Skip to main content

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

@gruk, @Häiriö, @Rouscool ja @Tibbe:

Liittymillä näyttäisi pintapuolisesti kaikki olevan kunnossa. Tutkimme tätä tarkemmin, ja nyt vaikuttaisi olevan meidän ja CS:GOn palvelimien välillä toimivuushaasteita. Muutamia lisätietoja kaipailen tässä vaiheessa, joten laittaisitteko yksityisviestillä seuraavia tietoja @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle:

-Milloin ongelma on alkanut?

-Milloin ongelma on esiintynyt viimeksi?

-Esiintyykö ongelmaa muussa käytössä, vai ainoastaan CS:GO n kanssa?


------------------------

@Jausou Sinun liittymäsi osalta liittymällä näyttäisi olevan hieman virhettä. Sopiikos sinulle, että teen erään toimenpiteen liittymällesi? Tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen yhteyksiin ja reititin tulee käynnistää uudelleen.
 


@gruk@Häiriö@Rouscool ja @Tibbe:

Liittymillä näyttäisi pintapuolisesti kaikki olevan kunnossa. Tutkimme tätä tarkemmin, ja nyt vaikuttaisi olevan meidän ja CS:GOn palvelimien välillä toimivuushaasteita. Muutamia lisätietoja kaipailen tässä vaiheessa, joten laittaisitteko yksityisviestillä seuraavia tietoja @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle:

-Milloin ongelma on alkanut?

-Milloin ongelma on esiintynyt viimeksi?

-Esiintyykö ongelmaa muussa käytössä, vai ainoastaan CS:GO n kanssa?


------------------------

@Jausou Sinun liittymäsi osalta liittymällä näyttäisi olevan hieman virhettä. Sopiikos sinulle, että teen erään toimenpiteen liittymällesi? Tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen yhteyksiin ja reititin tulee käynnistää uudelleen.
 

Tee ihmeessä korjauksia. käynnistän reitittimen sitten uudelleen.


@gruk@Häiriö@Rouscool ja @Tibbe:

Liittymillä näyttäisi pintapuolisesti kaikki olevan kunnossa. Tutkimme tätä tarkemmin, ja nyt vaikuttaisi olevan meidän ja CS:GOn palvelimien välillä toimivuushaasteita. Muutamia lisätietoja kaipailen tässä vaiheessa, joten laittaisitteko yksityisviestillä seuraavia tietoja @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle:

-Milloin ongelma on alkanut?

-Milloin ongelma on esiintynyt viimeksi?

-Esiintyykö ongelmaa muussa käytössä, vai ainoastaan CS:GO n kanssa?


------------------------

@Jausou Sinun liittymäsi osalta liittymällä näyttäisi olevan hieman virhettä. Sopiikos sinulle, että teen erään toimenpiteen liittymällesi? Tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen yhteyksiin ja reititin tulee käynnistää uudelleen.
 

Tee ihmeessä korjauksia. käynnistän reitittimen sitten uudelleen.

Noniin, testaileppas miten nyt toimii. 

Jos ongelma jatkuu, laitatko yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle seuraavat tiedot:
 

-Milloin ongelma on alkanut?

-Milloin ongelma on esiintynyt viimeksi?

-Esiintyykö ongelmaa muussa käytössä, vai ainoastaan CS:GO n kanssa?


 

@Jausou Sinun liittymäsi osalta liittymällä näyttäisi olevan hieman virhettä. Sopiikos sinulle, että teen erään toimenpiteen liittymällesi? Tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen yhteyksiin ja reititin tulee käynnistää uudelleen.
 

Tee ihmeessä korjauksia. käynnistän reitittimen sitten uudelleen.

Noniin, testaileppas miten nyt toimii. 

Jos ongelma jatkuu, laitatko yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle seuraavat tiedot:
 

-Milloin ongelma on alkanut?

-Milloin ongelma on esiintynyt viimeksi?

-Esiintyykö ongelmaa muussa käytössä, vai ainoastaan CS:GO n kanssa?

No nyt toimii! Kiitoksia.


Ja taas sama ongelma.

 

kaikki tarvittavat tehty jo moneen kertaan ja viimeksi onnistuin pääsemään pari viikkoa sitten steamkirjaston korjauksella eroon ja taas sama homma. Alkaa jo pikku hiljaa menemään tunteisiin.

 

 Pystyykö joku katsomaan teidän päästä onko siellä joku ongelma.


@Tooben, liittymä itsessään näyttää olevan kunnossa.

Esiintyykö ongelmaa siis CS:GO n kanssa vai jonkin toisen pelin kohdalla? Saatko tuon “Palvelimiin ei saatu yhteyttä” -virheilmoituksen vai jotain muuta?


Hei, täällä sama ongelma

“virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä”.

ongelma vain cs:gon kanssa


Morjesta. Alkaa itselläkin menemään tunteisiin tämä palvelimien hukkuminen ja päätin tehdä vihdoin ja viimein tilin postatakseni tänne. Yksi tekemäni havainto tähän liittyen olisi vastaava.

Kun nämä viralliset palvelimet hukkuvat, tulevat ainakin minulle Kiinan palvelimet tilalle. Ensimmäinen havainto, että näin käy on 28.5.2022 kuvankaappauksen mukaan.

Näihin palvelimiin ei toki pitäisi olla edes pääsyä Perfect World clientin servuihin laittamatta -perfectworld launch commandia steamissa, mutta Imgur linkki kuvaan konsolista ongelman ilmestyessä. (Ei suostunut postamaan upotettuna.)

Kiinnostaisi tietää tuleeko muille ongelmasta kärsiville nämä kyseiset palvelimet tilalle...

 

Vika tosiaan korjaantuu useimmiten hyvinkin helposti, vaihtamalla APN Internet4 → Elisa ja takaisin Internet4, mutta alkaahan tämä jo pikkuhiljaa rusahtelemaan, kun samaa ongelmaa ollut jo sen vuoden…

Ei tosiaan missään muussa pelissä ole ongelmaa. Vain CSGO hukkaa palvelimet.

 

Vielä oleelliset alas:

IPv4 palvelu on käytössä, purkkina Huawei 5G CPE Pro 2, asiakasnumero löytyy profiilista jos jotakin toimenpiteitä tarvitsee tehdä.


Tervetuloa OmaYhteisöön @holtsa  ja @sayuw ! 😊

@holtsa lisäisitkö asiakasnumerosi OmaYhteisö - profiiliisi, niin päästään katsomaan tarkemmin juttuja. Oletko myöskin käynyt tässä ketjussa ehdotettuja muutoksia läpi eli

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

 

@sayuw yhteydellesi tehtiin muutoksia. Jotta muutokset tulevat voimaan, niin käynnistäisitkö reitittimesi uudestaan. Tapahtuiko muutoksia? 👍


Lisäsin asiakasnumeron profiiliin ja ehdotettuja muutoksia ollaan kokeiltu.


 @Anspandeemus Paha sanoa näin suoriltaan tapahtuiko muutoksia, tämä kyseinen ongelma manifestoi itsensä parin viikon - parin kuukauden sisään tuosta APN vaihtamisesta. Palailen asiaan mikäli tulee takaisin.


 @Anspandeemus Paha sanoa näin suoriltaan tapahtuiko muutoksia, tämä kyseinen ongelma manifestoi itsensä parin viikon - parin kuukauden sisään tuosta APN vaihtamisesta. Palailen asiaan mikäli tulee takaisin.

No sepäs ikääntyi hyvin… Ensimmäinen que ja samantien ei palvelimia.


probleemat tulilla kanssa. tsekkaaks asiakasnumero ja sillee :)


Lisäsin asiakasnumeron profiiliin ja ehdotettuja muutoksia ollaan kokeiltu.

@holtsa nyt en kyllä löytänyt liittymää ollenkaan laittamaltasi asiakasnumerolta 🤔


 @Anspandeemus Paha sanoa näin suoriltaan tapahtuiko muutoksia, tämä kyseinen ongelma manifestoi itsensä parin viikon - parin kuukauden sisään tuosta APN vaihtamisesta. Palailen asiaan mikäli tulee takaisin.

No sepäs ikääntyi hyvin… Ensimmäinen que ja samantien ei palvelimia.

No jopas menee ihmeelliseksi 🤔 Elia APN internet4 on sisuksissa ja ei skulaa? Täältä nimittäin tehtiin kyllä toimenpiteitä liittymälle jo. Mikään ei estä toki kokeilemasta uudelleen näitä toimenpiteitä, mutta jos viitsit vähän vielä testailla niin nähtäisiin muuttuuko tilanne mihinkään.


probleemat tulilla kanssa. tsekkaaks asiakasnumero ja sillee :)

@Timantique  No nyt on tehty! Kokeiles käynnistää laite uudestaan ja katsotaan miten käy


probleemat tulilla kanssa. tsekkaaks asiakasnumero ja sillee :)

@Timantique  No nyt on tehty! Kokeiles käynnistää laite uudestaan ja katsotaan miten käy

Ei toimi. sama ongelma on muuten Destiny 2 pelaamisessa, siellä se ei connectaa pvp puolella ollenkaan. tapa miten saanut toimimaan on, että jakaa omasta puhelimesta netin samalla kun hakee peliä csgo ja kun on servulla ottaa luurin netin pois. toki sit jos tulee dc tj, ni joutuu taas laittaa luuri kiinni ku reconnectaa servulle. jostain syystä ei vaa toimi itsessään netti :S


No jopas menee ihmeelliseksi 🤔 Elia APN internet4 on sisuksissa ja ei skulaa? Täältä nimittäin tehtiin kyllä toimenpiteitä liittymälle jo. Mikään ei estä toki kokeilemasta uudelleen näitä toimenpiteitä, mutta jos viitsit vähän vielä testailla niin nähtäisiin muuttuuko tilanne mihinkään.

Tarkkailen tilannetta nyt toistaiseksi ja kyllä APN on internet4.


probleemat tulilla kanssa. tsekkaaks asiakasnumero ja sillee :)

@Timantique  No nyt on tehty! Kokeiles käynnistää laite uudestaan ja katsotaan miten käy

Ei toimi. sama ongelma on muuten Destiny 2 pelaamisessa, siellä se ei connectaa pvp puolella ollenkaan. tapa miten saanut toimimaan on, että jakaa omasta puhelimesta netin samalla kun hakee peliä csgo ja kun on servulla ottaa luurin netin pois. toki sit jos tulee dc tj, ni joutuu taas laittaa luuri kiinni ku reconnectaa servulle. jostain syystä ei vaa toimi itsessään netti :S


Hmm. Jos kokeilet @Timantique resetoida vielä reitittimen ja vaihtaa sitten vielä uudestaan APN-osoitteen internet > internet4, niin korjaisiko tilannetta? 🤔 

 

No jopas menee ihmeelliseksi 🤔 Elia APN internet4 on sisuksissa ja ei skulaa? Täältä nimittäin tehtiin kyllä toimenpiteitä liittymälle jo. Mikään ei estä toki kokeilemasta uudelleen näitä toimenpiteitä, mutta jos viitsit vähän vielä testailla niin nähtäisiin muuttuuko tilanne mihinkään.

Tarkkailen tilannetta nyt toistaiseksi ja kyllä APN on internet4.


Hyvä juttu @sayuw 👍🏼 jos tuntuu että ongelma ei ota loppuakseen niin otathan ylös vähintään 3 ongelmallista esimerkkiaikaa kun serverit hukkuvat (päivämäärä ja tarkka kellonaika hh:mm) ja pistä meille yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan jatkaa syvällisemmin tämän tutkimista. 


Täällä kanssa. Ongelma palasi nyt ei päästä servereille vaikka julkinen ip -pitäisi olla. Modewern Warfare 2 näyttää network statuksessa oikean lkukiset ip:n ja Open NAT:n.

Mikä homma tässä oikein on?


Mysteeri. vaikka kuinka monennen reitittimen uudelleen käynnistyksen jälkeen cs pelaa.


Oli sama ongelma ittellä ja olin yhteydessä elisaan ja lupasi selvittää missä vika ja sillä aikaa kokeilin et saanko itte muutoksilla toimimaan ja onnistuin laittamalla modeemin asetuksista DMZ päälle. Kirjautui sisään modeemin asetuksiin niin näytti et kirjauduttu xxx.xxx.xxx.12 ja kun laitoin päälle niin sama ip mutta loppu osa muutettu xxx.xxx.xxx.10 ja heti kun muutokset tein niin ei ole ollut enää ongelmaa vielä tähän saakka(n.2 viikkoo) toiminu moitteettomasti matchmaking haut ettei ole tullu enään tota virallisiin palvelimiin ei saada yhteyttä


Täällähän on näyttävästi käyty jo pitkään keskustelua aiheesta…

 

Tämän vuoden alusta on itsellä alkanut ongelmat yrittäessä yhdistää mm. Steamin servereille useammassa eri pelissä ja myös yrittäessä luoda yhteyttä toiseen koneeseen Hamachin kautta. On käyty useampaan otteeseen lävitse palomuurit, port forwarding mahdollisuudet, uudelleen asennukset jne. Mikään ei vielä tähän mennessä ole auttanut asiaan. Jakaessa puhelimelta usb:llä netin koneeseen viat katoavat (ainakin Steamin osalta), joten voisin kuvitella ongelman olevan reitittimen päässä. 

 

Tilasin liittymälle julkinen ip-palvelun ja kävin vaihtamassa APN-yhteysosoitteen internet4:ksi viime iltana. Ongelmat eivät ole ainakaan tälle päivää vielä hälvenneet. Olisiko modeilla mahdollisuutta selvittää onko vika ratkaistavissa teidän päästä?


Täällähän on näyttävästi käyty jo pitkään keskustelua aiheesta…

 

Tämän vuoden alusta on itsellä alkanut ongelmat yrittäessä yhdistää mm. Steamin servereille useammassa eri pelissä ja myös yrittäessä luoda yhteyttä toiseen koneeseen Hamachin kautta. On käyty useampaan otteeseen lävitse palomuurit, port forwarding mahdollisuudet, uudelleen asennukset jne. Mikään ei vielä tähän mennessä ole auttanut asiaan. Jakaessa puhelimelta usb:llä netin koneeseen viat katoavat (ainakin Steamin osalta), joten voisin kuvitella ongelman olevan reitittimen päässä. 

 

Tilasin liittymälle julkinen ip-palvelun ja kävin vaihtamassa APN-yhteysosoitteen internet4:ksi viime iltana. Ongelmat eivät ole ainakaan tälle päivää vielä hälvenneet. Olisiko modeilla mahdollisuutta selvittää onko vika ratkaistavissa teidän päästä?

Ja lisäyksenä vielä, reitittimenä käytössä Huawei 5G CPE Pro 2


Morjes @Joonaskin! Liittymän tekniset tiedot näytti ihan ehjiltä, mutta tein varuilta liittymälle etänä toimenpiteitä. 🤔 Jos kokeilet nyt vielä käynnistää reitittimen uudelleen, helpottaisiko peliservereille pääsy?


Osallistu keskusteluun