PlayStation 5 NAT-tyypin vaihtaminen



Näytä ensimmäinen kirjoitus

290 kommenttia

Edelleenkin tätä kaipaillaan, onko muut saanu tätä konfigurointia aspan kautta vai pelkästään täältä? Lähinnä mietin, että mistä lähteä kyselemään seuraavaksi.

OmaGuru osasi täällä päässä auttaa niin sinne suosittelisin soittamaan, hoitu nopeasti!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Jubarska58 @HassuLeijona Olihan myöskin reitittimeen asetettu tuo internet4 oletukselle ja niin, että se on aktiivinen tällä hetkellä? Joissakin tapauksissa vaatii siis vielä klikkauksen, että menee oletusprofiiliksi. Kuitatkaa jos ei korjaannu, niin katsotaan vielä täältä tarkemmin.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

 

Terve. Mullakin on tää ongelma ollut jo pitkään vaikka on julkinen IP ja oon laittanut porttiohjauksia yms. mutta nat pysyy 3:na, saatteko tehtyä jotain taikoja siellä päässä?

Mullakin tää sama homma edelleen, jos joku ehtisi katsoa..

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Mikäli ongelmia koetaan, niin pyytäisin laittelemaan asiakasnumeron profiiliin (ei julkinen). Sen avulla voidaan näitä tarkemmin selvitellä. Muistutuksena vielä kaikille, että reitittimeen tulee olla luotu uusi profiili ja tämä pitää myöskin varmistaa, että se menee oletukselle/aktiiviseksi. Profiiliin tulee määrittää APN: internet4. Loogisesti myös mobiilililaajakaistalle tulee olla tilattuna Julkinen IP -palvelu (veloitukseton). Tämän jälkeen tallennus ja voi varuilta boottailla reitittimen vaikka harvoin sitä tarvitseekaan tehdä.

@Ärsyyntynyt äyriäinen Liittymä on ok. Onko korjaantunut?
@Andystripe Lisäätkö asiakasnumeron profiiliin jos ongelma edelleen vaivaa.
@Lindukka Kannattaa liittymälle aktivoida Julkinen IP-palvelu OmaElisan kautta.
@jepjep22 Lisäätkö asiakasnumeron profiiliin jos ongelma edelleen vaivaa.
@Dani81 Liittymä on ok. Onko korjaantunut?
@vehmasto Tein taikoja, niin boottaatko laitteen. Kannattaa varmistaa, että internet4 on aktiivisena.
@yucel Lisäätkö asiakasnumeron profiiliin jos ongelma edelleen vaivaa.

Pahoittelut jos joku jäi välistä. Huudelkaa tänne ihmeessä.

moi mullakin on sama ongelma en voi pelata nettipelejä ystävien kanssa tietokoneella, saan nat virheen, olisin kiitolinen jos voisitte auttaa. 

moi mulla korjattu ongelma kaikki on kunnossa. :)

Oma kunnossa jo, Elisan päästä saatiin vaihdettua! Mutta kyllä, oli internet4 aktiivisena, portit auki, ip julkinen ja sidottu, mikään edellä mainituista ei tehnyt mainittavaa eroa.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

 

Terve. Mullakin on tää ongelma ollut jo pitkään vaikka on julkinen IP ja oon laittanut porttiohjauksia yms. mutta nat pysyy 3:na, saatteko tehtyä jotain taikoja siellä päässä?

Mullakin tää sama homma edelleen, jos joku ehtisi katsoa..

Liittymälläsi on verkon puolella virhe joka tämän aiheuttaa. Toimenpiteen vuoksi liittymällesi tulisi lyhyt katkos, jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide? 🙂

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

 

Terve. Mullakin on tää ongelma ollut jo pitkään vaikka on julkinen IP ja oon laittanut porttiohjauksia yms. mutta nat pysyy 3:na, saatteko tehtyä jotain taikoja siellä päässä?

Mullakin tää sama homma edelleen, jos joku ehtisi katsoa..

Liittymälläsi on verkon puolella virhe joka tämän aiheuttaa. Toimenpiteen vuoksi liittymällesi tulisi lyhyt katkos, jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide? 🙂

Juu, saa tehdä kaikki toimenpiteet 🙂

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

 

Terve. Mullakin on tää ongelma ollut jo pitkään vaikka on julkinen IP ja oon laittanut porttiohjauksia yms. mutta nat pysyy 3:na, saatteko tehtyä jotain taikoja siellä päässä?

Mullakin tää sama homma edelleen, jos joku ehtisi katsoa..

Liittymälläsi on verkon puolella virhe joka tämän aiheuttaa. Toimenpiteen vuoksi liittymällesi tulisi lyhyt katkos, jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide? 🙂

Juu, saa tehdä kaikki toimenpiteet 🙂

Tehty! Varmistahan vielä että internet4 on asetettu APN-yhteysosoitteeksi ja käynnistä reititintä uudelleen. 👍

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

 

Terve. Mullakin on tää ongelma ollut jo pitkään vaikka on julkinen IP ja oon laittanut porttiohjauksia yms. mutta nat pysyy 3:na, saatteko tehtyä jotain taikoja siellä päässä?

Mullakin tää sama homma edelleen, jos joku ehtisi katsoa..

Liittymälläsi on verkon puolella virhe joka tämän aiheuttaa. Toimenpiteen vuoksi liittymällesi tulisi lyhyt katkos, jonka jälkeen reititin pitää käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide? 🙂

Juu, saa tehdä kaikki toimenpiteet 🙂

Tehty! Varmistahan vielä että internet4 on asetettu APN-yhteysosoitteeksi ja käynnistä reititintä uudelleen. 👍

Nyt muuttui NAT 2:ksi, kiitos paljon!! 💪🏻

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 1

Sama ongelma. Ip vaihdettu

Käyttäjätaso 1

Nat tyyppini ei vaihdu vaikka reititintä on säädelty ja ip on vaihdettu julkiseksi. 

Mitenkä saisin sen vaihdettua? 



EDIT 7.2.2023 // siirretty täältä saman aiheen keskusteluun -draakki

Käyttäjätaso 7

Tuolla vähän samasta aiheesta:

 

Laita  yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle

Eiköhän asia korjaannu.

Lisää asiakasnumerosi profiiliisi, jos ei vielä ole.

Ohje:

Asiakasnumeron lisääminen Profiiliin (kirjaudu ensin OmaYhteisöön):

  1. Klikkaa profiilikuvaasi/Oma Profiili
  2. Klikkaa “Muokkaa profiilia”
  3. Lisää asiakasnumerosi kohtaan “Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) (Yksityinen)
  4. Klikkaa “Tallenna muutokset”

​​​​​​


EDIT 7.2.2023 // siirretty täältä saman aiheen keskusteluun -draakki

Käyttäjätaso 1

@Snouppi Hei mulla olisi sama ongelma että nat tyyppi pysyy samana. Pystyisitkö jotenkin auttamaan? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Snouppi Hei mulla olisi sama ongelma että nat tyyppi pysyy samana. Pystyisitkö jotenkin auttamaan? 

Jeps! Tehty taikoja täältä. Miltäs näyttää siellä suunnalla? Mikäli reitittimessä asetukset on kunnossa, niin uskon ongelman korjaantuvan nyt. 👍

Käyttäjätaso 1

Nyt toimii. Kiitos ja kumarrus. 

Moi!

Nat-tyyppi pysyy samana Huawein Cpe Pro 2 boksissa vaikka yllä mainitut temput tehty, saisko tätä kautta vielä apuja siihen? @Snouppi 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@OlziM9 Jeps! Tein täältä temput. Voit käynnistellä reitittimen uudelleen ja mikäli asetukset on OK niin eiköhän tuo toimi nyt. 👍

Kiitos kovasti!

Sama homma minullakin. Julkinen ip-osoite tilattu ja silti näyttää NAT3 pleikkarilla. Voisiko minullekin tehdä taikoja sieltä päästä jos onnistuu?😎

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Partavaltsu lisäiletkö asiakasnumeron OmaYhteisö profiiliisi niin voimme koittaa tehdä taikoja  😎

Sama homma minullakin. Julkinen ip-osoite tilattu ja silti näyttää NAT3 pleikkarilla. Voisiko minullekin tehdä taikoja sieltä päästä jos onnistuu? Nyt lisätty asiakasnumero profiiliini

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Partavaltsu jatketaas yksityisviestein asiasta syvemmin.

Hei! Hain tänään kotinetin itselleni ja nyt tämä sama ongelma pojan PlayStation 5 kanssa. Miten saadaan NAT Type 2:seen.??? Apua kaivataan kovasti.



EDIT 7.2.2023 // siirretty täältä saman aiheen keskusteluun -draakki

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Hei! Hain tänään kotinetin itselleni ja nyt tämä sama ongelma pojan PlayStation 5 kanssa. Miten saadaan NAT Type 2:seen.??? Apua kaivataan kovasti.

Moikka! Tein täältä jo ennakoivat toimenpiteet, että saisit tuon NAT Typen kepoisammaksi 😊 Nyt pitäisi käynnistää nettipurkki uudestaan ja lisätä nettipurkin hallintasivuilta APN kenttään “internet4”.



EDIT 7.2.2023 // siirretty täältä saman aiheen keskusteluun -draakki

Osallistu keskusteluun