Skip to main content
Vastattu

eSIM siirto uuteen puhelimeen

  • 29 June 2024
  • 6 kommenttia
  • 278 katselukerrat

Ostin uuden puhelimen ja minun tarvitsee aktivoida eSIM uuteen puhelimeen. En löydä OmaElisasta mitään, mistä voisin tilata uuden eSIMin. Omilla sivuilla näkyy ainoastaa nykyinen käytössä oleva QR-koodi ja sitä samaa en voi aktivoida uudessa puhelimessani. 

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Jos laitteesi vaihtuu ja myös uusi laite tukee eSIM:iä, sinun tulee tilata OmaElisasta SIM-kortin vaihto uuteen eSIM:iin. Näin saat uuden QR-koodin, jolla voit ladata ja aktivoida eSIM:n uuteen laitteeseen.

Jos laitteesi vaihtuu ja myös uusi laite tukee eSIM:iä, sinun tulee tilata OmaElisasta SIM-kortin vaihto uuteen eSIM:iin. Näin saat uuden QR-koodin, jolla voit ladata ja aktivoida eSIM:n uuteen laitteeseen.

Uusi laite tukee eSIMIä, mutta en löydä OmaElisasta kohtaa, josta voin tilata kortin vaihdon. Minulla on tälläkin hetkellä eSIM käytössä, mutta en saa uutta QR-koodia mistään. Sivulla näkyy vain nyt käytössä olevan eSIMin QR-koodi. “Tilaa uusi SIM” -kohta näkyy vain harmaana, eikä sitä voi klikata. 

Käyttäjätaso 7

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

Kyllä. Epäilen että ongelmana saattaa olla se, kun Elisan asiakaspalvelusta lähetettiin minulle uusi fyysinen SIM-kortti postitse (väärinymmärryksen johdosta), ja se on vielä toimituksessa. Ehkä tämän vuoksi “Tilaa uusi SIM” -kohta on harmaana, enkä voi tilata uutta eSIM:iä ennen kuin tämä fyysinen SIM-kortti on saapunut, vai?

“Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön” -kohdassa näkyy vain nykyisen eSIM:in QR-koodi ja se ei kelpaa uudessa puhelimessani, koska se on jo käytetty vanhassa puhelimessani. 

Käyttäjätaso 7

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

Kyllä. Epäilen että ongelmana saattaa olla se, kun Elisan asiakaspalvelusta lähetettiin minulle uusi fyysinen SIM-kortti postitse (väärinymmärryksen johdosta), ja se on vielä toimituksessa. Ehkä tämän vuoksi “Tilaa uusi SIM” -kohta on harmaana, enkä voi tilata uutta eSIM:iä ennen kuin tämä fyysinen SIM-kortti on saapunut, vai?

“Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön” -kohdassa näkyy vain nykyisen eSIM:in QR-koodi ja se ei kelpaa uudessa puhelimessani, koska se on jo käytetty vanhassa puhelimessani. 

Kysäise asiakaspalvelusta, niin varmaan selviää.

Vaikka somessa, jos mahdollista heti aamulla.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tuossa varmasti tuo fyysisen SIM-kortin tilaus aiheuttanut sen ettei voi tilata mitään uutta SIM-korttia ennen kuin se jo tilattu kortti on aktivoitu. Ettei niitä tilailtais montaa kerralla vahingossa. 🤔 Saitko ton ratkastua kuitenkin lopulta jotenkin? 

Jos ei vielä oo ratkennut, niin tuossa kannattaa aktivoida heti se fyysinen SIM vaan käyttöön kun se tulee, niin sitten pääsee halutessaaan tilaamaan eSIM kortin taas. 👍 Nopeemmin saa kans käyttöön esim. käymällä jossain meidän myymälässä tai jollain myyntipisteellä hakemassa SIM-kortti niin se saadaan heti aktivoitua ja ei tarvi odotella postia. Väärinymmärryksen takia toki saadaan tuosta kortin vaihdosta aiheutuvat kulut hyvitettyä kun otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun. Voit myös ottaa yhteyttä meidän häiriöpuolelle jos myymälä on turhan kaukana niin varmasti keksitään tohon joku ratkaisu.

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön @pwa! 😊

Osallistu keskusteluun