Elisa yrittää pakkomyydä epäeettisesti


Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.


12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.

 

Elisan liittymät eivät ole määräaikaisia, joten voit aina irtisanoa liittymän tai siirtää sen toiselle operaattorille, jos uusi hinta ei miellytä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.

En ole itseni kohdalla huomannut pakkomyyntiä Elisalta liittymissä. Tietenkin sopimus jatkuu normaalilla hinnalla jos ei ota tarjouksia vastaan.

Saat yhteyden laittamalla viestin @OmaYhteisö-tiimi :lle tai laittamalla viestiä yhteylomakkeella tai suoraan sähköpostia asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.

onkohan nyt käynyt niin että on tullut ymmärrys virhe. elisan liittymissä ei ole määräaikaisuuksia, on vain alennustarjousaikoja, jolloin voi vaihtaa tai irtisanoa kesken kaiken. suurella todennäköisyydellä on vain ollut alennushinta ja uusikin hintakin on alennushinta, vaihtoehto olisikin vain suurempi normaali listahinta ja onko se nyt mitä haluat.

viihteessä ja tv-palveluissa on kuitenkin määräaikasuuksia.

juttua on kuitenkin ollut että elisan myymälöissä myyntitykit tuputtaa määräaikaisia viihde-palveluita.

Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.

 

Elisan liittymät eivät ole määräaikaisia, joten voit aina irtisanoa liittymän tai siirtää sen toiselle operaattorille, jos uusi hinta ei miellytä.

No tarkkaan ottaen etuhinta on päättymässä. Viime kesänä maalla minulle myytiin vuoden erikoishinnalla voimassa oleva liittymä. Hinta oli hyvä ja otin, loppuu 10.6. Markkinointiviesti alkaa, että etuhintainen liittymä on päättymässä ja tilaus jatkuu uudella hinnalla automaattisesti. Kyllä minusta tähän tulee voida vastata kyllä tai ei , siis jo viestiin. No hyvä, että muistuttivat, nyt ainakin operaattori vaihtuu. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Elisa pakkomarkkinoi liittymänsä jatkoa. Sain tekstiviestin, että liittymäni jatkuu edellisen kauden loputtua eikä tarvitse tehdä mitään, sama tulee OmaElisaan ja kiitetään asiakkuuden jatkumisesta. Hinta tietenkin noussut. Minä en ole päättänyt jatkuuko asiakkuuteni Elisalla eikä minulle anneta missään mahdollisuutta  kommentoida tai kieltää tarjousta! Oma Elisa, Chat ja asiakaspalvelun soittopyyntövaraus  eivät voi ottaa vastaus-/soittopyyntöjä vastaan lakon vuoksi. Ketään ei saa mistään kiinni vastaamaan. Lakosta huolimatta kuitenkin pystytään pakkomyymään. Hävytöntä!

Tästä aion ilmoittaa Kuluttajansuojalautakuntaan sekä jättää laskun maksamatta, jos tilaus jatkuu ilman, että voin siihen reagoida mitenkään.

 

Elisan liittymät eivät ole määräaikaisia, joten voit aina irtisanoa liittymän tai siirtää sen toiselle operaattorille, jos uusi hinta ei miellytä.

No tarkkaan ottaen etuhinta on päättymässä. Viime kesänä maalla minulle myytiin vuoden erikoishinnalla voimassa oleva liittymä. Hinta oli hyvä ja otin, loppuu 10.6. Markkinointiviesti alkaa, että etuhintainen liittymä on päättymässä ja tilaus jatkuu uudella hinnalla automaattisesti. Kyllä minusta tähän tulee voida vastata kyllä tai ei , siis jo viestiin. No hyvä, että muistuttivat, nyt ainakin operaattori vaihtuu. 

Kaikilla operaattoreilla on nykyään 12kk etuhinta jonka jälkeen astuu normaalihinta ja varmasti kaikki operaattorit ehkä muistuttaa asiasta, että etuhinta on päättymässä ja että jatkuu normaalilla hinnalla jos ei pyydä uutta tarjousta tai vaihda operaattoria jolloin edelliseltä operaattorilta voi tulla parempikin tarjous

Käyttäjätaso 7

No tarkkaan ottaen etuhinta on päättymässä. Viime kesänä maalla minulle myytiin vuoden erikoishinnalla voimassa oleva liittymä. Hinta oli hyvä ja otin, loppuu 10.6. Markkinointiviesti alkaa, että etuhintainen liittymä on päättymässä ja tilaus jatkuu uudella hinnalla automaattisesti. Kyllä minusta tähän tulee voida vastata kyllä tai ei , siis jo viestiin.

 

Olet hyväksynyt hinnanmuutoksen viime vuonna tekemässäsi sopimuksessa, joten hyväksyntää ei tarvitse kysyä nyt uudestaan.

No tarkkaan ottaen etuhinta on päättymässä. Viime kesänä maalla minulle myytiin vuoden erikoishinnalla voimassa oleva liittymä. Hinta oli hyvä ja otin, loppuu 10.6. Markkinointiviesti alkaa, että etuhintainen liittymä on päättymässä ja tilaus jatkuu uudella hinnalla automaattisesti. Kyllä minusta tähän tulee voida vastata kyllä tai ei , siis jo viestiin.

 

Olet hyväksynyt hinnanmuutoksen viime vuonna tekemässäsi sopimuksessa, joten hyväksyntää ei tarvitse kysyä nyt uudestaan.

Elisako tässä vastailee, vähän siltä kuulostaa. En ole hyväksynyt sitä, että sopimus jatkuu enkä sitä, että hinta muuttuu. Olen hyväksynyt sen, että erikoishinta on 10.6. saakka voimassa ja sen jälkeen saan uuden tarjouksen. Tarjouksen luonteeseen kuuluu, että se hyväksytään tai hylätään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

En ole hyväksynyt sitä, että sopimus jatkuu

Puhelinliittymiä on kolmea tyyppiä:

  • Toistaiseksi voimassaolevat.
  • Määräaikaiset, jotka jatkuvat sopimuskauden päätyttyä toistaiseksi voimassaolevana.
  • Prepaid-liittymät, jotka päättyvät automaattisesti, mikäli niitä ei ladata säännöllisesti.

Kun olet sopimuksen tehnyt, se jatkuu niin kauan kunnes irtisanot sen.

Mikäli tarkoituksesi on, että liittymä menee kiinni ja puhelinnumerosi vapautuu muiden käyttöön, sinun täytyy irtisanoa liittymäsi.

Irtisanomisajankohdan voi sopia operaattorin kanssa. Olisit voinut jo viime kesänä irtisanoa liittymäsi päättymään 10.6.2022, kun kerta tiedät jo etukäteen, ettet enää tarvitse puhelinta.

 

Olen hyväksynyt sen, että erikoishinta on 10.6. saakka voimassa ja sen jälkeen saan uuden tarjouksen.

 

Et ole, vaan olet hyväksynyt, että tarjouksen jälkeen siirrytään listahintaan.

Jos Elisalta on tullut automaattisesti jatkotarjous, niin sehän on vain pelkkää plussaa. Myyjiltä voi toki yrittää saada paremmankin tarjouksen, mutta se, minkä sait tekstiviestillä tulee sinulle automaattisesti kuin illallinen Manulle.

En ole hyväksynyt sitä, että sopimus jatkuu

Puhelinliittymiä on kolmea tyyppiä:

  • Toistaiseksi voimassaolevat.
  • Määräaikaiset, jotka jatkuvat sopimuskauden päätyttyä toistaiseksi voimassaolevana.
  • Prepaid-liittymät, jotka päättyvät automaattisesti, mikäli niitä ei ladata säännöllisesti.

Kun olet sopimuksen tehnyt, se jatkuu niin kauan kunnes irtisanot sen.

Mikäli tarkoituksesi on, että liittymä menee kiinni ja puhelinnumerosi vapautuu muiden käyttöön, sinun täytyy irtisanoa liittymäsi.

Irtisanomisajankohdan voi sopia operaattorin kanssa. Olisit voinut jo viime kesänä irtisanoa liittymäsi päättymään 10.6.2022, kun kerta tiedät jo etukäteen, ettet enää tarvitse puhelinta.

 

Olen hyväksynyt sen, että erikoishinta on 10.6. saakka voimassa ja sen jälkeen saan uuden tarjouksen.

 

Et ole, vaan olet hyväksynyt, että tarjouksen jälkeen siirrytään listahintaan.

Jos Elisalta on tullut automaattisesti jatkotarjous, niin sehän on vain pelkkää plussaa. Myyjiltä voi toki yrittää saada paremmankin tarjouksen, mutta se, minkä sait tekstiviestillä tulee sinulle automaattisesti kuin illallinen Manulle.

Kyllä olen, itse tiedän, mitä olen hyväksynyt.  Ostin liittymän myyjältä henk.kohtaisesti ja hän sanoi, että saan tämän loputtua uuden tarjouksen, sama lukee myös papereissani. Ja nyt saa tämä keskustelu loppua.

Käyttäjätaso 7

Kyllä olen, itse tiedän, mitä olen hyväksynyt.  Ostin liittymän myyjältä henk.kohtaisesti ja hän sanoi, että saan tämän loputtua uuden tarjouksen, sama lukee myös papereissani. Ja nyt saa tämä keskustelu loppua.

Lisätäänpä kuitenkin tähän vielä se , että kerrottiinko silloin vuosi sitten mikä sen uuden tarjouksen hinta on?

No sait uuden tarjouksen ja jos sen hinta ei ole se , mikä sinulle on luvattu , niin tee reklamaatio. Jos vuosi sitten luvatun uuden tarjouksen hinnasta ei ole papereissasi mainintaa , niin sitten Elisa on toiminut kuten on luvannut. Jos sinua ei hinta miellytä , niin vaihda operaattoria.

PS. Kaikki operaattorit toimivat niin , että lupaavat uudelle asiakkaalle määräaikaisen alennuksen , mutta sen päätyttyä sopimus jatkuu normaalihinnalla. Vanhana asiakkaana on vaikea saada mitään alennuksia ellei siirrä liittymäänsä toiselle operaattorille. Silloin kyllä uusi ja vanha tarjoavat alennuksia.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

En ole hyväksynyt sitä, että sopimus jatkuu

Puhelinliittymiä on kolmea tyyppiä:

  • Toistaiseksi voimassaolevat.
  • Määräaikaiset, jotka jatkuvat sopimuskauden päätyttyä toistaiseksi voimassaolevana.
  • Prepaid-liittymät, jotka päättyvät automaattisesti, mikäli niitä ei ladata säännöllisesti.

Kun olet sopimuksen tehnyt, se jatkuu niin kauan kunnes irtisanot sen.

Mikäli tarkoituksesi on, että liittymä menee kiinni ja puhelinnumerosi vapautuu muiden käyttöön, sinun täytyy irtisanoa liittymäsi.

Irtisanomisajankohdan voi sopia operaattorin kanssa. Olisit voinut jo viime kesänä irtisanoa liittymäsi päättymään 10.6.2022, kun kerta tiedät jo etukäteen, ettet enää tarvitse puhelinta.

 

Olen hyväksynyt sen, että erikoishinta on 10.6. saakka voimassa ja sen jälkeen saan uuden tarjouksen.

 

Et ole, vaan olet hyväksynyt, että tarjouksen jälkeen siirrytään listahintaan.

Jos Elisalta on tullut automaattisesti jatkotarjous, niin sehän on vain pelkkää plussaa. Myyjiltä voi toki yrittää saada paremmankin tarjouksen, mutta se, minkä sait tekstiviestillä tulee sinulle automaattisesti kuin illallinen Manulle.

Kyllä olen, itse tiedän, mitä olen hyväksynyt.  Ostin liittymän myyjältä henk.kohtaisesti ja hän sanoi, että saan tämän loputtua uuden tarjouksen, sama lukee myös papereissani. Ja nyt saa tämä keskustelu loppua.

Olet jo saanut tarjouksen ja se siitä. Edelleenkin voit pyytää myymälässä tai chatissä tai puhelimitsekin asiakaspalvelusta toisenlaista tarjousta jos hinta ei miellytä. Uudet tarjoukset tulee aina etukäteen, ei sen jälkeen kun nykyinen tarjoushinta päättyy.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +5

Kannattaa muistaa, että jos tuo liittymä olisi oikeasti mennyt niinkuin halusit, että se vain olisi lopettanut toimintansa, olisit samalla menettänyt numerosi. Olisit joutunut valitsemaan uuden numeron uutta liittymää valitessasi. 

Voisin veikata että numeron vaihtuminen olisi harmittanut enemmän...

Nyt voit vain joko hyväksyä tarjouksen ja säilyttää nykyisen numerosi, tai valita toiselta operaattorilta liittymän ja säilyttää nykyisen numerosi.

Osallistu keskusteluun