Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä
Huawei 5G H312-371 ja kyllä, internet4 on oletusosoitteena. Traceroute näyttää hukkaavaan pari ensimmäistä steppiä oman reitittimen jälkeen www.google.com osoitteeseen päin (request timed out). Kuitenkin, nyt muutaman reitittimen uudelleen käynnistyksen ja mahdollisten korjausten jälkeen tuo 1400byten paketti menee taas läpi Elisan palvelimista ja yhteys näyttäisi palanneen.
Täällä sama ongelma alkanut myös uudelleen, ehkä n. 2 viikkoa sitten ekan kerran korjauksen jälkeen. :(
Reitittimen boottaus ei korjannut asiaa, mutta resetointi auttoi silloin n. 2 viikkoa sitten.
Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Äsken kokeiltua:
Kokeilin bootata reitittimen = ei auttanut
Resetoin reitittimen = ei auttanut
Kokeiltu internet, sekä internet4 apn:llä = ei auttanut
Jos jotain taikoja tehdään reitittimelle/liittymälle, ihan vapaasti saa tehdä.
edit: Resetoin vielä reitittimen ja boottasin koneen (apn: internet), nyt tällä hetkellä ainakin toimi.
Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta?
Jälleen ongelma palasi takaisin, ei vaikuta modeemin boottaus. Päivityksetkin pitäisi olla kunnossa ja internet4 käytössä. Voitteko tarkistaa, pitääkö jotakin herättelyjä taas tehdä...
Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta?
Jälleen ongelma palasi takaisin, ei vaikuta modeemin boottaus. Päivityksetkin pitäisi olla kunnossa ja internet4 käytössä. Voitteko tarkistaa, pitääkö jotakin herättelyjä taas tehdä...
Laittaisitko yksityisviestiä
Moi vielä kommentoijat! Kertoisitteko vielä lisätietona tarkemmin ongelmasta, että lakkaako yhteys toimimasta kokonaan, lakkaako CS:GO :n kanssa yhteydenpito toimimasta vai lakkaako Julkinen IP-osoite siis näissä tapauksissa toimimasta?
Kokoonpanona Huawei B525s-23a(wifi pois käytöstä) ja perässä useampia TP-link deko 5m ja 4m malleja joista vain päädeko piuhalla. Cs:go ei saa yhteyttä Decojen eikä myöskään suoraan Huawein kautta(piuhalla kytkettynä).
7 kk vanha ongelma palasi toissapäivänä. Mahtaako olla taas sama vika. Liittymä vaihtunut n. 2 kk sitten, mutta tässäkin julkinen IP. APN on oikein ja kokoonpanokin edelleen sama.
Juu nyt tuntuisi pelaavan.
Mulla on nyt tullut tätä samaa ongelmaa, mutta Dota 2:n kanssa. Viime viikolla korjautui kun boottasin routerin ja laitoin DMZ:n päälle, tai sitten sattui vaan korjaantumaan itsestään samaan aikaan. Nyt ei ole tänään päässyt pelaamaan ollenkaan, eikä tunnu mikään auttavan reitittimen puolella…
Jostain redditistä sitten löytyi ketju, että saattaa olla ihan Elisan päässä ongelma ja sitä kautta löytyi tämä ketju.
edit: nythän tuo sitten korjautui taas, just kun olin tukeen jonottamassa. :D
Sama ongelma täällä
Ja täällä. Ihme homma että meidän osalta tämä saatiin jo joulukuussa kuntoon ja nyt taas alkoi ongelmat. Viimeksi omaguru sai kuntoon mutta kävi kalliiksi, 40€. Mitä nyt on tapahtunut elisalla että useilla ongelmia?
Ongelma ilmaantui taas vaihteeksi. Kaikki toimi normaalisti vielä perjantaina 25.3, mutta nyt ei enää tahdo pelittää.
Tarkistelin liittymänne läpi, ja kaikki näytti verkon puolella siltä miltä kuuluukin. Olihan liittymällä internet4 -APN käytössä jos käytte laitehallinnasta tarkistamassa?
Voisitteko tarkastaa SIM:n kun ei tahdo täälläkään toimia. Julkinen IP tilattu ja APN muutettu internet4.
Asiakasnumero omaelisassa.
Liittymältäsi löytyi hieman virhettä. Vian korjaamiseksi liittymällesi tulee tehdä täältä päästä toimenpide, jonka myötä yhteys katkeaa pieneksi hetkeksi ja reititin tulee sitten käynnistää uudelleen. Sopiiko tämä toimenpide sinulle?
internet4 on käytössä. Mitään muutoksia ei ole reititin puolella tehty, mutta peli ei toimi. Alkuviikosta kerran pääsin pelaamaan, mutta nytten taas herjaa samaa
On tehty kohdat 1,2 ja 3 ja moderaattori saa tehdä tarvittavat toimenpiteet kiitos.
Moro taas :(
Täällä tarvitaan taas myös reitittimen konffausta.
On julkinen ip ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.
Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata!
Kiitos etukäteen!
Teille, kun on jo noita toimenpiteitä aiemmin tehty niin pystyttekö vielä testaamaan niin, että resetoitte reitittimet kertaalleen vielä? Jos se ei auta niin laitatteko meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi
Moro!
Täällä sama ongelma ollut nyt muutaman päivän. Julkinen IP tilattu ja APN on internet4. Ongelma vain CS:GO:n kanssa muuten kaikki pelittää normaalisti. Kokeiltu kolmella eri modeemilla ja kaikkien kanssa sama ongelma. Puhelimen netillä toimii.
Elikkä saa tehdä taikoja milloin vain. Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Kiitos!
Moro!
Täällä sama ongelma ollut nyt muutaman päivän. Julkinen IP tilattu ja APN on internet4. Ongelma vain CS:GO:n kanssa muuten kaikki pelittää normaalisti. Kokeiltu kolmella eri modeemilla ja kaikkien kanssa sama ongelma. Puhelimen netillä toimii.
Elikkä saa tehdä taikoja milloin vain. Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Kiitos!
Kokeiletko käynnistellä reititintä uudelleen, toimiiko nyt?
Moro!
Täällä sama ongelma ollut nyt muutaman päivän. Julkinen IP tilattu ja APN on internet4. Ongelma vain CS:GO:n kanssa muuten kaikki pelittää normaalisti. Kokeiltu kolmella eri modeemilla ja kaikkien kanssa sama ongelma. Puhelimen netillä toimii.
Elikkä saa tehdä taikoja milloin vain. Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Kiitos!
Kokeiletko käynnistellä reititintä uudelleen, toimiiko nyt?
Joo nyt CS:GO pelittää. Yhteys vain on 3G/H+.
Edit. Nyt se pääsi 4G+
Moro!
Täällä sama ongelma ollut nyt muutaman päivän. Julkinen IP tilattu ja APN on internet4. Ongelma vain CS:GO:n kanssa muuten kaikki pelittää normaalisti. Kokeiltu kolmella eri modeemilla ja kaikkien kanssa sama ongelma. Puhelimen netillä toimii.
Elikkä saa tehdä taikoja milloin vain. Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Kiitos!
Kokeiletko käynnistellä reititintä uudelleen, toimiiko nyt?
Joo nyt CS:GO pelittää. Yhteys vain on 3G/H+.
Hmm, onpas erikoista. Liittymälläsi kyllä on 4G/5G käytössä samalla lailla edelleen. Suosittelisin nyt varmuuden vuoksi vielä muutaman kerran reititintä käynnistämään uudelleen. Jos yhteys on edelleen 3G/H+ sen jälkeen, palauta reititin tehdasasetuksille ja muuta APN uudelleen tuohon internet4 muotoon.
Moro!
Täällä sama ongelma ollut nyt muutaman päivän. Julkinen IP tilattu ja APN on internet4. Ongelma vain CS:GO:n kanssa muuten kaikki pelittää normaalisti. Kokeiltu kolmella eri modeemilla ja kaikkien kanssa sama ongelma. Puhelimen netillä toimii.
Elikkä saa tehdä taikoja milloin vain. Asiakasnumero löytyy tiedoista.
Kiitos!
Kokeiletko käynnistellä reititintä uudelleen, toimiiko nyt?
Joo nyt CS:GO pelittää. Yhteys vain on 3G/H+.
Hmm, onpas erikoista. Liittymälläsi kyllä on samalla lailla 4G/5G käytössä samalla lailla. Suosittelisin nyt varmuuden vuoksi vielä muutaman kerran reititintä käynnistämään uudelleen. Jos yhteys on edelleen 3G/H+ sen jälkeen, palauta reititin tehdasasetuksille ja muuta APN uudelleen tuohon internet4 muotoon.
Huoli pois. Se pääsi nyt 4G:hen. Kiitoksia!
Täällä tarvitaan myös reitittimen herättelyä.
Julkinen ip tilattu ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.
Toimi vielä noin 2 päivää sitten ja nyt taas ei anna hakea virallisia palvelimia ollenkaan.
Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata reitittimen.
Kiitos
Täällä tarvitaan myös reitittimen herättelyä.
Julkinen ip tilattu ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.
Toimi vielä noin 2 päivää sitten ja nyt taas ei anna hakea virallisia palvelimia ollenkaan.
Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata reitittimen.
Kiitos
Moikka
Yleisesti tästä asiasta on tehty nyt vikailmoitus, että asia tutkitaan ja ettei kaikkien tarvitse erikseen pyytää toimenpiteitä tehtävän liittymilleen. Ilmoitamme, kun asia on tutkittu. Siihen saakka toki saa laittaa viestiä, jos haluaa toimenpiteellä ongelman saada ratkotuksi.
Heippa,
Minulla voisi tehdä myös saman toimenpiteen.
Ennen toiminut ihan normaalisti.
Saa käyttää reitittimen alhaalla.
Täällä tarvitaan myös reitittimen herättelyä.
Julkinen ip tilattu ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.
Toimi vielä noin 2 päivää sitten ja nyt taas ei anna hakea virallisia palvelimia ollenkaan.
Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata reitittimen.
Kiitos
Moikka
Yleisesti tästä asiasta on tehty nyt vikailmoitus, että asia tutkitaan ja ettei kaikkien tarvitse erikseen pyytää toimenpiteitä tehtävän liittymilleen. Ilmoitamme, kun asia on tutkittu. Siihen saakka toki saa laittaa viestiä, jos haluaa toimenpiteellä ongelman saada ratkotuksi.
Moi.
Toimenpide ei auttanut ongelmaan tällä kertaa.
Heippa,
Minulla voisi tehdä myös saman toimenpiteen.
Ennen toiminut ihan normaalisti.
Saa käyttää reitittimen alhaalla.
Lisäätkö asiakasnumeron profiilitietoihisi, että voin tehdä toimenpiteen liittymällesi.
Täällä tarvitaan myös reitittimen herättelyä.
Julkinen ip tilattu ja apn muutettu internet4 + reititin bootattu.
Toimi vielä noin 2 päivää sitten ja nyt taas ei anna hakea virallisia palvelimia ollenkaan.
Asiakasnumero löytyy Omaelisasta. Saa bootata reitittimen.
Kiitos
Moikka
Yleisesti tästä asiasta on tehty nyt vikailmoitus, että asia tutkitaan ja ettei kaikkien tarvitse erikseen pyytää toimenpiteitä tehtävän liittymilleen. Ilmoitamme, kun asia on tutkittu. Siihen saakka toki saa laittaa viestiä, jos haluaa toimenpiteellä ongelman saada ratkotuksi.
Moi.
Toimenpide ei auttanut ongelmaan tällä kertaa.
Reititintä voi joutua boottaamaan useamman kerran. Kannattaa myös kokeilla mahdollisesti resetoida laite ja luoda sitten internet4 apn uudelleen asetuksiin.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.