Vastattu

Elisaan vaihtaminen ei onnistu

  • 4 October 2022
  • 9 kommenttia
  • 159 katselukerrat

Moi

yritin vaihtaa dna liittymäni elisaan mutta tulee ilmotus että numeroasi ei voi vaihtaa elisalle, mikä homma?

EDIT: 21.10.2022 // Korjattu otsikkoa. -Snouppi

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 4 October 2022, 21:59

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Onko numerosi ollut joskus aikaisemmin Saunalahdella?

Mikäli on, numero on voinut jäädä kummittelemaan Saunalahden järjestelmiin. Pyydä asiakaspalvelua tai OmaYhteisö-tiimiä siivoamaan kummittelevat numerot pois, niin sen jälkeen tilaus onnistuu.

On se itseasia ollut joskus kauan kaun sitten.. kiitos tästä, täytyy pyytää tuo puhdistus.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi

yritin vaihtaa dna liittymäni elisaan mutta tulee ilmotus että numeroasi ei voi vaihtaa elisalle, mikä homma?

Jos liittymä on toisen ihmisen nimissä niin ei onnistu sinun itse siirtää numeroa vaan omistajan pitää siirtää numero toiselle operaattorille tai ennen sitä laittaa se omiin nimiisi. Jos liittymällä määräaikainen sopimus niin sekin voi olla este, mutta kyllä nykyisin pitäisi onnistua määräaikaisuudestakin huolimatta numeronsiirto, mutta tietääkseni operaattorille josta lähtee pitää silti suorittaa maksut määräaikaisen sopimuksen keston mukaisesti

Liittymä on oma ja minun nimissäni. Määräaikaisuus loppuu 15.10 ja sen takia olenkin vaihtamassa liittymää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Liittymä on oma ja minun nimissäni. Määräaikaisuus loppuu 15.10 ja sen takia olenkin vaihtamassa liittymää.

Tämä määräaikaisuus on sitten se syy miksi numeroa ei vielä voi siirtää. En tiedä onko Elisan verkkokaupassa mahdollista laittaa liittymä voimaan 16.10.2022 alkaen?  Luulisi ainakin asiakaspalvelusta selviävän jos heiltä kysyy asiasta tai sitten menee ihan myymälästä kysymään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Tuleeko hylky tilaussivulla välittömästi numeron syöttämisen jälkeen? Vai vasta päivän–parin viiveellä viestinä?

Mikäli hylky tulee välittömästi, numerolla on haamu Saunalahdella, vaikka se ei oikeasti ole siellä. Eli kuten jo aikaisemmin pohdin.

Jos hylkäysilmoituksen saapumisessa kestää päivä–pari, sitten ongelmana voi olla tuo määräaikaisuus. Yleisesti ottaen tilaussivulla pitäisi olla täppä, jolla voi ilmoittaa, että liittymässä on määräaikaisuus ja että haluaa tehdä numeronsiirron määräaikaisuudesta huolimatta.

Viimeksi Saunalahdelta liittymää tilatessani jostakin käsittämättömästä syystä en löytänyt siirtoajan valintaa tilaussivulta, vaan jouduin muuttamaan järjestelmän automaattisesti arpomaa päivämäärää jälkikäteen OmaElisassa. Tämäkin voi lisätä ylimääräistä kitkaa, jos haluaa tilata siirron vasta määräaikaisuuden päättymisen jälkeiselle päivälle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Tässä vielä Elisan ohjeistus: Numeronsiirtotilaus keskeytyi määräaikaisen sopimuksen vuoksi – kuinka toimin?

 

Ei hätää, numerosi avausaikaa voidaan muuttaa!  Suosittelemme vaihtamaan numerosi avausajan määräaikaisen sopimuksesi päättymisen jälkeiselle arkipäivälle. 

Toimi näin:

Tarkista ensin määräaikaisen sopimuksesi kesto vanhan operaattorisi laskulta tai itsepalvelusta. Jos sinulla on voimassa oleva määräaikainen sopimus, suosittelemme valitsemaan numeronsiirron ajankohdaksi nykyisen sopimuksesi päättymistä seuraavan arkipäivän. Voit halutessasi valita numeronsiirron ajankohdan jopa vuoden päähän.

Voit muuttaa siirtoaikaa itse OmaElisassa:

  1. Kirjaudu osoitteeseen omaelisa.fi/tilaukset.
  2. Valitse liittymätilaus, jota asia koskee ja valitse Vaihda liittymän avausaikaa
  3. Vaihda siirtoajaksi määräaikaista sopimusta seuraava arkipäivä ja vahvista muutos.

Voit siirtää numerosi jo määräaikaisen sopimuksen voimassaoloaikana, mutta tällöin sinun on maksettava vanhan sopimuksesi loput kuukausimaksut vanhalle operaattorillesi.

Hylky tulee heti.

Homma oli juurikin noin, eli numero oli jäänyt kummittelemaan. 
Homma nyt hoidettu ja liittymä vaihdettu👍🏻

Kiitos kaikille avusta!

Osallistu keskusteluun