Puolisoni sai Elisalta tektiviestillä "tarjouksen" päivittää nykyinen 4 G liittymä 5G liittymäki, jossa on 600 mp nopeuksinen netti vain lähettämällä vastaukseksi K. Kukaan ei kertonu vaimolleni, että hänen juur hankkimansa puhelin ei tue 5G liittymää, asuinpaikkaame ei ylety 5G verkko, hän ei tarvitse 600 mp nopeutta käyttämiinsä sovelluksiin ja uusi liittymä on jumalattomast kalliimpi kuin hänen nykyinen liittymänsä. Ei kö tällainen markkinointi ole epäeettistä varsinkin kun se kohdistetaan iäkkäisiin ihmisiin. Jos tällaista markkinointia vielä esiintyy, teen kantelun kuluttajaviranomaisille.
Viesti ei varmaankaan ollut kohdistettu iän perusteella.
Samanlainen viesti tuli lähipiirihenkilöllekin ( ei mitenkään vanha ). Tosin vuoden olisi saanut vanhalla hinnalla ja alue kuuluu 5G verkon piiriinkin.
Tekstiviestitarjouksiahan Elisalta on tullut ja tulee varmaan jatkossakin.
Vanhoille ja nuorille samalla lailla.
vaivatonta markkinointia. Niin sanotusti tätä päivää.
Iäkkäämmille täytyy erityisesti painottaa, että mihinkään, eikä keneltäkään
tulleeseen markkinointiviestiin pidä vastata. Ainakaan ennenkuin on tarkistettu
viestin oikeellisuus.
Nythän ei kyse ole kuitenkaan siitä etteikö viesti olisi Elsalta.
Varmaan ei ollut kohdistettu iän perusteella, mutta Elisan tiedossa ovat asiakkaiden iät, joten pitäisi jättää nämä markkinointiviestit lähettämättä hiemankin iäkkäille henkilöille. Tästä vaimolle lähetetystä viestistä, jonka hän näytti minulle, ei ollut muuta seurausta kuin se, että kävin päivittämässä hänen nykyisen liittymänsä Oma Elisassa kuusi euroa nykyistä halvempaan liittymään.
Vaikka onkin helppoa olla vastaamatta tekstiviestillä K, niin silti on liian helppoa vastata K ja saada maksettavakseen turhan kallis liittymä, jonka hienoja ja hyviä ominaisuuksia ei pysty käyttämään. Ei sen puoleen, kyllä nuo markettien auloissa saalistavat Elisan myyjät myyvät ihmisille turhia kalliita liittymiä vaikka pystyvätkin kuuluvuuskarttojen avulla selvittämään toimiiko 5G asiakkaan asuinpaikalla ja pystyvät kyselemällä selvittämään onko nopea kallis liittymä ollenkaan tarpeellinen asiakkaalle-
Kyllähän se on ikärasismia jossei samoja tarjouksia lähetetä kaikille asiakkaille. Sen sijaan viestin sisältöä olisi hyvä muokata huomioivammaksi.
Toisaalta markkinointiviestit Elisalta Tekstiviestillä ja / tai Sähköpostilla
voi estää OmaElisassa.
OmaElisa:
Omat Tiedot / Viestintä / Viestintäasetukset / Markkinointiviestit Elisalta.
Ei Elisa niitä ilman asiakkaan suostumusta lähettele.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi