Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Moro, mitenkäs tässä tulis toimia? APN vaihtamalla saa cs pelihaun toimimaan mutta kestää jonkun päivän ennekun olisi taas vaihdettava APN toiseen. 

Mitä tarkoitat vaihtamalla APN toiseen? 🤔 Onko sinulla nyt siis internet4 käytössä?

Tällä hetkellä taitaa olla internet. Jossai välissä tulee taas ongelmia pelihaussa jonka jälkeen vaihtaa internet4 jolloin toimii jonkin aikaa ennekuin saa taas vaihtaa pelkän internet tilalle.


Moro, mitenkäs tässä tulis toimia? APN vaihtamalla saa cs pelihaun toimimaan mutta kestää jonkun päivän ennekun olisi taas vaihdettava APN toiseen. 

Mitä tarkoitat vaihtamalla APN toiseen? 🤔 Onko sinulla nyt siis internet4 käytössä?

Tällä hetkellä taitaa olla internet. Jossai välissä tulee taas ongelmia pelihaussa jonka jälkeen vaihtaa internet4 jolloin toimii jonkin aikaa ennekuin saa taas vaihtaa pelkän internet tilalle.

Lisäisitkö asiakasnumerosi omayhteisön profiiliin niin pääsemme täältä käsin hieman tarkastelemaan myös tilannetta ja mahdollisesti tekemään liittymälle temppuja 👍


Hei

 

Toimenpiteet tehty kohtien 1-3 mukaisesti. Viimeistelyt voi tehdä hetimmiten :)


Moikka @Janne L ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Temput on tehty, niin kokeileppas käynnistellä laitteet uudelleen. Varmista vielä, että internet4 laitteen APN-kentässä on säilynyt ennallaan.


Moikka @Janne L ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Temput on tehty, niin kokeileppas käynnistellä laitteet uudelleen. Varmista vielä, että internet4 laitteen APN-kentässä on säilynyt ennallaan.

Kiitoksia @Snouppi. Nyt homma rokkaa ja poika oli tyytyväinen 😊


Omallekin kohdalle tätä samaista ongelmaa tulee toisinaan.

Minulla on julkinen IP-osoite, ja olen vaihtanut modeemin asetuksiin Internet4, mutta siitä huolimatta saan tämän “CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”, kun yritän yhdistää kilpailulliseen peliin.

 

Mitä voisin kokeilla seuraavaksi?


Omallekin kohdalle tätä samaista ongelmaa tulee toisinaan.

Minulla on julkinen IP-osoite, ja olen vaihtanut modeemin asetuksiin Internet4, mutta siitä huolimatta saan tämän “CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”, kun yritän yhdistää kilpailulliseen peliin.

 

Mitä voisin kokeilla seuraavaksi?

Hmm, kyllä tuo liittymän puolella näyttää täysin normaalilta.  Oletko reitittimelle testannut tehdasasetusten palautusta, sitten syöttää uudelleen APN:ksi internet4 ja testannut sen jälkeen uudelleen?


Omallekin kohdalle tätä samaista ongelmaa tulee toisinaan.

Minulla on julkinen IP-osoite, ja olen vaihtanut modeemin asetuksiin Internet4, mutta siitä huolimatta saan tämän “CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”, kun yritän yhdistää kilpailulliseen peliin.

 

Mitä voisin kokeilla seuraavaksi?

Hmm, kyllä tuo liittymän puolella näyttää täysin normaalilta.  Oletko reitittimelle testannut tehdasasetusten palautusta, sitten syöttää uudelleen APN:ksi internet4 ja testannut sen jälkeen uudelleen?

 

Aamupäivästä resetoin reitittimen, ja muutin APN:n. mutta ei tunnut toimivan


Hmm, erikoista. Esiintyykö ongelmaa muissa verkkopeleissä vai ainoastaan CS:GO:n kanssa?


Hmm, erikoista. Esiintyykö ongelmaa muissa verkkopeleissä vai ainoastaan CS:GO:n kanssa?

Ei ole ollut minkään muun pelin kanssa ongelmia. Voisin toki kokeilla uudelleen tehdasasetusten ajoa, ja syöttää uudelleen APN:ksi internet4.


Erikoista. Kannattaa tuota kyllä kokeilla ehdottomasti vielä uudelleen. Kerro toki, jos tuosta ei apua ole.


Erikoista. Kannattaa tuota kyllä kokeilla ehdottomasti vielä uudelleen. Kerro toki, jos tuosta ei apua ole.

 

Ei lähde toimimaan vieläkään. Onkohan tuossa reitittimessä jotain vikaa?


Erikoista. Kannattaa tuota kyllä kokeilla ehdottomasti vielä uudelleen. Kerro toki, jos tuosta ei apua ole.

 

Kolmannella kerralla alkoi toimimaan normaalisti. Aika erikoista meininkiä.


Mystinen juttu kyllä, mutta loistavaa että alkoi toimimaan!


Hei,

Sama ongelma myös täällä. Asetukset ovat kunnossa ja APN määritetty internet4. Lupa korjaukseen annettu heti kuin kerkeätte.

 

-Matias

Hei,

Taas sama ongelma. Asetukset tarkistettu ja reititin käynnistetty uudestaan. Korjatkaa heti kun mahdollista.

-Matias

 

edit: Ongelma ratkaistu


Hei,

Sama ongelma. Asetukset tarkistettu ja reititin käynnistetty uudestaan. Korjatkaa heti kun mahdollista.

edit: näyttäs olevan korjaantunut


Hyvä että @CSmatu ja @jasd homma tuli itsekseen kuntoon! 🙂

Jos julkisen IP-osoitteen kanssa on jatkossa mitään ongelmia, on hyvä aina varmistaa OmaElisasta että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti oikealla mobiililaajakaistaliittymällä aktiivisena, ja että käytössä oleva mobiilireititin ei ole tiputtanut internet4 APN-osoitetta missään kohtaa pois esimerkiksi käyttöjärjestelmäpäivityksen yhteydessä. 👍🏼 

Jos yllämainitut on molemmat OK, niin sitten vain viestiä tänne tai yhteydenottoa Elisan vianrajauspuolelle, niin eiköhän saada nämä aina kuntoon! 🔧


Oli tämä ongelma jo yhdeksän kuukautta sitten. Tein tarvittavat toimenpiteet eli julkinen ip jne. ja asia korjaantuikin tähän päivään asti.

 

Saatte nyt siis luvan korjata ongelman sieltä päädystä, asiakasnro löytyy profiilin muistiinpanoista olkaa hyvä. 


Oli tämä ongelma jo yhdeksän kuukautta sitten. Tein tarvittavat toimenpiteet eli julkinen ip jne. ja asia korjaantuikin tähän päivään asti.

 

Saatte nyt siis luvan korjata ongelman sieltä päädystä, asiakasnro löytyy profiilin muistiinpanoista olkaa hyvä. 

Tarkistin liittymäsi ja siinä on kaikki edellytykset olemassa toimivuuden kannalta. 🤔 Oletko tarkistanut, että laitteesi käyttää internet4 apn:ää edelleen?


Mielestäni sain laitettua asetukset kuntoon parisen viikkoa sitten ja hetken homma tuntui toimivan, mutta nyt parin viikon tauon jälkeen en päässytkään enää peliin mukaan. Jos sieltä päästä saa homman toimimaan, niin olisin kovin kiitollinen. Asiakasnumeron pitäisi löytyä profiilista.


@LaihaLohtu , saisitko lisättyä internet4 APN kokonaan uudelle profiilille ja tämä jälkeen käynnistäisit vielä reitittimen uudelleen? Tein täältä temppuja joten noilla konsteilla pitäisi nyt lähteä toimimaan 👍


Nyt tuntui taas toimivan. Kiitos!


Hei. Täällä sama ongelma kynärin kanssa. Asiakasnumero lisätty ja APN vaihdettu internet4. Voisitteko tsekkaa kun kerkeätte? Käy mihin kellonaikaan tahansa.


Morjesta jälleen tänne!

 

5g netti pelannut CS:ssän kanssa hyvin tähän asti (reilun vuoden). Nyt rupesi jälleen herjaamaan, että ei saada yhteyttä virallisille palvelimille. Voisitteko katsoa, että onko asetukset siellä Elisan päässä vielä kunnossa?

 

APN edelleen internet4 ja kaikki asetukset jotka aikanaan teidän kanssa laitettu on ennallaan.


5G liittymän myötä tuli tämä sama ongelma CS kanssa. Apn on internet4 ja julkinen IP ollut käytössä jo 3G ajoista lähtien.

 

Nettiyhteyden poikki käyttämällä pääsee yleensä taas hetkeksi takaisin peliin, mutta sama toistuu heti seuraavana päivänä.

 

Saa koettaa korjata,jos jotain tehtävissä.


Osallistu keskusteluun