Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki
Heips
Jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero. Kuittailkaa samalla tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden.
Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa voitte varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa.
Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät:
- Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle
- Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
- Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
- Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi