Skip to main content
Vastattu

CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä


Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

671 kommenttia

Moikka!

 

Täällä tarvitaan myös reitittimen konffausta.

On julkinen ip ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.

Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata!

Kiitos! 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Moikka!

 

Täällä tarvitaan myös reitittimen konffausta.

On julkinen ip ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.

Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata!

Kiitos! 

Moikka @aqucito ! Me ei päästä täältä OmaYhteisö puolelta OmaElisan tietoihin. Kannattaa siis lisätä OmaYhteisön profiiliisi asiakasnumero niin pääsemme täältä tarkemmin sitten tuota käpistelemään 👍

Täällä samaa ongelmaa.

Reitittimen alkuperäisasetusten palautus on auttanut joka kerralla, mutta on hieman kypsää touhua. :)

Hain juuri nyt julkisen ip:n omaelisan puolelta ja muutettu APN = internet4. Vielä ei kokemusta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @old_daman 
Olitkin tuon asiakasnumeron laittanut profiiliin niin voisin käydä tuolle liittymälle tekemässä toimenpiteen niin onko se ok? Aiheuttaa noin 15min katkoksen liittymälle. Jos se on ok tehdä missä vaiheessa vaan niin huikkaile tänne.

Moro @old_daman 
Olitkin tuon asiakasnumeron laittanut profiiliin niin voisin käydä tuolle liittymälle tekemässä toimenpiteen niin onko se ok? Aiheuttaa noin 15min katkoksen liittymälle. Jos se on ok tehdä missä vaiheessa vaan niin huikkaile tänne.

 

Hei! Tämä on ok käydä tekemässä. Kiitoksia!

Mitä tarkalleen tuossa toimenpiteessä tehdään? Ihan näin mielenkiinnosta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@old_daman Käynnistele reititin nyt uudestaan niin Julkinen IP toimii :) 
Ja tätä kautta etänä noita liittymän asetuksia “tökitään” 

sama täällä ja saa luvan toimenpiteelle

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Reksa_90_90 Nyt on tehty taikatemput! Käynnistä reititin uudelleen niin julkisen IP:n tulisi toimia 😊

Moro! Täällä sama ongelma, saa luvan toimenpiteille:thumbsup_tone2:

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@JPollanen Täältä päästä on toimenpidettä nyt tehty niin käynnistele reititintä uudelleen nyt :) 

Täällä samaa ongelmaa. Julkinen IP laitettu ja APN muutettu muotoon internet4. Laitoin liittymän numeron profiiliin, saa tehdä tarvittavat toimenpiteet

teki saman uudestaan alkaa hermot mennä saa luvan tehdä korjauksen

 

Täällä samaa ongelmaa ja ohjeet ja muutokset tehty ei toimi.

Saa luvan tehdä korjauksia

Moro!

Täällä myös sama ongelma ja korjauksen saa tehdä pikimmiten.

Kiitos

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Täällä samaa ongelmaa. Julkinen IP laitettu ja APN muutettu muotoon internet4. Laitoin liittymän numeron profiiliin, saa tehdä tarvittavat toimenpiteet

 

teki saman uudestaan alkaa hermot mennä saa luvan tehdä korjauksen

 

Moro!

Täällä myös sama ongelma ja korjauksen saa tehdä pikimmiten.

Kiitos

 

Hmm, näissä näyttää olevan kaikki verkon osalta kunnossa kyllä. Jos Julkinen IP ei toimi, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Täällä samaa ongelmaa ja ohjeet ja muutokset tehty ei toimi.

Saa luvan tehdä korjauksia

Sillepä toimenpiteet tehty, käynnistele reititin uudelleen ja varmista että APN:ksi on merkitty internet4 :slight_smile:

 

Täällä samaa ongelmaa ja ohjeet ja muutokset tehty ei toimi.

Saa luvan tehdä korjauksia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisöön @moykkis 
Jos lisäilet asiakasnumeron tuonne sun profiilin yksityisiin tietoihin niin voidaan vilkaista miltä liittymä näyttää ja sitten tehdä tarvittavat toimenpiteet jos niikseen.

edit. Alkoi toimimaan

@JJesseJ no nyt on lisäilty

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@moykkis Käynnistäs reititin uudelleen ja testaa toimisiko nyt :)

siis mulla tuli sama ongelma ihan yhtäkkiä aluksi mokkulan netti ei oikeen toiminut ja yhistin puhelimen netin koneeseen sen pelituokion jälkeen on ilmoittanut että virallisiin palvelimiin ei saada yhteyttä viittiiks joku auttaa??????? lisäys mokkulassa siis joku ongelma koska puhelimella toimii taas mutta oisi kiva saada mokkulan netti toi toimimaan koska se nyt on parempi

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @Miika purtilo Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Olikos sulla mokkulan liittymälle tilattuna Julkinen IP -osoite? 

@JJesseJ kun en ole ihan varma asiasta muistan että jossain vaiheessa jotain tehtiin mutta en ole ihan varma voiko sen jostain nähdä joo nyt selvis eli julkinen ip on. elimistä voi johtua ???

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Miika purtilo Jos laitat vaikka sun asiakasnumeron tonne sun profiilin yksityisiin muistiinpanoihin niin voidaan tätä kautta kattoa, että onko liittymällä kaikki kunnossa?

Tämä ongelma ilmeni kanssa täällä, aluksi toimi. Käytössä vain normaali 5G mobiililiittymä.

Osallistu keskusteluun