Vastattu

CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

653 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Hei, minulla sama ongelma. Voisitteko auttaa? Avoin ip ok j a internet4 apn asetuksissa ok. 
 

kiitos.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Demballen Kaikki on kyllä kunnossa liittymän ja verkon osalta. 🤔 Millä tavoin ongelma esiintyy? Kokeiletko laitteesta täpätä uPnP -asetuksen hetkellisesti pois ja takaisin? Voitko kokeilla myös Tibben antamaa ohjetta.

Hei,

Täälläkin päästä löytyy samainen ongelma eli virallisiin peli palvelimiin ei saa yhteyttä reitittimen kautta. Puhelimesta jaetulla yhteydellä pelaa ongelmitta. Kaikki edellä mainitut toimenpiteet tehty ilman toivottua lopputulosta. Liittymälle saa tehdä tarvittavat toimenpiteet milloin vain. 

 

-Jarkko

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Hei,

@JJP81 liittymällä on kaikki kunnossa eli sen osalta ei ole ongelmaa. 👍 Kannattaa tarkistaa mobiilireitittimen uPnP - asetukset ja renklauttaa ne pois ja takaisin päälle uudemman kerran. @Tibbe oli myös hyvä vinkki ongelmatilanteeseen tuossa aiemmalla sivulla. Suora linkki itse viestiin. Oliko näistä neuvoista apua? 🤔

Tervetuloa myös OmaYhteisöön @JJP81 ! 😊

Hei,

@JJP81 liittymällä on kaikki kunnossa eli sen osalta ei ole ongelmaa. 👍 Kannattaa tarkistaa mobiilireitittimen uPnP - asetukset ja renklauttaa ne pois ja takaisin päälle uudemman kerran. @Tibbe oli myös hyvä vinkki ongelmatilanteeseen tuossa aiemmalla sivulla. Suora linkki itse viestiin. Oliko näistä neuvoista apua? 🤔

Tervetuloa myös OmaYhteisöön @JJP81 ! 😊

 Kiitos vastauksesta, josta tosin ei varsinaisesti ollut apua. Vastoin kaikkia ohjeita kävin vaihtamassa APN asetuksen takaisin muotoon internet ja kas kummaan sen jälkeen alkoi pojalla CS toimimaan. Katsotaan kuinka kauan toimii, mutta ainakin vielä näyttää lupaavalta. 

Käyttäjätaso 1

@Demballen Kaikki on kyllä kunnossa liittymän ja verkon osalta. 🤔 Millä tavoin ongelma esiintyy? Kokeiletko laitteesta täpätä uPnP -asetuksen hetkellisesti pois ja takaisin? Voitko kokeilla myös Tibben antamaa ohjetta.

Eipä toiminut näillä ohjeilla. Homma toimii puhelimen netin jakamalla mutta ei mobiililaajakaistalla 🥲

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@JJP81 Mystistä! 🤔

@Demballen Kurkkaatko https://www.whatismyip.net/ sivulta näkyykö hostname etuliitteenä NAT. Jos ei näy, niin siulla on kyllä silloin julkinen IP käytössä ja homman tulisi rokata normaalisti. Voisit myös kokeilla samaa kuin JJP81 ylempänä. Jos toimii, niin sitten menee varsin erikoiseksi.

Hei,

@JJP81 liittymällä on kaikki kunnossa eli sen osalta ei ole ongelmaa. 👍 Kannattaa tarkistaa mobiilireitittimen uPnP - asetukset ja renklauttaa ne pois ja takaisin päälle uudemman kerran. @Tibbe oli myös hyvä vinkki ongelmatilanteeseen tuossa aiemmalla sivulla. Suora linkki itse viestiin. Oliko näistä neuvoista apua? 🤔

Tervetuloa myös OmaYhteisöön @JJP81 ! 😊

 Kiitos vastauksesta, josta tosin ei varsinaisesti ollut apua. Vastoin kaikkia ohjeita kävin vaihtamassa APN asetuksen takaisin muotoon internet ja kas kummaan sen jälkeen alkoi pojalla CS toimimaan. Katsotaan kuinka kauan toimii, mutta ainakin vielä näyttää lupaavalta. 

Tähän sen verran päivitystä, että toimi tällä tavalla noin viikon verran ja alkoi taas herjaamaan. Vaihto APN internet4 muotoon auttoi. Toimi taas noin viikon ja vaihto APN internet muotoon ja taas toimii...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Näin varmistukseksi  @JJP81 mitenkä tuo sinun laitteessasi käyttäytyy:

1. Asetukset palautuu oletusasetuksille eli APN: internet → muutat manuaalisesti aina APN: internet4 ja taas toimii viikon verran, jolloin palautuu oletuksille?

vai

2. Asetukset ei automaattisesti muutu, mutta ongelmat alkavat viikon välein eli muutat asetuksia aina käsin seuraavasti: APN: internet4 → APN:internet → APN: internet4 ja syystä tai toisesta toimii aina viikon näin ja pätkäsee. Toimii myös tuolla APN: internet nyt syystä tai toisesta? 🤔

Eihän laitteen asetuksissa ole mitään viikon välein asetusten palautusta syystä tai toisesta olemassa? 🤔

Näin varmistukseksi  @JJP81 mitenkä tuo sinun laitteessasi käyttäytyy:

1. Asetukset palautuu oletusasetuksille eli APN: internet → muutat manuaalisesti aina APN: internet4 ja taas toimii viikon verran, jolloin palautuu oletuksille?

vai

2. Asetukset ei automaattisesti muutu, mutta ongelmat alkavat viikon välein eli muutat asetuksia aina käsin seuraavasti: APN: internet4 → APN:internet → APN: internet4 ja syystä tai toisesta toimii aina viikon näin ja pätkäsee. Toimii myös tuolla APN: internet nyt syystä tai toisesta? 🤔

Eihän laitteen asetuksissa ole mitään viikon välein asetusten palautusta syystä tai toisesta olemassa? 🤔

2. Kohdan mukaan on menty. En tarkalleen osaa sanoa miten lähellä tuo viikon välein tehtävä muutos todellisuudessa on, mutta oli lähinnä esimerkkinä. Niin kauan kuin toimii näin, niin minulle täysin ok - on niin simppeli toimenpide, että onnistuu myös juniorilta. Täytyy katsoa olisiko siellä joku pakotettu uudelleen käynnistyminen sääntö päällä ja osuuko sen jälkeen ongelma päälle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Jos ei oo vielä kokeiltuna nii suosittelen tossa palauttaa laite ihan tehdasasetuksille ja sitten pistää se julkinen ip laiteasetuksista takas käyttöön. 🤔 Liittymän puolelta kaiken pitäs kyllä olla kunnossa. 👍 @JJP81 

Täällä taas yksi jolla vastaavia ongelmia, ei ilmeisesti julkinen IP lähde käyntiin, yhteyspisteessä on internet4 ja on käynnistelty yms ja tuolta kun katsoo whatsmyip:stä niin hostin alussa se nat vaan on. Onnistuisiko sieltä katsoa kuinka on, asiakasnumero ja liittymän numero pitäisi olla profiilissa ja saa katkoa liittymää jos tarvis

 

-Tuomas

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

 

 

 

 

 

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

 

 

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Täällä taas yksi jolla vastaavia ongelmia, ei ilmeisesti julkinen IP lähde käyntiin, yhteyspisteessä on internet4 ja on käynnistelty yms ja tuolta kun katsoo whatsmyip:stä niin hostin alussa se nat vaan on. Onnistuisiko sieltä katsoa kuinka on, asiakasnumero ja liittymän numero pitäisi olla profiilissa ja saa katkoa liittymää jos tarvis

 

-Tuomas

Tehty liittymälle toimenpiteitä ja vaatii nyt reitittimen uudelleen käynnistämistä, että liittymä nousee verkkoon. 😊

Teretulemast OmaYhteisöön @tbm108 !

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

 

 

 

 

 

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

 

 

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa. 🤔 Kannattaa tarkistaa, että laitteessasi on internet4 yhteysosoitteena.

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

 

 

 

 

 

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

 

 

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa. 🤔 Kannattaa tarkistaa, että laitteessasi on internet4 yhteysosoitteena.

Kyllä internet4 on edellen käytössä, mitä suosittelisit minun tässä vaiheessa tekemään?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

 

 

 

 

 

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

 

 

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa. 🤔 Kannattaa tarkistaa, että laitteessasi on internet4 yhteysosoitteena.

Kyllä internet4 on edellen käytössä, mitä suosittelisit minun tässä vaiheessa tekemään?

Tein vielä liittymällesi yhden toimenpiteen ja nyt tarvitsee käynnistellä reititin uudelleen, että liittymä nousee verkkoon. Mikäli ei toimi tästäkään huolimatta, kokeile resetoida reititin ja luo uudelleen tuo internet4 yhteysprofiili. 🙂

Täällä taas yksi jolla vastaavia ongelmia, ei ilmeisesti julkinen IP lähde käyntiin, yhteyspisteessä on internet4 ja on käynnistelty yms ja tuolta kun katsoo whatsmyip:stä niin hostin alussa se nat vaan on. Onnistuisiko sieltä katsoa kuinka on, asiakasnumero ja liittymän numero pitäisi olla profiilissa ja saa katkoa liittymää jos tarvis

 

-Tuomas

Tehty liittymälle toimenpiteitä ja vaatii nyt reitittimen uudelleen käynnistämistä, että liittymä nousee verkkoon. 😊

Teretulemast OmaYhteisöön @tbm108 !

 

Kiitos, homma lähti pelittämään. Itsellä ei Nintendo Switchin Mario Kart suostunut yhdistymään online peliin muuten. Näköjään peli kohtaista kun esim Splatoon3 toimi aiemminkin.

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

 

 

 

 

 

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

 

 

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa. 🤔 Kannattaa tarkistaa, että laitteessasi on internet4 yhteysosoitteena.

Kyllä internet4 on edellen käytössä, mitä suosittelisit minun tässä vaiheessa tekemään?

Tein vielä liittymällesi yhden toimenpiteen ja nyt tarvitsee käynnistellä reititin uudelleen, että liittymä nousee verkkoon. Mikäli ei toimi tästäkään huolimatta, kokeile resetoida reititin ja luo uudelleen tuo internet4 yhteysprofiili. 🙂

Morjesta vuan.

Laittamasi muutoksen jälkeen pelailin 2 matsia viikko sitten.

Tänään palailin pelailemaan ja ei onnistunutkaan enään van heittää samaa ongelmaa.

Kokeillut kahdella accountilla pelailla, olen yrittänut defaultilla+intenet4 setupilla jne…. Purkki sekä kone, käytetty kiinni useaan kertaan, vanha profiili poistettu välissä ja uusi internet4 luotu…..

Sama ongelma täällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjesta. Täällä myös kärsitään kyseisestä yhteysongelmasta. Laitteena CPE 2 Pro ja palveluna on kyllä julkinen-ip ja internet4 APN nimenä. CSGO toimii ajoittain hetken ja sitten jälleen alkaa temppuilemaan. Alkaa jo siihen malliin viikkojen jälkeen turhauttamaan että myös minulle saa myös laitella kyseisiä korjauksia, mitä muillekin. Tai ainakin jos saa pyytää niin vilkaisee missä mättää? Asiakasnumeron pitäisi löytyä muistiinpanoista/tiedoistani.

-Jokke

Temput tehty! Käynnistä reititin uudestaan ja testataan toimintaa 👍

kiitos! menee tänään testiin.

Tervehdys. Tämä ongelma on nyt toistunut pitkästä aikaa. En ole nyt muutamiin viikkoihin pelannut, mutta yllätys taas odotti matsia etsiessä. Onkohan jokin päivitys nollannut joitain asetuksia purkista?

 

Jos teette muutoksia niin saa purkkia käynnistellä uusiksi jne.

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa. 🤔 Kannattaa tarkistaa, että laitteessasi on internet4 yhteysosoitteena.

Kyllä internet4 on edellen käytössä, mitä suosittelisit minun tässä vaiheessa tekemään?

Tein vielä liittymällesi yhden toimenpiteen ja nyt tarvitsee käynnistellä reititin uudelleen, että liittymä nousee verkkoon. Mikäli ei toimi tästäkään huolimatta, kokeile resetoida reititin ja luo uudelleen tuo internet4 yhteysprofiili. 🙂

Morjesta vuan.

Laittamasi muutoksen jälkeen pelailin 2 matsia viikko sitten.

Tänään palailin pelailemaan ja ei onnistunutkaan enään van heittää samaa ongelmaa.

Kokeillut kahdella accountilla pelailla, olen yrittänut defaultilla+intenet4 setupilla jne…. Purkki sekä kone, käytetty kiinni useaan kertaan, vanha profiili poistettu välissä ja uusi internet4 luotu…..


No johan @GTXJokke on sitkeästi palaava ongelma 😩 tarkistin että liittymän kaikki tekniset tiedot oli ihan ehjät ja kaikki edellytykset kyllä pitäisi olla siihen että julkinen IP pelittää niin kuin pitääkin, kunhan internet4 APN-osoite löytyy reitittimeltä aktiivisena APN-profiilina.

Kun siitä on kerran ollut apua aiemmin, niin jumppailin nyt vielä kertaalleen etänä toimenpiteitä liittymälle. Jos nyt käynnistät reitittimen uudelleen, saataisiinko homma taas pelittämään? 🤔 

 

Sama ongelma täällä.

 

Kurja kuulla @Eräjordani että sama ongelma kiusaa! 😕 Olithan tilannut jo mobiililaajakaistaliittymälle julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun? Ja olihan käytössä olevalle mobiilireitittimelle vaihdettu APN-osoitteeksi internet4 (oletus-APN on pelkkä internet)? 

Jos molemmat yllämainitut kohdat on kunnossa, niin lisääthän vielä OmaYhteisön profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumeron ja/tai mobiililaajakaistan liittymänumeron (alkaa numeroilla 045- ja numerosarja on 10 numeroa pitkä, sama kuin puhelinnumeroissa) niin me moderaattorit pääsemme kurkkaamaan tietojen pohjalta että onhan itse mobiililaajakaistaliittymässä sekä julkisen IP-osoitteen lisäpalvelussa kaikki varmasti kunnossa. 🙂 Ethän lisää näitä tietoja tähän julkiseen keskusteluun tietosuojasyistä. 

Tervetuloa myös vielä omasta puolestani OmaYhteisöön 🥳

Moro,

Minulla Reitittimenä Huawei 5G CPE Pro 2 ja tekee täysin samaa. välissä toimi hetken mutta nyt taas ei.

Miten kyseisessä reitittimessä tuo VPN asetus muutetaan?

Muuten asetukset laitettu niinkuin ohjeessa on!

Kiitos avusta etukäteen :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moro,

Minulla Reitittimenä Huawei 5G CPE Pro 2 ja tekee täysin samaa. välissä toimi hetken mutta nyt taas ei.

Miten kyseisessä reitittimessä tuo VPN asetus muutetaan?

Muuten asetukset laitettu niinkuin ohjeessa on!

Kiitos avusta etukäteen :)

Kokeilisin tässä tapauksessa tehdä tehdasasetusten palautuksen CPE Pro 2 -reitittimelle. Sen jälkeen loisin profiilin, jossa on APN/Yhteysosoite: Internet4. Samalla varmistaisin, että mitään muita profiileja ei ole käytössä. Lisäksi oikein mukava saada siut mukaan OmaYhteisöön @aksupetteri! 🤩

Moro,

Tehty nuo muttei muutosta tullut.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hyvä että @aksupetteri testasit 👍🏼 liittymän tekniset tiedot on ihan kunnossa, mutta jumppasin nyt varuilta vielä etänä sille toimenpiteet että jos se nyt tästä tokenisi. Käynnistäthän reitittimen vielä kokonaan uudelleen, niin katsotaan jos nyt pelittäisi 🙂

Osallistu keskusteluun