Elisan yrityspuolella kyykytetään yrittäjiä oikein huolella. Henkilökohtaisesti ahdistaa koko farssi ja haluaisin irtisanoa liittymäni yrityspuolelta mutta en voi koska kyseessä on määräaikainen sopimus.
Homma on edennyt näin:
Elisan myyjä soitti ja kysyi siirtäisinkö liittymän yrityspuolelle, vanha tarjous oli päättymässä joten tein sopimuksen, puhelimessa keskusteltiin vain 25€ kuukausimaksusta
Kun liittymä pyörähti käyntiin, minulta jäi yksi lasku huomaamatta, tämän seurauksena Elisa lähetti 40€ muistutusmaksun, sekä sulki ilmoittamatta liittymäni.
Toisen laskun maksoin viikon myöhässä ja pamahti uusi 40€ muistutusmaksu
Yritin soittaa Elisan asiakaspalveluun ja saada huojennusta muistutusmaksuihin sekä liittymäni auki kun sillä ei voinut soittaa mihinkään
Asiakaspalvelu maksaa 15snt minutilta, tuloksena oli väittely asiakaspalvelijan kanssa joka ei suostunut / voinut tulla missään asiassa vastaan, hänen mielestään 80€ lisämaksu kahdesta muistutusmaksusta on mennyt täysin oikein, ainoat uudet asiat jotka opin puhelimessa olivat, että suljetun liittymän aktivoiminen maksaisi vielä 17€ lisää, ja että minulla oli sopimuksessa 2 vuoden määräaikaisuus jota ei kuulemma voi irtisanoa joten koko murheesta ja ahdistavasta kurasta ei pääse edes eroon
Seuraavaan liittymämaksuun lisäsivätkin sitten jotain palvelumaksuja sekä tuon 17€ aktivointimaksun
Nyt liittymäni on ollut 5kk käytössä, 1 kuukausi on mennyt sovitulla 25€ kuukausimaksulla, muutoin laskuihin on tullut 5-50€ ylimääräistä. Voiko tästä valittaa johonkin oikeuteen? Voinko kävellä jonnekkin Elisan konttorille ja irtisanoa koko farssin ettei tarvi ahdistella koko hommaa enempää? Onko jollain muulla kokemuksia?
Elisan yritysliittymän muistutusmaksut ja lisämaksut
muutoin laskuihin on tullut 5-50€ ylimääräistä. Voiko tästä valittaa johonkin oikeuteen? Voinko kävellä jonnekkin Elisan konttorille ja irtisanoa koko farssin
Katsopa tekemästäsi sopimuksesta, mitä siinä sanotaan riitojen ratkaisusta. Vaihtoehdot ovat yleensä (joku tietty) oikeus tai välimiesmenettely. (Olen joskus Elisan yrityssopimusta tavannut, mutta tätä yksityiskohtaa en muista. Olettaisin, että haluavat asioida kotipaikkansa oikeusistuimessa). Asialla ei tosin taida olla väliä, kun lakimies ei edes lue tuota aloitusviestiäsi muutamalla kympillä.
Lähtökohta kumminkin on (sekä B2B että B2C sopimuksissa) että määräaikainen sopimus on tietyn ajan kestävä sopimus ilman irtisanomismahdollisuutta, ellei sellaisesta ole sovittu. Lisäksi B2B-sopimuksissa erityisesti oletetaan, että kumpikin osapuoli ymmärtää mitä on tekemässä ja vastaa tekemistään. Kuluttajalla on oikeus olla joskus tyhmä, yrityksen edustajalla ei tällaista oikeutta ole.
Maailma on joskus julma. Jos nuo mainitsemasi maksut löytyvät Elisan yrityshinnastosta, sillä on oikeus ne maksut velottaa ja sinulla / yritykselläsi on velvollisuus ne maksut maksaa.
(toki on mahdollista, että jopa B2B-tapauksessa palveluntarjoajalta saattaa löytyä joustoa, mutta minkäänlaista velvollisuutta sillä ei ole)
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi