Vastattu

Aiheeton laskutus kohdenumero 17271 saaja NTH AG

  • 7 September 2022
  • 15 kommenttia
  • 10569 katselukerrat

Viimeisintä laskua tarkistaessani huomasin joukkoon ilmaantuneen 9,99 €:n arvoisen, palvelunumeroon-ajanviete, soitetusta puhelusta. Kyseisenä päivänä ja ajankohtana kyseistä puhelua ei ole soitettu minun puhelimellani. Mistäköhän NTH AG kohdenumero 17271 on saanut numeroni ja kehittänyt olemattoman puhelun. Saamieni tietojen mukaan kyseinen huijarifirma harrastaa tätä yleisesti.  Pitää kaivella tietoa ko. firmasta ja laittaa sinne tulikivenkatkuista palautetta. Josko moinen auttaisi. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 14 December 2022, 09:23

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Tuolla tietoa/Ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/mobiilimaksaminen/#palveluntarjoajat

Mobiilimaksu

Voit tehdä selvityspyynnön Elisalle, jos laskullasi on veloitettu mobiilimaksuveloituksia tai soittoja palvelunumeroihin, joissa on epäselvyyttä. Selvitykseen tarvitset tiedot veloituksista, jotka löytyvät laskultasi. Laskut näet OmaElisassa.

Löytyy yhteystietojakin.

Esim:

NTH AG
info.fi@ccsupport.biz

Puh. 0942451583

Joo, nuo yhteystiedot olinkin jo kaivanut esille. Lähetin kyseiseen numeroon puheviestin jossa pyysin heitä selvittämään muka lähettämäni tekstiviestin. En viitsinyt jäädä odotukselle. Paljonkohan se olisi kustantanut. Odotellaan miten reagoivat ?

t0sku91

Käyttäjätaso 7

Joo, nuo yhteystiedot olinkin jo kaivanut esille. Lähetin kyseiseen numeroon puheviestin jossa pyysin heitä selvittämään muka lähettämäni tekstiviestin. En viitsinyt jäädä odotukselle. Paljonkohan se olisi kustantanut. Odotellaan miten reagoivat ?

t0sku91

Kannattaisi laittaa vielä sähköpostiakin.

Se on kuitenkin se suositeltavin yhteydenotto tapa.

On sitten kunnon dokumentti tulevaa varten.

Jokuhan sitä sinun numeroasi on hyväksi käyttänyt.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Lisäksi kannattaa tehdä myös ennakoivat toimet, jotta vastaavaa ei enää satu uudelleen.

Mene Oma Elisan käytön estot-osioon ja kytke liittymälle sopiva tekstiviesti ja mobiilimaksuesto. Viihde-esto on lievin, hyötyesto tiukin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Nykyään ei tiedä mitä on tilannut saadessaan laskun tai kuitin. Kun maksaa lehden, maksutiedoissa lukee esim. Visma.

Kun maksaa matkakortin, kuitti tulee paytrail nimellä, kun maksaa saaristo risteilyn, olen muka tilannut ja maksanut paytrail, toinen kuitti samasta asiasta, että olen antanut firmalle tilini käyttö oikeuden.

Vakuutus yhtiön firmaa en muista tähän hätään. Telian kuitti on, että olen antanut OP-pankille tilini käyttöoikeuden, on eri nimisessä pankissa tilini.

Missään näissä ei ole sitä tietoa mitä olen tilannut ja minkä firman kanssa olen asioinut tilaamisen ja maksamisen kanssa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Ohjeita palvelunumeroita, palvelutekstiviestejä ja mobiilimaksuja koskevia asioita varten löydät ao. artikkelista!
 

 

Minulle alkoi tulemaan sähköpostiin ja tulee vieläkin ilmoituksia noutamatta jääneestä tilauksesta/postilähetyksestä ihan tunnetuilta tavarantoimittajilta esim. DHL ym. ja tuo tuntemattomasta numerosta tuleva puhelu. Jos satun vahingossa vastaamaan, puhelu katkeaa ja hetken päästä sama numero soittaa uudelleen. Kiusan tekoahan tuo on kun eivät muuten pääse iholle. Onneksi asialliset yhteydenottajat yleensä ilmoittavat melko tarkan ajan jolloin soittavat tuntemattomasta numerosta meille yhteisesti tärkeään asiaan liittyen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Älä ainakaan missään nimessä soita takaisin. Sähköpostit on huuhaata, niihin ei kannata reagoida. 

 Huijaus postien muotoilu on myös tarkoituksella huonolla kielellä tai puoliksi englantia/saksaa tms jotta saadaan karsittua valveutuneimmat ihmiset heti kättelyssä pois, ja viesteihin vastaisi vain ne joita on helpoin huijata...

 

-T

 

Moi,

 

mikä tälläinen veloitus voi olla?

 

Katsoin että joillakin on ollut samanlaisia “huijauksia”,

 

onko mitään tietoa mistä tälläinen  NTH AG tulee??

 

Päivämäärä Kellonaika Kohdenumero Maksunsaaja/Palveluluokka

01.02.2024 21:17:59 173190 NTH AG

 

Hinta ALV 0

7,984

 

EDIT: 2.4.2024 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun. -Burnett

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Kannattaa olla tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluun, niin saadaan selvitettyä tarkemmin. Tervetuloa myös OmaYhteisöön @tabegsm0500! 🙏

sama täällä. Eilen huomasin, että laskussani on 9.90 euron arvoinen tekstiviesti, jonka olen muka lähettänyt 5.6. 2024 NTH AG kohdenumero 173190. Olen tänään ollut sähköpostitse yhteydessä info.fi@ccsupport.biz kanssa.

Heidän vastauksensa minulle,

Loppukäyttäjä on käyttänyt palveluita/palvelua seuraavilla/seuraavalla nettisivuilla:
 

http://tracking.netmediamobile.com/index.php/redirect/index/64b95e933918e


Käyttäjä pyysi palvelun aktivointia verkkosivulla, jolla premium-palvelusta ilmoitetaan.

Olemme vahvistaneet numeron ja huomanneet, että palvelu aktivoitiin 5/6/2024 lähettämällä avainsana ZONE 523612592 lyhyeen numeroon 173190.

Yksi vastaanotettu viesti maksaa 9.90 €.

 

Hyvin erikoista on kyllä. Nyt odottelen Elisalle laittamaani selvityspyyntöä. Sieltä varmasti selviää, mistä tämä viesti on lähetetty. Minun puhelimestani ei ainakaan, siitä olen 100% varma. Laskua en aio maksaa, kyseisen suorituksen osalta. Tarvittaessa olen yhteydessä poliisiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuollaista avainsanaa ei varmasti lähetä kukaan vahingossa. Olisikohan puhelimessa jokin sovellus, joka tekisi tuota tietämättäsi? Ainakin muista kuin virallisista sovelluskaupoista ladatut sovellukset kannattaa käydä läpi. Niihin on monesti ympätty haittaohjelmia.

Hei, minulle tuli sama veloitus 9.90 ja kun kyselin mikä veloitus, niin Elisan vastaus oli juurikin NTH AG ja ole yhteydessä palveluntarjoajaan.

Mitä sinne kirjoittaa ja miten estän veloituksen?

Elisalle tekemäni selvityspyynnön seurauksena Elisa poisti laskusta tuon 9,90.Sitä ei ollut puhelimestani lähetetty.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Hei, minulle tuli sama veloitus 9.90 ja kun kyselin mikä veloitus, niin Elisan vastaus oli juurikin NTH AG ja ole yhteydessä palveluntarjoajaan.

Mitä sinne kirjoittaa ja miten estän veloituksen?

Varmaan samanlaisen selvityspyynnön kuin mitä käyttäjä @Aiheeton lasku teki. Selkeästi jokin on mennyt palvelunumerolla pieleen. Ei ihan helposti operaattorit noita hyvittele.

Osallistu keskusteluun