Vastattu

Elisa soitonsiirto ei toimi!!!

  • 22 November 2021
  • 6 kommenttia
  • 650 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Missä vika kun ei soitonsiirto toimi valittuun numeroon!! 

Koitan siirtää oma elisan kautta elisan prepaid numeroon soiton siirron mutta ei kuulemma pääse soitot läpi vaan herjaa ettei verkko ole käytettävissä!!!

SIIS MITÄ KUKKASTA!!!


EDIT 22.11.2021 // siivottu kieliasua OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaiseksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sjuhani 23 November 2021, 12:08

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Miksi puhelun siirto palvelu ei toimi ollenkaan!!!

Mitä tässä on vikana?? siirto on elisan prepaid numeroon mutta ei kuulemma saada yhteyttä.



EDIT 22.11.2021 // tupla tästä alkuperäisestä keskustelusta, siirretty kommentti omasta keskustelustaan “Puhelun siirto ei toimi!!!” tähän keskusteluun -draakki

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Itselläni ei ole suoranaista kokemusta noista OmaElisa-soitonsiirtomäärityksistä, mutta ihan näin yleisesti pähkäillen saattaisi olla kyse esimerkiksi siitä, etteivät nuo toimi nimettömillä prepaidliittymillä. Jos näin olisi, jälleen kerran esiin nousee, kuinka Elisalla on verraten runsaita puutteita ainakin erinäisissä sopimus- ja käyttöehtoteksteissään.

Entä oliko kyseessä tyypiltään millainen soitonsiirto vai onko ongelma kaikentyyppisissä soitonsiirroissa (välitön siirto / jos ei vastata / jos varattu / jos ei verkossa)?

Oletko muuten kokeillut soitonsiirtojen hallinnointia suoraan puhelimella? https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/soitonsiirrot#puhelin (siis otsikko “Soitonsiirtojen hallinnointi puhelimen kautta”.)

^ Nuo siis määritetään siihen puhelimeen/puhelinliittymään, johon kohdentuvat puhelinsoitot haluat ohjata johonkin toiseen puhelinnumeroon. Käytännön menettely vastaa suoraan tiettyyn puhelinnumeroon soittamista, eli puhelimesta siis valitaan ensin peruspuhelutoiminto, näppäillään numerokenttään haluttu rimpsu, ja ‘soitetaan’ sitten siihen. Ainakin nämä määritykset ovat kokemusteni mukaan toimineet myös prepaideilla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Itselläni ei ole suoranaista kokemusta noista OmaElisa-soitonsiirtomäärityksistä, mutta ihan näin yleisesti pähkäillen saattaisi olla kyse esimerkiksi siitä, etteivät nuo toimi nimettömillä prepaidliittymillä. Jos näin olisi, jälleen kerran esiin nousee, kuinka Elisalla on verraten runsaita puutteita ainakin erinäisissä sopimus- ja käyttöehtoteksteissään.

Entä oliko kyseessä tyypiltään millainen soitonsiirto vai onko ongelma kaikentyyppisissä soitonsiirroissa (välitön siirto / jos ei vastata / jos varattu / jos ei verkossa)?

Oletko muuten kokeillut soitonsiirtojen hallinnointia suoraan puhelimella? https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/soitonsiirrot#puhelin (siis otsikko “Soitonsiirtojen hallinnointi puhelimen kautta”.)

^ Nuo siis määritetään siihen puhelimeen/puhelinliittymään, johon kohdentuvat puhelinsoitot haluat ohjata johonkin toiseen puhelinnumeroon. Käytännön menettely vastaa suoraan tiettyyn puhelinnumeroon soittamista, eli puhelimesta siis valitaan ensin peruspuhelutoiminto, näppäillään numerokenttään haluttu rimpsu, ja ‘soitetaan’ sitten siihen. Ainakin nämä määritykset ovat kokemusteni mukaan toimineet myös prepaideilla.

 

Siis soitonsiirto on aktivoitu oma elisa sivun kautta ja kun käytän tätä numeroa nyt netin muodostamiseen mokkulassa niin soitonsiirto on laitettu puhelimessa olevaan prepaid korttiin mutta ei se sitten toimikkaan näin mitä sen toivoin toimivan..Tai sitten se kortti pitäisi kait olla kanssa puhelimessa että tuo kyseinen toimenpide toimisi..En tiiä on vähän taas vaikeaa..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Eli sulla on jossain reitittimessä/nettitikussa/muussa laitteessa toi kuukausimaksullinen liittymä ja oot sen hallinnasta OmaElisassa laittanut soitonsiirron Prepaid numeroon joka kännykässä? Ja nyt jos kuukausimaksulliseen numeroon soittaa, niin se ei hälytäkään tossa Prepaidissa kuten pitäisi?

Onko sulla siellä välitön soitonsiirto vai mikä valittuna noille siirroille eli pitäiskö kaikkien mennä sen enempää kyselemättä sinne Prepaidille? Ja kun laitoit sen Prepaidin numeron sinne OmaElisassa niin laitoitko sen 046-alkuisesti vai +35846-alulla?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Itselläni ei ole suoranaista kokemusta noista OmaElisa-soitonsiirtomäärityksistä, mutta ihan näin yleisesti pähkäillen saattaisi olla kyse esimerkiksi siitä, etteivät nuo toimi nimettömillä prepaidliittymillä. Jos näin olisi, jälleen kerran esiin nousee, kuinka Elisalla on verraten runsaita puutteita ainakin erinäisissä sopimus- ja käyttöehtoteksteissään.

Entä oliko kyseessä tyypiltään millainen soitonsiirto vai onko ongelma kaikentyyppisissä soitonsiirroissa (välitön siirto / jos ei vastata / jos varattu / jos ei verkossa)?

Oletko muuten kokeillut soitonsiirtojen hallinnointia suoraan puhelimella? https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/soitonsiirrot#puhelin (siis otsikko “Soitonsiirtojen hallinnointi puhelimen kautta”.)

^ Nuo siis määritetään siihen puhelimeen/puhelinliittymään, johon kohdentuvat puhelinsoitot haluat ohjata johonkin toiseen puhelinnumeroon. Käytännön menettely vastaa suoraan tiettyyn puhelinnumeroon soittamista, eli puhelimesta siis valitaan ensin peruspuhelutoiminto, näppäillään numerokenttään haluttu rimpsu, ja ‘soitetaan’ sitten siihen. Ainakin nämä määritykset ovat kokemusteni mukaan toimineet myös prepaideilla.

 

Siis soitonsiirto on aktivoitu oma elisa sivun kautta ja kun käytän tätä numeroa nyt netin muodostamiseen mokkulassa niin soitonsiirto on laitettu puhelimessa olevaan prepaid korttiin mutta ei se sitten toimikkaan näin mitä sen toivoin toimivan..Tai sitten se kortti pitäisi kait olla kanssa puhelimessa että tuo kyseinen toimenpide toimisi..En tiiä on vähän taas vaikeaa..

Kokeile siis vielä toki myös noita jo mainitsemiani, suoraan puhelimesta (EIKÄ siis sieltä nyt käyttämästäsi OmaElisasta) määriteltäviä soitonsiirtoja – niitä käyttäen pitäisi kyllä homman käsittääkseni toimia.

Siis:

  1. Laita ensiksi ne OmaElisan kautta määrittämäsi soitonsiirrot kokonaan pois.
  2. Nyt, kun sinulla on se EI-PREPAID-liittymän SIM-kortti nettimokkulassa, ota se siitä pois ja käytä sitä nyt sen sijaan soitonsiirtomäärittämisen ajan puhelimessa. Jos mahdollista, käytä jotakin toista puhelinta kuin ensisijaista puhelintasi, niin ominaisuuden testaaminen vähän helpottuu.
  3. Määritä soitonsiirto (ensisijaisesti välitön soitonsiirto) suoraan puhelimen soittotoimintoa käyttäen (kuten jo aiemmin viittasin). Ole tarkka puhelinnumeron oikean muodon kanssa ohjeitten mukaisesti.
  4. Testaa hetken päästä toimintaa (esimerkiksi pyytämällä jotakuta soittamaan siihen kyseiseen ‘väärään’ eli EI-prepaid-puhelinnumeroon).
  5. Puhelun pitäisi ohjautua halutusti.
  6. Siirrä EI-prepaid-liittymäsi SIM-kortti mokkulaan. Käytä mokkulaa nettikäyttöön, kuten ‘tavallisestikin’, ja testaa jälleen, toimiiko soitonsiirto. Pitäisi yhä toimia.
  7. Testaa puhelinsoittotoimintaa lopuksi myös, kun mokkula on virraton, irti kytketty.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

No niin päivitystä tähän soitonsiirto episodiin..Eli noitten ylemmällä olevien ohjeiden mukaan sain tämän homman toimimaan ja kiitos siitä.! Tänään kun sukulainen soitti niin tuli soitto tähän prepaid numeroon soitonsiirtona..Hieno juttu ja nyt voi keskittyä oleelliseen..:grinning: