Skip to main content
Vastaus

4G puhelut/Voice over LTE puhelut ei toimi Samsung S22 Ultra

  • September 14, 2025
  • 6 kommenttia
  • 77 katselukerrat

Aiemmin nämä otsikon puhelut toimivat, mutta nythän Samsung on poistanut verkko-operaattorien pyynnöstä kaikki valinta mahdollisuudet puhelimesta, eli itse ei voi edes valita onko 4G puhelut päällä vai ei.

 

Eli jos ei ole puhelua käynnissä, niin näkyy 4G+ merkillä yhteys. KUN aloittaa puhelun, niin tuo +merkki katoaa eikä tule takaisin, ennen kuin lopetan puhelun.

 

Onko mahdollista, että liittymälläni on estetty 4G puhelut?

 

Olen tehnyt kaikki mahdolliset uudelleen käynnistykset ja nollaukset, kokeillut liittymää toisella puhelimella ja ongelma ei ole nyt laitteessa.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates

Eli jos ei ole puhelua käynnissä, niin näkyy 4G+ merkillä yhteys. KUN aloittaa puhelun, niin tuo +merkki katoaa eikä tule takaisin, ennen kuin lopetan puhelun.

Jos 5G-kuuluvuus on rajamailla , niin useimmiten puhelin hyppää pelkkään 4G-verkkoon puhelun ajaksi.

Onko mahdollista, että liittymälläni on estetty 4G puhelut?

Jos puhelin ei hyppää puhelun ajaksi 2G-verkkoon , niin VoLTE toimii.

Voit tarkistaa puhelimen asetuksista järjestelmän tilatiedoista SIM-kortin tilasta , että IMS-rekisteröinnin tila on rekisteröity. Silloin liittymälläsi on VoLTE päällä.

6 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 14, 2025

Ja omaan kysymykseen vielä lisäys: olen kokeillut telian liittymää ja siinä puheluiden aikana 4G+ näkyy


  • September 14, 2025

Kysäise asiakaspalvelusta, niin selviää, josko liittymässä jotain:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisa, oiva vaihtoehto:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Sokrates
  • Vastaus
  • September 14, 2025

Eli jos ei ole puhelua käynnissä, niin näkyy 4G+ merkillä yhteys. KUN aloittaa puhelun, niin tuo +merkki katoaa eikä tule takaisin, ennen kuin lopetan puhelun.

Jos 5G-kuuluvuus on rajamailla , niin useimmiten puhelin hyppää pelkkään 4G-verkkoon puhelun ajaksi.

Onko mahdollista, että liittymälläni on estetty 4G puhelut?

Jos puhelin ei hyppää puhelun ajaksi 2G-verkkoon , niin VoLTE toimii.

Voit tarkistaa puhelimen asetuksista järjestelmän tilatiedoista SIM-kortin tilasta , että IMS-rekisteröinnin tila on rekisteröity. Silloin liittymälläsi on VoLTE päällä.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 16, 2025

Ratkesiko asia ​@Pepe ? 😊 Toimiiko nämä 4G+ puhelut siis missään sijainnissa? 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 16, 2025

Hei

 

muuten asia selvisi, kiitos aiemmin vastanneelle, mutta enää ainoa ihmetys on vain, että miksi eivät toimi 4G+, vaikka toisella operaattorilla toimii.

Toki en tiedä onko tuolla plussalla niin suurta merkitystä asiaan, mutta vain ihmetyttää🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 16, 2025

Ja eivät toimi siis tuolla plus ominaisuudella missään sijainnissa.

 

Ja minulla ei ole 5G liittymää ja puhelimestakin valittu vain 4G yhteydet.