Skip to main content

Elisan myyjän epäasiallinen käytös myyntipisteessä

  • February 17, 2025
  • 8 kommenttia
  • 1150 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+9

Kävin Koskikeskuksessa Elisan myyntipisteellä, keskusaukion luona, kysymässä myyjältä mielipidettä siitä, mitä mieltä hän on, kun olen saanut kaksi eri infoa asiasta, eli kuuluuko lankapuhelimeen soitot pakettiliittymiin. Sanoin selvästi, että haluan tietää sen, mitä sillä pisteellä asiakkaille kerrotaan, enkä henkilökohtaista mielipidettä.

Sanoin, että he kertovat Elisan työntekijöinä Elisan mielipiteen, mikä onkin oikein. Mutta asia, mistä en tykännyt, oli se, että myyjä sanoi "minä vaan luen näytöltä asiat". Eli mulle jäi epäselväksi, mikä heidän tieto on asiasta.

Muutoinkaan ASIAKASTA EI SAA KOHDELLA noin, että "mä luen vaan asiat paperista, mua ei kiinnosta pätkääkään asiakkaan mielipiteet". Tällainen myyjä ei kuulu asiakaspalvelu- tai myyntihommiin.

Käytös oli todella huonoa asiakasta kohtaan. Sanoin hänelle, etten osta häneltä yhtään mitään. Kyseessä oli nainen, kello oli noin 12.45 tänään.

Mulla ei ole myyjää vastaan mitään henkilökohtaista, mutta laitoin sukupuolen, jotta ajalla ja sukupuolella voitaisiin mahdollisesti selville saada, mistä on kyse. Jos olisin huomannut kysyä nimeä, olisin ollut itse yhteydessä esimieheen, mutta en muistanut kysyä.

EDIT: 17.2.2025 // Jäsennelty viesti selkeämmäksi muokkaamatta sisältöä. -Snouppi

February 17, 2025

Ikävä kuulla kokemastasi ja siitä, että asiakaspalvelu ei ole nyt onnistunut alkuunkaan! 😥 Siulla olikin asiakasnumero profiilissa jo valmiina, niin välitämme tästä palautteen myyntipisteelle läpikäytäväksi. Tottahan toki jokaisen yksilön kohdalla käydään valmennuksia ja sparreja, että valmiudet asiakkaiden palveluun löytyvät.

Kenenkään etujen mukaista ei myöskään ole puhua mitä sattuu kauppojen synnyttämiseksi, tämä ei ole Elisan arvoihin soveltuvaa toimintaa, mutta kiitos kommentistasi ​@MultiSIMmi.

8 kommenttia

  • February 17, 2025

Ei noilla myyjillä ole mitään asiakaspalvelun tietoja tai koulutusta. Sen takia niihin ei kannata luottaa yhtään missään asiassa, puhuvat vain mitä sattuu, että saavat myytyä!


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • February 17, 2025

Ikävä kuulla kokemastasi ja siitä, että asiakaspalvelu ei ole nyt onnistunut alkuunkaan! 😥 Siulla olikin asiakasnumero profiilissa jo valmiina, niin välitämme tästä palautteen myyntipisteelle läpikäytäväksi. Tottahan toki jokaisen yksilön kohdalla käydään valmennuksia ja sparreja, että valmiudet asiakkaiden palveluun löytyvät.

Kenenkään etujen mukaista ei myöskään ole puhua mitä sattuu kauppojen synnyttämiseksi, tämä ei ole Elisan arvoihin soveltuvaa toimintaa, mutta kiitos kommentistasi ​@MultiSIMmi.


  • February 17, 2025


Kenenkään etujen mukaista ei myöskään ole puhua mitä sattuu kauppojen synnyttämiseksi, tämä ei ole Elisan arvoihin soveltuvaa toimintaa, mutta kiitos kommentistasi ​@MultiSIMmi.

Voit lukea täältä palstaltakin aikapaljon palautetta kun on valehdeltu vaikka mitä myynnin edistämiseksi ja varsinkin vanhuksille myynnissä ei ole mitään tolkkua.

Ei oikein auta sanat ettei ole Elisan arvojen mukaista kun käytäntö on kuitenkin täysin päinvastaista vuodesta toiseen. Tarttis varmaan tehrä jotain että sanat ja teot olisi tasapainossa. Kun oma palkka on kiinni siitä myynnistä, osalla moraali katoaa kokonaan.


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 18, 2025

Voit lukea täältä palstaltakin aikapaljon palautetta kun on valehdeltu vaikka mitä myynnin edistämiseksi ja varsinkin vanhuksille myynnissä ei ole mitään tolkkua.

Ei oikein auta sanat ettei ole Elisan arvojen mukaista kun käytäntö on kuitenkin täysin päinvastaista vuodesta toiseen. Tarttis varmaan tehrä jotain että sanat ja teot olisi tasapainossa. Kun oma palkka on kiinni siitä myynnistä, osalla moraali katoaa kokonaan.

Ja toki tehdäänkin, kuten tässä tapauksessa palaute välitettiin eteenpäin käsiteltäväksi jotta jatkossa vastaavalta vältyttäisiin. Tällaiset on aina ikäviä tapauksia, ja toimenpiteitä tehdään laadun parantamiseksi.


Sokrates
  • February 18, 2025

Voit lukea täältä palstaltakin aikapaljon palautetta kun on valehdeltu vaikka mitä myynnin edistämiseksi ja varsinkin vanhuksille myynnissä ei ole mitään tolkkua.

Ei oikein auta sanat ettei ole Elisan arvojen mukaista kun käytäntö on kuitenkin täysin päinvastaista vuodesta toiseen. Tarttis varmaan tehrä jotain että sanat ja teot olisi tasapainossa. Kun oma palkka on kiinni siitä myynnistä, osalla moraali katoaa kokonaan.

Ja toki tehdäänkin, kuten tässä tapauksessa palaute välitettiin eteenpäin käsiteltäväksi jotta jatkossa vastaavalta vältyttäisiin. Tällaiset on aina ikäviä tapauksia, ja toimenpiteitä tehdään laadun parantamiseksi.

Vähän tämä Elisan toiminta on jälkijättöistä. Siis myyjiä nuhdellaan jälkikäteen , kun tulee julki arveluttavaa toimintaa.

No miten olisi Elisa , jos ohjeistaisitte myyjänne toimimaan oikein jo myyntitilanteessa ettekä vain pahoittelisi jälkikäteen.


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • February 18, 2025

Olen tätä tätä touhua pidemmän aikaa seuranneena saanut todeta että myyjien vilpillinen ja harhaanjohtava myyntityö on aika yleisesti esihenkilöiden "hiljaisesti hyväksymää". Korvat suljetaan ja katseet käännetään poispäin. Puututaan vain muodollisesti kun käry käy. Tämä korostuu varsinkin myymälöissä ja eri tapahtumien tiskeillä joissa ei myyntistooreja tallenneta. 


Claudius
  • February 18, 2025

Voit lukea täältä palstaltakin aikapaljon palautetta kun on valehdeltu vaikka mitä myynnin edistämiseksi ja varsinkin vanhuksille myynnissä ei ole mitään tolkkua.

Ei oikein auta sanat ettei ole Elisan arvojen mukaista kun käytäntö on kuitenkin täysin päinvastaista vuodesta toiseen. Tarttis varmaan tehrä jotain että sanat ja teot olisi tasapainossa. Kun oma palkka on kiinni siitä myynnistä, osalla moraali katoaa kokonaan.

Ja toki tehdäänkin, kuten tässä tapauksessa palaute välitettiin eteenpäin käsiteltäväksi jotta jatkossa vastaavalta vältyttäisiin. Tällaiset on aina ikäviä tapauksia, ja toimenpiteitä tehdään laadun parantamiseksi.

Ehkä Elisan olisi syytä leikata niitä yli nettotuoton jaettavia osinkoja ja hieman panostaa mm myyjien koulutukseen, palkkaukseen ja muuhun palveluiden kehitystyöhön. Ehkä sijoittamalla asiakastyytyväisyyteen maine sekä markkinaosuus voisi nousta.

Kun on vieraillut sekä suomalaisen, ruotsalaisen että norjalaisen operaattorin myymälöissä, niin kaikkein eniten turhan tuputusta tapaa - arvatkaa missä? - no suomalaisen operaattorin myymälöissä sekä kauppakeskusten käytävillå.


Skogis
Forum|alt.badge.img+4
  • Vakiokalustoa
  • March 4, 2025
 

 

Vähän tämä Elisan toiminta on jälkijättöistä. Siis myyjiä nuhdellaan jälkikäteen , kun tulee julki arveluttavaa toimintaa.

No miten olisi Elisa , jos ohjeistaisitte myyjänne toimimaan oikein jo myyntitilanteessa ettekä vain pahoittelisi jälkikäteen.

Hyvä ​@Sokrates! Näin nimenomaan! 👍