Vastattu

GamesMania huijarifirma - Elisa vetäytyy vastuusta


Käyttäjätaso 1

Soitin tänään Elisan asiakaspalveluun selvittääkseni onko GamesMania niminen huijariyritys päässyt laskuttamaan minua. On. Koska kyseessä on huijarifirma niin “tilausta” ei pysty perumaan sillä STOP tilauksen perumisviestit eivät mene perille. En myöskään uskalla soittaa tai lähettää sähköpostia epämääräiseen osoitteeseen. Elisa ei kuulemma voi mitään. Minun pitää ihan itse perua ko palvelu. No kas kun en voi! Ja nyt sanoin äsken rumasti: kyllä Elisa voi auttaa maksullisen OmaGurun kautta. Siellä osaisivat opastaa järkyttävään hintaan miten haittaohjelmasta pääsisi eroon.

En valitettavasti vielä päivällä asiakaspalvelun kanssa puhuessani tiennyt että Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan “Operaattori on yhtä lailla vastuussa veloituksen oikeellisuudesta kuin yritys. “ 

Osaisiko joku neuvoa miten tuollaisen haittaohjelman mikä lie saisi poistettua? Ja miten uskallan ottaa yhteyttä huijarifirmaan peruakseni palvelun jota en ole varsinaisesti koskaan tilannutkaan? Puhelinsoitostahan ei jää mitään kunnollista dataa. Jos taas lähettäisin sähköpostia osoitteeseen joka on ihan hölynpölyä niin uppoisin vielä syvemmälle suohon. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 28 March 2022, 10:58

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tee ilmainen gmail ja lähetä sieltä sähköpostia. Onko kyseessä siis ruotsalainen gamesmania.se ?

Veloituksen oikeellisuus, jos olet tilannut jotain ja sivulauseessa hyväksynyt muitakin veloituksia, ei niistä ole operaattori vastuussa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ja liittymään nyt heti kaikki puhelupalvelu ja tekstiviesti palveluviestiestot päälle, niin mahdolliset tulevat veloitukset estyvät. 

Käyttäjätaso 1

Lähetin Elisalle sähköpostiviestin, jossa muistutin heitä siitä että Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan operaattori on myös vastuussa veloituksen oikeellisuudesta. Sainkin sitten heti seuraavana päivänä asiallisen puhelun Elisalta. Ko huijaus ko numerosta (17272) olikin entuudestaan tuttu. Ko numeron esto kuulemma onnistuisi ja hyvityskin saataisi olla mahdollinen. Sanoin, että olisi helpointa että Elisa hoitaa hyvityksen heti, eikä vasta sitten kun olen riitauttanut asian. Homman piti olla selvä. Vaan eilenpä minulle tuli taas tekstari GamesManialta: “Muistutus: Kiitos etta tilasit GamesMania -palvelun hintaan 5€/viikko. Lopetus viesti STOP numeroon 17272. Yhteystiedot. Sahkoposti: fi@umelimited.com”  Eli ei ole ko “palvelua” vielä estetty.  Koska kyseessä on huijarifirma (näkee myös viestistä, jossa ei ole ääkkösiä ja omituinen sähköpostiosoite) niin eihän siihen saa yhteyttä. Näin ollen minun on ihan turha luoda uutta sähköpostiosoitetta voidakseni lähettää heille lopetusviestiä. Minähän olen jo sen lähettänyt txt’na useaan otteeseen, mutta ei mene perille.  Ja kyllä: minulla on nyt kaikki mahdolliset estot päällä liittymässäni. Tarkisitimme ne vielä yhdessä Elisan asiakaspalvelijan kanssa. Katsotaan koska lakkaan saamasta viestejä GamesManialta. Mitään peliä, enkä yhtään mitään muutakaan ole heiltä koskaan tilannut. Mielenkiintoista myös nähdä millaisen puhelinlaskun tulen Elisalta saamaan: onko GamesManian veloitukset jo valmiiksi hyvitetty vai ei. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Oma Elisasta voit seurata, onko ylimääräistä laskutettavaa kertynyt. Sieltä pääsee kivasti kattomaan myös paljonko tullut soiteltua ja dataa käytettyä ja voi niiden tietojen pohjalta vaikka vaihtaa johonkin data tai puhe rajalliseen pakettiliittymään.

Onhan sekin mahdollista, että kyseessä ihan täys epäonnistunut huijaus, jonka idea oli saada stop viestillä tilaamaan palveluja. Muistan kun aikoinaan levisi viestejä, joissa väitettiin tilanneen jotain maksullista ja osa menivät vastaamaan kyseiseen viestiin peruuttaakseen niin siitä alkoi sitten laskua tulemaan runsaasti.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

joo suosituksena maksulliset tekstiviestit estot päälle. ne estää (operaattoripohjaisen) mobiilimaksamisen.

tuo operaattoipohjainen mobiilimaksaminen ei ole aiheuttanut hirveästi ongelmia viime vuosina. mutta silti se on tehty aivan leväperäisesti, lyhyesti että vain nettisivustoa selaamalla voi saada maksuja. käytännössä kuin magneetti houkutellakseen väärinkäyttäijiä. pitäisi olla väh. joku operaattori koodi oma elisassa tehdäkseen maksuja, joka syötetään sivulle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Lähetin Elisalle sähköpostiviestin, jossa muistutin heitä siitä että Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan operaattori on myös vastuussa veloituksen oikeellisuudesta. Sainkin sitten heti seuraavana päivänä asiallisen puhelun Elisalta. Ko huijaus ko numerosta (17272) olikin entuudestaan tuttu. Ko numeron esto kuulemma onnistuisi ja hyvityskin saataisi olla mahdollinen. Sanoin, että olisi helpointa että Elisa hoitaa hyvityksen heti, eikä vasta sitten kun olen riitauttanut asian. Homman piti olla selvä. Vaan eilenpä minulle tuli taas tekstari GamesManialta: “Muistutus: Kiitos etta tilasit GamesMania -palvelun hintaan 5€/viikko. Lopetus viesti STOP numeroon 17272. Yhteystiedot. Sahkoposti: fi@umelimited.com”  Eli ei ole ko “palvelua” vielä estetty.  Koska kyseessä on huijarifirma (näkee myös viestistä, jossa ei ole ääkkösiä ja omituinen sähköpostiosoite) niin eihän siihen saa yhteyttä. Näin ollen minun on ihan turha luoda uutta sähköpostiosoitetta voidakseni lähettää heille lopetusviestiä. Minähän olen jo sen lähettänyt txt’na useaan otteeseen, mutta ei mene perille.  Ja kyllä: minulla on nyt kaikki mahdolliset estot päällä liittymässäni. Tarkisitimme ne vielä yhdessä Elisan asiakaspalvelijan kanssa. Katsotaan koska lakkaan saamasta viestejä GamesManialta. Mitään peliä, enkä yhtään mitään muutakaan ole heiltä koskaan tilannut. Mielenkiintoista myös nähdä millaisen puhelinlaskun tulen Elisalta saamaan: onko GamesManian veloitukset jo valmiiksi hyvitetty vai ei. 

@Tumpeloko Laittaisitko yksityisviestiä asiasta @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin voitaisiin tätä tutkia tarkemmin? Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Jos jokin palvelu yrittää sinua veloittaa ja estot ovat päällä, pitäisi tulla operaattorilta tekstari, jossa sanotaan kutakuinkin näin: “ Palvelu xxx yritti veloittaa sinua, mutta epäonnistui eston vuoksi”. 

Noista 17xxx numeroista voi tulla myös “normaaleja” tekstareita ilman veloitusta, ja tietääkseni ne menevät läpi vaikka esto olisikin päällä. Vain jos lisämaksullinen viesti tulee, saat operaattorilta virheviestin ja viestin tulo estyy. Esto on esto, jos se on päällä, niin eivät voi veloitaa.

Joku Elisalta voisi tämän vielä vahvistaa.

Käyttäjätaso 1

Ongelma on oletettavasti vihdoin ratkennut. Sain vihdoin 28.3 tekstarin jossa luki: Olet lopettanut GamesMania-palvelun. Tarkistin tänään myös puhelinlaskuni. Sinne oli hyvitetty “palvelusta” veloitettu summa. Joten oletan että selvisin ns pelkällä hatutuksella ja vaivannäöllä tällä kertaa. Toivottavasti seuraava kertaa ei tulekaan. Ja koko riemuhan alkoi siitä kun käytin jotain Play Storesta lataamaani QR skanneria saadakseni luettavaksi yhdet käyttöohjeet. En huomannut että siihen “päälle” tulikin mainos (ei ollut mitään firman nimeä, eikä mitään osta-kehoitusta tms. Siitä se riemu sitten alkoi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Ongelma on oletettavasti vihdoin ratkennut. Sain vihdoin 28.3 tekstarin jossa luki: Olet lopettanut GamesMania-palvelun. Tarkistin tänään myös puhelinlaskuni. Sinne oli hyvitetty “palvelusta” veloitettu summa. Joten oletan että selvisin ns pelkällä hatutuksella ja vaivannäöllä tällä kertaa. Toivottavasti seuraava kertaa ei tulekaan. Ja koko riemuhan alkoi siitä kun käytin jotain Play Storesta lataamaani QR skanneria saadakseni luettavaksi yhdet käyttöohjeet. En huomannut että siihen “päälle” tulikin mainos (ei ollut mitään firman nimeä, eikä mitään osta-kehoitusta tms. Siitä se riemu sitten alkoi. 

Hyvä juttu, että selvisi. Jos tulee lisäkysyttävää asiasta tai jos voimme jotenkin olla vielä avuksi asiassa, laita toki yksityisviestiä 🙂

Minullakin on GamesMania huijausongelma. Joka maanantai tulee muistutusviesti että olen tilannut heidän palvelunsa ja maksu 5 €/vko, vaikken ole tilannut mitään. Elisan ainoa neuvo päästä tuosta eroon, on lopettaa koko liittymä ja ottaa uusi eri numerolla. Miten olette onnistuneet pääsemään irti muulla konstein tuosta huijauksesta? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Minullakin on GamesMania huijausongelma. Joka maanantai tulee muistutusviesti että olen tilannut heidän palvelunsa ja maksu 5 €/vko, vaikken ole tilannut mitään. Elisan ainoa neuvo päästä tuosta eroon, on lopettaa koko liittymä ja ottaa uusi eri numerolla. Miten olette onnistuneet pääsemään irti muulla konstein tuosta huijauksesta? 


Moikka @Piivi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Laitatko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että päästään katsomaan asiaa yhdessä. 😊