Skip to main content

Missä ihmeessä vika, kun edes puhelut ei pääse läpi sisätiloissa, nettiyhteys on tosi hidas. Vaihdettiin liittymäkin (tottakai kalliimpaan) 100megasesta. Puhelin Samsung S22ultra, sikäli mikäli sillä on asian kanssa jotain tekemistä. 

Hei!

Onko ongelmaa ollut kuinka pitkään? Onko se alkanut yllättäen, päivien sisällä?


Jos ulkona toimii mutta sisällä ei, syy on yksinkertainen: rakennus blokkaa signaalin.

Tuollaisessa paikassa kannattaa ensin kokeilla toimiiko yhteys kunnolla minkään operaattorin verkossa. Jos toimiva versio löytyy, valitse se.

Eri taajuudet läpäisevät rakenteita eri tavoin, joten “parempaan” liittymään siirtymisestä ei välttämättä ole mitään hyötyä.


Muut Elisan liittymät talossa toimivat, meillä on 4 toimivaa, ja yksi opiskelevan nuoren liittymä joka ei toimi opiskelukaupungissa eikä kotona taajama-alueella. Ulkona toimii ehkä hitusen paremmin, eli puhelut menevät läpi, netti on selkeästi hitaampi. Ei siis toimi ulkonakaan kuten ennen pääsiäistä. Tuntuisi hassulta, että yhtäkkiä rakennukset blokkaisi, kun on vuosia toiminut. 

Alkanut nyt tämän viikon aikana, tiistaina ehkä. 

Ehkä tyhmä kysymys, mutta sallittaneen keski-ikäiselle naiselle. Voinko siis valita puhelimesta eri operaattorin verkon myös Elisan liittymällä? 


Jos muut Elisan liittymät toimii, niin puhelimessa tuo vika sitten varmaankin on. Voi kokeilla vielä SIM-korttia (jos fyysinen) varmasti toimivaan puhelimeen, että paraneeko sillä ja pois sulkee SIM vian.

Ei pääse Suomessa muiden verkkoihin Elisan liittymällä. 


Tervetulotus OmaYhteisöön ​@Kypsähtänyt! MultiSIMmiltä tulikin hyvä rajausvinkki, jos tosiaan tilanne on se, että muut Elisan liittymät toimii. Jos häiriö siirtyisi liittymän mukana puhelimesta toiseen kokeillessa, voi myös sim-kortti olla vikaantunut ja se kannattaa vaihtaa


Osallistu keskusteluun