellä oli jokin bitti vinossa liittymän teknisissä tiedoissa. 🙂 Nyt pitäisi pelittää! Käynnistele vain reititin vielä uudestaan niin kerkeää verkosta päivittyä laitteelle asti oikeat parametrit.


Sama vika täällä.


Sama vika täällä.

@Sipee Liittymä on teknisesti OK. Suosittelen tarkistamaan reitittimen hallintasivulta profiilin. Profiilin APN-kenttään tulee syöttää: internet4


Moro, mitenkäs tässä tulis toimia? APN vaihtamalla saa cs pelihaun toimimaan mutta kestää jonkun päivän ennekun olisi taas vaihdettava APN toiseen. 


Moro, mitenkäs tässä tulis toimia? APN vaihtamalla saa cs pelihaun toimimaan mutta kestää jonkun päivän ennekun olisi taas vaihdettava APN toiseen. 

Mitä tarkoitat vaihtamalla APN toiseen? 🤔 Onko sinulla nyt siis internet4 käytössä?


Heii

 

Minulla alkoi tämä ongelma uudelleen, joudun resetoimaan reitittimen asetukset koska netti katkeili yksinään joulun alla. Tämä auttoi katkeiluun, mutta cs tekee taas tätä että ei löydä virallisia servereitä. Olen laittanut asetuksista tämän internet4 päälle, vika katoaa hetkeksi kun käytän jollain toisella kun tuolla internet4 ja laitan takaisin. Voitteko tehdä sieltä päästä temput että tämä taas toimisi normaalisti. Aikaisemmin oli sama homma mutta alkoi toimia kun sieltä etänä tehtiin jotain. Nyt tämä oman resetin jälkeen vika palasi vaikka käytän tuota internet4 Kiitos!


Heii

 

Minulla alkoi tämä ongelma uudelleen, joudun resetoimaan reitittimen asetukset koska netti katkeili yksinään joulun alla. Tämä auttoi katkeiluun, mutta cs tekee taas tätä että ei löydä virallisia servereitä. Olen laittanut asetuksista tämän internet4 päälle, vika katoaa hetkeksi kun käytän jollain toisella kun tuolla internet4 ja laitan takaisin. Voitteko tehdä sieltä päästä temput että tämä taas toimisi normaalisti. Aikaisemmin oli sama homma mutta alkoi toimia kun sieltä etänä tehtiin jotain. Nyt tämä oman resetin jälkeen vika palasi vaikka käytän tuota internet4 Kiitos!

Mobiililaajakaista-liittymän puolella kaikki näyttää ihan normaalilta kyllä. Kävitkö tuon resetin jälkeen katsomassa uudelleen APN-asetukset? Resetointi nollaa kaikki tehdyt asetusmuutokset, eli voi olla, että tuolla on APN-asetus nollautunut ja on muodossa internet tällä hetkellä 🤔


Heii

 

Minulla alkoi tämä ongelma uudelleen, joudun resetoimaan reitittimen asetukset koska netti katkeili yksinään joulun alla. Tämä auttoi katkeiluun, mutta cs tekee taas tätä että ei löydä virallisia servereitä. Olen laittanut asetuksista tämän internet4 päälle, vika katoaa hetkeksi kun käytän jollain toisella kun tuolla internet4 ja laitan takaisin. Voitteko tehdä sieltä päästä temput että tämä taas toimisi normaalisti. Aikaisemmin oli sama homma mutta alkoi toimia kun sieltä etänä tehtiin jotain. Nyt tämä oman resetin jälkeen vika palasi vaikka käytän tuota internet4 Kiitos!

Mobiililaajakaista-liittymän puolella kaikki näyttää ihan normaalilta kyllä. Kävitkö tuon resetin jälkeen katsomassa uudelleen APN-asetukset? Resetointi nollaa kaikki tehdyt asetusmuutokset, eli voi olla, että tuolla on APN-asetus nollautunut ja on muodossa internet tällä hetkellä 🤔

Kyllä, tein sinne uudelleen tuo internet4, ja se on nyt aktiivisena.  


Heii

 

Minulla alkoi tämä ongelma uudelleen, joudun resetoimaan reitittimen asetukset koska netti katkeili yksinään joulun alla. Tämä auttoi katkeiluun, mutta cs tekee taas tätä että ei löydä virallisia servereitä. Olen laittanut asetuksista tämän internet4 päälle, vika katoaa hetkeksi kun käytän jollain toisella kun tuolla internet4 ja laitan takaisin. Voitteko tehdä sieltä päästä temput että tämä taas toimisi normaalisti. Aikaisemmin oli sama homma mutta alkoi toimia kun sieltä etänä tehtiin jotain. Nyt tämä oman resetin jälkeen vika palasi vaikka käytän tuota internet4 Kiitos!

Mobiililaajakaista-liittymän puolella kaikki näyttää ihan normaalilta kyllä. Kävitkö tuon resetin jälkeen katsomassa uudelleen APN-asetukset? Resetointi nollaa kaikki tehdyt asetusmuutokset, eli voi olla, että tuolla on APN-asetus nollautunut ja on muodossa internet tällä hetkellä 🤔

Kyllä, tein sinne uudelleen tuo internet4, ja se on nyt aktiivisena.  

Saan tämä cs matsin haun toimimaan niin että otan pois tuon internet4 pois oletus apn ja vaihdan toiseen, sitten laitan takaisin tuon niin toimii hetken. seuraavana päivänä ei taas toimia ja taas kun tekee tuon uudelleen niin toimii. Mistä tämä johtuu, mitä voin tehdä että ei tarvitse rumpata tuota. Ennen toimi mutta tuon resetin jälkeen alkoi tämä pelleily.. 


Heii

 

Minulla alkoi tämä ongelma uudelleen, joudun resetoimaan reitittimen asetukset koska netti katkeili yksinään joulun alla. Tämä auttoi katkeiluun, mutta cs tekee taas tätä että ei löydä virallisia servereitä. Olen laittanut asetuksista tämän internet4 päälle, vika katoaa hetkeksi kun käytän jollain toisella kun tuolla internet4 ja laitan takaisin. Voitteko tehdä sieltä päästä temput että tämä taas toimisi normaalisti. Aikaisemmin oli sama homma mutta alkoi toimia kun sieltä etänä tehtiin jotain. Nyt tämä oman resetin jälkeen vika palasi vaikka käytän tuota internet4 Kiitos!

Mobiililaajakaista-liittymän puolella kaikki näyttää ihan normaalilta kyllä. Kävitkö tuon resetin jälkeen katsomassa uudelleen APN-asetukset? Resetointi nollaa kaikki tehdyt asetusmuutokset, eli voi olla, että tuolla on APN-asetus nollautunut ja on muodossa internet tällä hetkellä 🤔

Kyllä, tein sinne uudelleen tuo internet4, ja se on nyt aktiivisena.  

Saan tämä cs matsin haun toimimaan niin että otan pois tuon internet4 pois oletus apn ja vaihdan toiseen, sitten laitan takaisin tuon niin toimii hetken. seuraavana päivänä ei taas toimia ja taas kun tekee tuon uudelleen niin toimii. Mistä tämä johtuu, mitä voin tehdä että ei tarvitse rumpata tuota. Ennen toimi mutta tuon resetin jälkeen alkoi tämä pelleily.. 

Taisin nyt löytää itsellä mikä vikana, laitoin huolimattomasti vain tuon apn nimeksi tuon internet4, en huomattu että reitittimen sivua voi viedä alaspäin ja siellä oli vielä kohta “apn” ja nyt tähän laitoin myös tuon internet4. Ainakin vielä vaikuttaisi että toimii, eli pelkkä nimen vaihtaminen ei riitä tähän. Reitittimenä minulla Huawei B715. Kiitos neuvoista taas ! 


Osallistu keskusteluun