Skip to main content
Vastaus

eSIM siirto uuteen puhelimeen

  • June 29, 2024
  • 11 kommenttia
  • 5090 katselukerrat

Ostin uuden puhelimen ja minun tarvitsee aktivoida eSIM uuteen puhelimeen. En löydä OmaElisasta mitään, mistä voisin tilata uuden eSIMin. Omilla sivuilla näkyy ainoastaa nykyinen käytössä oleva QR-koodi ja sitä samaa en voi aktivoida uudessa puhelimessani. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ilponen

Tuossa varmasti tuo fyysisen SIM-kortin tilaus aiheuttanut sen ettei voi tilata mitään uutta SIM-korttia ennen kuin se jo tilattu kortti on aktivoitu. Ettei niitä tilailtais montaa kerralla vahingossa. 🤔 Saitko ton ratkastua kuitenkin lopulta jotenkin? 

Jos ei vielä oo ratkennut, niin tuossa kannattaa aktivoida heti se fyysinen SIM vaan käyttöön kun se tulee, niin sitten pääsee halutessaaan tilaamaan eSIM kortin taas. 👍 Nopeemmin saa kans käyttöön esim. käymällä jossain meidän myymälässä tai jollain myyntipisteellä hakemassa SIM-kortti niin se saadaan heti aktivoitua ja ei tarvi odotella postia. Väärinymmärryksen takia toki saadaan tuosta kortin vaihdosta aiheutuvat kulut hyvitettyä kun otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun. Voit myös ottaa yhteyttä meidän häiriöpuolelle jos myymälä on turhan kaukana niin varmasti keksitään tohon joku ratkaisu.

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön @pwa! 😊

11 kommenttia

Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • June 29, 2024

Jos laitteesi vaihtuu ja myös uusi laite tukee eSIM:iä, sinun tulee tilata OmaElisasta SIM-kortin vaihto uuteen eSIM:iin. Näin saat uuden QR-koodin, jolla voit ladata ja aktivoida eSIM:n uuteen laitteeseen.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • June 29, 2024

Jos laitteesi vaihtuu ja myös uusi laite tukee eSIM:iä, sinun tulee tilata OmaElisasta SIM-kortin vaihto uuteen eSIM:iin. Näin saat uuden QR-koodin, jolla voit ladata ja aktivoida eSIM:n uuteen laitteeseen.

Uusi laite tukee eSIMIä, mutta en löydä OmaElisasta kohtaa, josta voin tilata kortin vaihdon. Minulla on tälläkin hetkellä eSIM käytössä, mutta en saa uutta QR-koodia mistään. Sivulla näkyy vain nyt käytössä olevan eSIMin QR-koodi. “Tilaa uusi SIM” -kohta näkyy vain harmaana, eikä sitä voi klikata. 


  • June 29, 2024

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • June 29, 2024

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

Kyllä. Epäilen että ongelmana saattaa olla se, kun Elisan asiakaspalvelusta lähetettiin minulle uusi fyysinen SIM-kortti postitse (väärinymmärryksen johdosta), ja se on vielä toimituksessa. Ehkä tämän vuoksi “Tilaa uusi SIM” -kohta on harmaana, enkä voi tilata uutta eSIM:iä ennen kuin tämä fyysinen SIM-kortti on saapunut, vai?

“Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön” -kohdassa näkyy vain nykyisen eSIM:in QR-koodi ja se ei kelpaa uudessa puhelimessani, koska se on jo käytetty vanhassa puhelimessani. 


  • June 29, 2024

Teitkö ihan tuon ohjeen mukaan?

Omaelisa /Tarkastele tuotteitasi>Valitse liittymäsi>SIM-kortti e-SIM ja MultiSIM

Tuolla ohjetta:

eSIM:n tilaus ja käyttöönotto - Elisa

QR-koodi löytyy OmaElisasta näin: 

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. 
  2. Valitse vasemmalta käytössäsi oleva liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.

Kyllä. Epäilen että ongelmana saattaa olla se, kun Elisan asiakaspalvelusta lähetettiin minulle uusi fyysinen SIM-kortti postitse (väärinymmärryksen johdosta), ja se on vielä toimituksessa. Ehkä tämän vuoksi “Tilaa uusi SIM” -kohta on harmaana, enkä voi tilata uutta eSIM:iä ennen kuin tämä fyysinen SIM-kortti on saapunut, vai?

“Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön” -kohdassa näkyy vain nykyisen eSIM:in QR-koodi ja se ei kelpaa uudessa puhelimessani, koska se on jo käytetty vanhassa puhelimessani. 

Kysäise asiakaspalvelusta, niin varmaan selviää.

Vaikka somessa, jos mahdollista heti aamulla.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • July 1, 2024

Tuossa varmasti tuo fyysisen SIM-kortin tilaus aiheuttanut sen ettei voi tilata mitään uutta SIM-korttia ennen kuin se jo tilattu kortti on aktivoitu. Ettei niitä tilailtais montaa kerralla vahingossa. 🤔 Saitko ton ratkastua kuitenkin lopulta jotenkin? 

Jos ei vielä oo ratkennut, niin tuossa kannattaa aktivoida heti se fyysinen SIM vaan käyttöön kun se tulee, niin sitten pääsee halutessaaan tilaamaan eSIM kortin taas. 👍 Nopeemmin saa kans käyttöön esim. käymällä jossain meidän myymälässä tai jollain myyntipisteellä hakemassa SIM-kortti niin se saadaan heti aktivoitua ja ei tarvi odotella postia. Väärinymmärryksen takia toki saadaan tuosta kortin vaihdosta aiheutuvat kulut hyvitettyä kun otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun. Voit myös ottaa yhteyttä meidän häiriöpuolelle jos myymälä on turhan kaukana niin varmasti keksitään tohon joku ratkaisu.

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön @pwa! 😊


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • February 10, 2025

Hmm,en löytänyt varsinaisesti minun asiaani täältä keskustelusta joten tulen tänne sohimaan...kysymys: Jos käytän e sim:iä puhelimessa ja haluan vaihtaa sen takaisin sim-korttiin niin pitääkö joka ikinen kerta hankkia uusi sim-kortti vai saako liittymän vaihdettua takasin vanhaan korttiin..."nimim. kaverin puolesta kyselen... 🙄


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 10, 2025

SIM-kortin muutoksen (esim. eSIM → perinteinen SIM-kortti) yhteydessä lähtee aina automaattisesti uusi SIM-kortti. Periaatteessa voit aktivoida myös vanhemman kortin käyttöösi OmaElisasta, mutta suositellaan aina tuon uuden SIM-kortin aktivoimaan.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • February 10, 2025

Ai,jahas. Kiitoksia tiedosta. Tuo ei kyllä ole kauhean ympäristöystävällinen juttu...mutta jos tähän liittyy tietoturva-asioita niin ymmärrän hyvin!


  • Tulokas
  • May 21, 2025

Ostin tänään Elisan Sellon myymälästä uuden puhelimen. Myyjä kaiketi näki Elisalla olevista tiedoista tilanteeni ja kaiketi senkin, että vanhassa puhelimessani on eSIM. Totesimme, että uuden puhelimen päivitys tapahtuui iCloudin kautta helposti. Kotimatkalla muistin eSIM-asian, jonka siirtämisestä myyjä ei maininnut mitään. Mistä löytyy ohjeet eSIM:n siirtämisestä uuteen puhelimeen?


  • May 21, 2025

Ostin tänään Elisan Sellon myymälästä uuden puhelimen. Myyjä kaiketi näki Elisalla olevista tiedoista tilanteeni ja kaiketi senkin, että vanhassa puhelimessani on eSIM. Totesimme, että uuden puhelimen päivitys tapahtuui iCloudin kautta helposti. Kotimatkalla muistin eSIM-asian, jonka siirtämisestä myyjä ei maininnut mitään. Mistä löytyy ohjeet eSIM:n siirtämisestä uuteen puhelimeen?

Pitää tilata uusi eSIM ja aktivoida se.

Jos laitteesi vaihtuu ja myös uusi laite tukee eSIM:iä, sinun tulee tilata OmaElisasta SIM-kortin vaihto uuteen eSIM:iin. Näin saat uuden QR-koodin, jolla voit ladata ja aktivoida eSIM:n uuteen laitteeseen.

Eli OmaElisassa:

Omaelisa /Valitse liittymä/Tilaa uusi eSIM

Tuolla vielä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/esim-tilaus/

Näin lataat ja aktivoit eSIM:n älylaitteeseesi:

 

  1. Kirjaudu OmaElisaan osoitteessa omaelisa.fi. Suosittelemme, että kirjaudut esimerkiksi tietokoneella, jotta voit helposti lukea käyttöönottoon tarvittavan QR-koodin älylaitteellasi. Mikäli sinulla ei ole vielä kirjautumiseen tarvittavia tunnuksia, ota käyttöön Elisa Tunnus osoitteessa elisa.fi/luo-tunnus.
  2. Avaa Tuotteesi ja tilauksesi ja valitse oikea liittymä.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti tai eSIM käyttöön ja valitse kortin tyypiksi eSIM.
  5. Seuraa OmaElisan ohjeita, jotta saat näkyviin QR-koodin, jolla eSIM ladataan ja aktivoidaan laitteeseen.