Vastattu

CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

653 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

@jjjjjjjjjjjjjjjjj@SirApinanpylly ja @van378q0 profiilitiedoista katsoin asiakasnumerot ja tarkistin liittymät. Edellytykset liittymissä toimivuudelle ovat olemassa. 😊

@jjjjjjjjjjjjjjjjjTuosta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme vielä. 👍

Moi, Mulla toimimattomuuden syynä oli se, ettei APN-osoite “internet4” ollut reitittimessä asetettu oletukseksi. Laitoin täpän ja käynnistin reitittimen uudelleen, niin CS taas toimii. 

Asentajille voisi antaa palautetta, että ulkoseinään ruvattuun reitittimeen oli jätetty oletussalasanat ilman, että siitä oli mulle ilmoitettu. Tämä salasana oli laitteen kyljessä liimatussa tarrassa. Kiipesin tikkailla ottamassa siitä kuvan, jolloin pääsin kytkeytymään laitteeseen. Ehdottaisin, että asentajat antaisivat asiakkaalle mahdollisuuden asettaa oman salasanan asennuksen yhteydessä.

 

Jos kyseessä on ZTE MC7010 reititin, salasanatarra pitäisi löytyä myös PoE-sovittimesta.

Jos kyseessä on Huawei CPE MAX, todettakoon, että niitä ei olla uusia hetkeen asennettu. 

Oletussalasanat eivät ole vuosiin olleet "admin" tai "1234" vaan kertaluokkaa vahvempia. Kukin voi salasanan vaihtaa haluamakseen asennuksen jälkeen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@t0mbs Olit tilannu liittymälle Julkinen IP -lisäpalvelun OmaElisan kautta jo? Ja käyny reitittimen hallintasivulta muuttamassa profiilin APN/Yhteysosoite -kenttään: internet4 ? 🤔

Lisäätkö vielä Elisan asiakasnumeron OmaYhteisö profiiliin (ei julkiseksi) niin voidaan kurkata. 👍

Hei, minulla samaa ongelmaa cs:n kanssa eli saa tehdä tarvittavat toimenpiteet. Tehty kaikki edellä mainitut jutut esim internet4 mutta ei toimi vieläkään, asiakasnumero on omayhteisö profiilissa

Nostetaan tämä asia uudelleen pinnalle kun cs2 tuli. Ongelmia ongelmia koko ajan elisan 5g yhteyden kanssa. Mitkä on tämän hetken toiminta ohjeet? Onko muilla operaattoreilla samat ongelmat?

internet4 Tehty ja toimi muutaman kerran hyvin ja nyt taas ei millään. Asiakasnumero on omayhteisö profiilissa

Myöskin CS2 ja Steam poistettu ja asennettu uudelleen. =(

Oho

Tämän ohjeen avulla alkoi toimimaan. Mutta kuinka kauan ….

 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/ip-osoitteet/?_gl=1*y88hzw*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-eKX5wyi0Z86Z0jlpa9iRvPpNLRPw333b79FKQ4BW4tKC4z6_0Z4cUaAtGvEALw_wcB

Täällä sama ongelma cs2 kanssa.

Csgon kanssa oli samat ongelmat, mutta saatiin ne korjattua näiden ohjeiden kautta.

asiakasnumero pitäisi olla ok, jos kurkkaatte

tibben viestistä löytyi fiksaus tänne

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@aadu02 Moikka! Tein täältä pienen toimenpiteen liittymälle. Käynnistäthän reitittimen vielä uudelleen. 😊 Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 🤗

@Jussi_82 Onko nyt pelittänyt kunnolla?

@Mika1987 Liittymän osalta tossa kaikki pitäs olla kyllä kunnossa. 👍 Kannattaa reitittimen asetukset varmistaa vielä.

@Donhardox Sulla siis kaikki kunnossa julkisen IP:n osalta? 😅

 

 

Kyllä nyt on toiminut 👌

Moi! onnistuuko sieltä katsoa että minun nettiliittymässäni on kaikki okei. pystyn muita pelejä pelaamaan moitteetta mutta csgo takkuaa. ongelma on sama kuin muilla, eli virallisiin palvelimiin ei saa yhteyttä. olen kaikki kotikonstit kokeillut mutta ilmeisesti teidän kautta tarvitsee kytkeä(?) jokin asetus päälle. olisin kiitollinen jos onnistuisi. en tiedä enään mistä muualta kysyä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Siirsin kysymyksen tähän koottuun ketjuun. 

Kimblez oli antanut loistavan neuvon aiemmassa ketjussa, joten jaan sen tähän.
 

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla oikealla ylhäällä

nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @Meiän netti! 🔥

Siirsin kysymyksen tähän koottuun ketjuun. 

Kimblez oli antanut loistavan neuvon aiemmassa ketjussa, joten jaan sen tähän.
 

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla oikealla ylhäällä

nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @Meiän netti! 🔥

laitoin asiakasnumeroni profiiliin. ei auta nuo enkä osaa edes kunnolla enempää tehdä. jos teidän kautta onnistuu vilkaista onko kaikki ok

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kurkkasin @Meiän netti liittymän tilanteen ja se näytti ihan hyvältä, mitään ongelmia ei liittymän teknisissä tiedoissa ollut. Tein joka tapauksessa varmuuden vuoksi etänä muutamat toimenpiteet, nyt olisi tärkeää vielä käynnistää kotosalla reititin uudelleen. Pelittäisikö nyt? 🙂

@t0mbs Olit tilannu liittymälle Julkinen IP -lisäpalvelun OmaElisan kautta jo? Ja käyny reitittimen hallintasivulta muuttamassa profiilin APN/Yhteysosoite -kenttään: internet4 ? 🤔

Lisäätkö vielä Elisan asiakasnumeron OmaYhteisö profiiliin (ei julkiseksi) niin voidaan kurkata. 👍

Jeps julkinen IP tilattu ja tehty toi apn osote internet4. Toimi kans satunnaisesti n.1v mutta nyt alkas kunnolla takkuamaan. Näyttää että samaa vikaa mitä muillakin.

Numerokin lisätty.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hyvä juttu @t0mbs 👍🏼 on kyllä ihan superkummallista, että miten edes satunnaisen toimivuuden jälkeen yhtäkkiä alkaa takkuamaan. 🤔

Voitaisiin kurkata tuon liittymän tekniset tiedot läpi, että löytyykö sieltä mitään selkeää syytä ongelmaan. 🔧

Ei vielä pelkällä puhelinnumerolla löydetä kyseistä liittymää, pystyisitkö lisäämään tuonne oman Yhteisö-profiilin tietoihin vielä ihan varuilta joko Elisan asiakasnumeron (voit tarkistaa sen OmaElisasta, miltä tahansa laskulta, tai vaikka liittymän tilausvahvistukselta jos se on sähköpostissa jemmassa) tai sitten käytössä olevan mobiililaajakaistan liittymänumeron? Mobiililaajakaistojen liittymänumerot ovat samaa mallia kuin puhelinnumerot eli 10 numeroa pitkiä numerosarjoja, ja tyypillisesti alkavat 045- numeroilla. 👍🏼

OmaYhteisössä ei ole ylläpidon toimesta päivystystä viikonloppuisin, eli jos ongelma on akuutti kannattaa viikonlopun aikana rimpauttaa ihan Elisan häiriöilmoituksiin, yhteystiedot löytyy täältä.

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

 

Hei,

 

On internet4 oletus APN.

 

Itse diagnosoituja:

Huawei siltaavassa tilassa, erillinen palomuuri käytössä. Siitä tsekkasin vielä tarvittavat portit ja olivat auki. Joten liikenne siihen suuntaan ok.

Windowsin palomuurikaan ei estä.

Testattu toisen operaattorin mobiilidatalla, sillä pelitti. Vähän näyttäisi tuosta Elisan liittymässä olevan ropleemat.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

 

Hei,

 

On internet4 oletus APN.

 

Itse diagnosoituja:

Huawei siltaavassa tilassa, erillinen palomuuri käytössä. Siitä tsekkasin vielä tarvittavat portit ja olivat auki. Joten liikenne siihen suuntaan ok.

Windowsin palomuurikaan ei estä.

Testattu toisen operaattorin mobiilidatalla, sillä pelitti. Vähän näyttäisi tuosta Elisan liittymässä olevan ropleemat.

Okei, voin kokeilla tehdä toimenpiteen liittymällesi vielä ja tämä pudottaa liittymän verkosta. Sopiiko tämä tehdä? Toimenpiteen jälkeen tuo Huawei tarvitsee käynnistää uudelleen.

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

 

Hei,

 

On internet4 oletus APN.

 

Itse diagnosoituja:

Huawei siltaavassa tilassa, erillinen palomuuri käytössä. Siitä tsekkasin vielä tarvittavat portit ja olivat auki. Joten liikenne siihen suuntaan ok.

Windowsin palomuurikaan ei estä.

Testattu toisen operaattorin mobiilidatalla, sillä pelitti. Vähän näyttäisi tuosta Elisan liittymässä olevan ropleemat.

Okei, voin kokeilla tehdä toimenpiteen liittymällesi vielä ja tämä pudottaa liittymän verkosta. Sopiiko tämä tehdä? Toimenpiteen jälkeen tuo Huawei tarvitsee käynnistää uudelleen.

Jees, saa suorittaa.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

 

Hei,

 

On internet4 oletus APN.

 

Itse diagnosoituja:

Huawei siltaavassa tilassa, erillinen palomuuri käytössä. Siitä tsekkasin vielä tarvittavat portit ja olivat auki. Joten liikenne siihen suuntaan ok.

Windowsin palomuurikaan ei estä.

Testattu toisen operaattorin mobiilidatalla, sillä pelitti. Vähän näyttäisi tuosta Elisan liittymässä olevan ropleemat.

Okei, voin kokeilla tehdä toimenpiteen liittymällesi vielä ja tämä pudottaa liittymän verkosta. Sopiiko tämä tehdä? Toimenpiteen jälkeen tuo Huawei tarvitsee käynnistää uudelleen.

Jees, saa suorittaa.

 

 

 

 

Toimenpide suoritettu. Huikkaa miten käy. 🙂

Samaa ongelmaa itsellä, Huawei 5G CPE Win reititintä, internet4 APN:nä.

Asiakasnumerot löytyy profiilista, jos joku kivasti käy kurkkimassa. 

Moikka @oemna !

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset toiminnalle on olemassa liittymällä. 🙂 Onko tuo internet4 yhteysosoite varmasti nyt oletuksena?

Kiva, kun liityit mukaan OmaYhteisöön @oemna !

 

Hei,

 

On internet4 oletus APN.

 

Itse diagnosoituja:

Huawei siltaavassa tilassa, erillinen palomuuri käytössä. Siitä tsekkasin vielä tarvittavat portit ja olivat auki. Joten liikenne siihen suuntaan ok.

Windowsin palomuurikaan ei estä.

Testattu toisen operaattorin mobiilidatalla, sillä pelitti. Vähän näyttäisi tuosta Elisan liittymässä olevan ropleemat.

Okei, voin kokeilla tehdä toimenpiteen liittymällesi vielä ja tämä pudottaa liittymän verkosta. Sopiiko tämä tehdä? Toimenpiteen jälkeen tuo Huawei tarvitsee käynnistää uudelleen.

Jees, saa suorittaa.

 

 

 

 

Toimenpide suoritettu. Huikkaa miten käy. 🙂

Nythän toi läks pelittämään, kiitokset 👍🏻

Hyvä juttu @t0mbs 👍🏼 on kyllä ihan superkummallista, että miten edes satunnaisen toimivuuden jälkeen yhtäkkiä alkaa takkuamaan. 🤔

Voitaisiin kurkata tuon liittymän tekniset tiedot läpi, että löytyykö sieltä mitään selkeää syytä ongelmaan. 🔧

Ei vielä pelkällä puhelinnumerolla löydetä kyseistä liittymää, pystyisitkö lisäämään tuonne oman Yhteisö-profiilin tietoihin vielä ihan varuilta joko Elisan asiakasnumeron (voit tarkistaa sen OmaElisasta, miltä tahansa laskulta, tai vaikka liittymän tilausvahvistukselta jos se on sähköpostissa jemmassa) tai sitten käytössä olevan mobiililaajakaistan liittymänumeron? Mobiililaajakaistojen liittymänumerot ovat samaa mallia kuin puhelinnumerot eli 10 numeroa pitkiä numerosarjoja, ja tyypillisesti alkavat 045- numeroilla. 👍🏼

OmaYhteisössä ei ole ylläpidon toimesta päivystystä viikonloppuisin, eli jos ongelma on akuutti kannattaa viikonlopun aikana rimpauttaa ihan Elisan häiriöilmoituksiin, yhteystiedot löytyy täältä.

Joo sori nyt pitäisi löytyä Elisan asiakasnumero tuolta .

Toistaiseksi yhteyden saa hetkellisesti toimimaan kun ennen käyttöä käynnistää reitittimen 3 kertaa uudelleen silti ongelma palaa takaisin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@t0mbs Liittymän tekninen puoli on ihan kunnossa. 👍 Voit toki tarkistaa vielä vaikka osoitteessa https://www.whatismyip.net/ että näkyykö sulla hostnamen kohdalla IP:n edessä NAT. Jos sitä ei siellä näy, niin kaikki on liittymän puolelta ok. 😊

Osallistu keskusteluun