eSimmin siirto 7 euroa

  • 10 December 2020
  • 10 kommenttia
  • 1288 katselukerrat

On nykyaikaa omistaa e-sim, se on turvallinen vaihtoehto jos esim puhelin hajoaa / katoaa.

MUTTA… elisa ihan oikeasti… ostin uuden puhelimen ja siirsin esimmin painamalla yhtä nappia niin te veloitatte siittä 7 EUROA. Nyt ymmärrän mistä nämä halpojen liittymien katteet revitään.

Taitaapa lähtä ihan periaatteesta liittymä vaihtoon tämmösen takia.. ja sitten ihan tiedoksi, kun sen aktivoinnin tilaa niin tuota ei edes mainita.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @Wille-1! Erittäin hyvän kysymyksen esitit, etenkin tuo että tästä ei olisi ollenkaan OmaElisassa mainintaa on sellainen juttu jota täytyy kyllä tutkia tarkemmin. :thinking: Minäpä vähän kyselen asiasta ja palailemme tähän ketjuun myöhemmin! :relaxed:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Ihmettelen myös miten onnistuit samaan postaukseen liittämään maininnan halvasta liittymästä ? Sellaisia ei kyllä enää ole.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Telia tarjoaa simmin vaihdon ilmaiseksi, mutta Elisa ja DNA laskuttavat siitä. Ihmetellen suuresti, että tuo muovipalikan hinta ITSEpalveluna tilaten tai sitten kortin vain liikkeestä noutaen ja aktivoiden oikeasti on 7€ , että kuluja siitä Elisalle niin paljon syntyy. Ja vaikka syntyisikin, niin olisi edes hyvää asiakaspalvelua tarjota simmi veloituksetta jos on ostamassa uutta laitetta jossa e-SIM. Tuon 7€ kyllä pitäisi saada sitten hyvitettyä laskulta, jos kerta nappi jota olet painanut ei ole kertonut olevansa maksullinen nappi. 

 

Halvan liittymän saa winbackina, muutoin “halpoja” ei edes saa. Vanhemmat ovat Telian asiakkaita ja joutuivat laittamaan numsia Elisalle, että saivat Telialta winback - vastatarjouksen, joka oli 50% siitä mitä vanhalle asiakkaalle olisi tarjottu ilman numeronsiirron aktivointia.

Hei,

Olen vaihtanut puhelinliittymäni Elisalle yli 20 asiakkuusvuoden jälkeen Telialta ja nyt on minunkin otettava osaa keskusteluun… Kävin liikkeessä tekemässä sopimuksen perheeni kolmeen eri puhelin liittymään josta yhden tarvitsen eSIM:nä. Numeron siirto toiselta palveluluntuottajalta kesti noin viikon ja kun halusin tuon yhden liittymän eSIM:nä, niin minua pyydettiin tulemaan aktivoimaan liittymä liikkeeseen vaikka homman pystyy tekemään myös omaElisan kautta. Mutta tuo, että eSIM:in aktivointi maksaa Elisalla 7€ vaikka liittymä ei edes ole ollut aikaisemmin käytössä Elisalla, ihmetyttää minua suuresti!! Täytyy sanoa, että kyllä alkoi välittömästi ottamaan päähän vaikka suuresta summasta ei olekaan kysymys! Se, että valitseeko asiakas perinteisen SIM-kortin tai eSIM:in, ei mielestäni ole “ekstra” laskutuksen paikka! Toivon todella, että asiakkuus Elisalla jatkuu paremmin kuin miten se alkoi…

 

EDIT: Otettu kirosana pois -Lautturi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nykyään jokainen operaattori laskuttaa simin vaihdosta. Näemmä laitetaan hintalappu aivan kaikkeen mahdolliseen, pörssiyhtiönhän tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Nykyään jokainen operaattori laskuttaa simin vaihdosta. Näemmä laitetaan hintalappu aivan kaikkeen mahdolliseen, pörssiyhtiönhän tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Ei telia ainakaan winbackkinä laskuta, laskussa oli 5€, mutta se oli samalla laskulla hyvitetty.

Elisallahan menee tuo maksu kun esim. ottaa lisää nopeutta laajakaistaan .. Onko kokemusta meneekö myös winback tilanteissa ?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Nykyään jokainen operaattori laskuttaa simin vaihdosta. Näemmä laitetaan hintalappu aivan kaikkeen mahdolliseen, pörssiyhtiönhän tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Ei telia ainakaan winbackkinä laskuta, laskussa oli 5€, mutta se oli samalla laskulla hyvitetty.

Elisallahan menee tuo maksu kun esim. ottaa lisää nopeutta laajakaistaan .. Onko kokemusta meneekö myös winback tilanteissa ?

 

 

Tuo on aika tapauskohtaista… DNA:lla menee aina palvelu/muutosmaksu. Telialla perheenjäsenen liittymästä meni winbackissa tuo viiden euron veloitus. Minulla meni tarjouksen päivittämisen yhteydessä myös tuo palvelumaksu. Kai aspalainen voi sen hyvittää jos on asiasta puhetta tai hyvää hyvyyttään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Nykyään jokainen operaattori laskuttaa simin vaihdosta. Näemmä laitetaan hintalappu aivan kaikkeen mahdolliseen, pörssiyhtiönhän tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille.

Ei telia ainakaan winbackkinä laskuta, laskussa oli 5€, mutta se oli samalla laskulla hyvitetty.

Elisallahan menee tuo maksu kun esim. ottaa lisää nopeutta laajakaistaan .. Onko kokemusta meneekö myös winback tilanteissa ?

 

 

Tuo on aika tapauskohtaista… DNA:lla menee aina palvelu/muutosmaksu. Telialla perheenjäsenen liittymästä meni winbackissa tuo viiden euron veloitus. Minulla meni tarjouksen päivittämisen yhteydessä myös tuo palvelumaksu. Kai aspalainen voi sen hyvittää jos on asiasta puhetta tai hyvää hyvyyttään.

Taitaa olla aika tapauskohtaista, mulla tuota ei mennyt kun vaan vastasin winback saähköpostiin.

Elisalla meni tosiaan tuo avausmaksu kun muutin omaelisasta laajakaistan nopeutta suuremmaksi. Eli ilmeisesti siinä sitten vanha sulkeutui ja aukesi uusi laajakaista, kun kerran avausmaksu meni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Ja tuli vielä 30€ lahjakorttikin. Myöhemmin tuli vielä toinen viesti jos haluaisin cmoren 3kk ajaksi…

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Eipä ole DNA SIM-kortin vaihdosta maksuja perinyt, liikkeestä uusi kortti ja kun syy on, ettei vanha kortti käy uuteen puhelimeen ei ole mennyt kuluja, vaikka sen aktivoinut puhelimitse. Jopa ehdottelivat kortin vaihtoa, kun alkaa jo 5 vuotta ikää olemaan, ilmaiseksi ilmeisesti sekin hoituisi. Avausmaksut menee vain kun tilaa uudella numerolla ja netistä löytyvät Winback tarjoushinnat saa soittamalla ja kysymällä, ei tarvinnut viimeksi edes numeronsiirtoa. 14,90€/kk 150M rajaton. Toki pitää itse sanoa, että muut saaneet tähän hintaan niin kas kummaa löytyykin vaihtoehto.

 

Elisakin ollut ihmeen ystävällinen 9,90€/kk → 13,90€/kk automaattisesti. Mutta jos liittymästä maksaa yli 18€/kk silloin on jo asiakaspalveluun soitto tai numeronsiirto vetämään.