Skip to main content

Häiriöimoitukset ja laskussa epäselvyyksiä

  • April 25, 2025
  • 6 kommenttia
  • 121 katselukerrat

Vähän myöhässä tulee teidän häiriöilmoitukset. Eilen jo aamupäivällä jo alkoi yhteys tökkiä ja nyt vasta tuli ilmoitus tekstiviestillä. Ainut nettiyhteys, jota käytän, eikä meinaa saada mitään tehtyä. Tämänkin viestin kanssa kesti ja kesti. Turha varmaan mitään hyvityksiä odotella...

Lisäksi laitatte edelleen kuluttajansuojalain vastaisia laskuja. Jo edellisessä laskussa oli yli 40€ edestä jotain palvelunumero soittoja ja taas 4kpl muka sekunnin soittoja, joita ei missään puhelimen lokitiedoista löydy. Edellisestä sain rahani takaisin, mutta siinäkin piti itse selvittää, mitä puheluja olivat, kun numerot eivät näy kokonaan vaan viimeiset numerot pelkkiä xxxx. EI NÄIN!!!

Tuollainen lasku on kuluttajansuojalain vastainen! Laskun tulee kuluttajansuojalain mukaan olla selkeä, ja että siitä käy selvästi ilmi, mistä lasku muodostuu. Ei niin, että asiakas joutuu itse selvittelemään ja sitten valituksen kautta hakea rahojaan takaisin. Tästä täytyy ilmeisesti laittaa muuallekin tietoa, kun ei asia näytä teillä korjautuvan. Ikinä ei ole muilta operaattoreilta moisia tullut, enkä todellakaan ole tuollaisia soittoja tehnyt. Onneksi näitä liittymiä on nykyään helppo vaihtaa.

 

EDIT: 25.4.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

6 kommenttia

Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • April 25, 2025

Kannattaa tarkastaa että luuriin (mallitieto?) on asennettu uusimmat päivitykset ja ettei joku haittaohjelma ole päässyt laitteeseen. Suosittelen laittamaan (jos ei vielä ole) OmaElisasta lisämaksullisten viestien (koskee myös mobiilimaksuja) sekä puhelujen estoluokat käyttöön. Kannattaa harkita myös Elisa Tietoturva tai Elisa Mobiiliturva palvelujen käyttöä.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • April 26, 2025

Vaihtamalla paranee ..


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 28, 2025

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@hese12! Ekassa vastauksessa tulikin muutama hyvä vinkki. Laskutilanne ja häiriötilanne saadaan tarkistettua kuitenkin tarvittaessa vielä erikseen jos olet asiakaspalveluun yhteydessä. 👍


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • April 28, 2025

Eipä tullut edellinenkään ilmoitus läpi. Taas häiriöitä. Mikä tällä seudulla on ruvennut mättämään koko ajan? Kolmas kerta jo lyhyellä aikaa? Tiedän jo miten tuo "asiakaspalvelu" teillä toimii. Minä joudun selvittämään epämääräiset soitot ja numerot ja tekemään kirjallisen valituksen niistä. Eipä juurikaan houkuta moinen joka laskun kohdalla. Kyllä laskuttajan tehtävä on selvittää asiakkaalle epämääräisten ja osittain salattujen numeroiden tiedot, eikä asiakkaan. Eikä edes näy puhelu tai viesti lokeissa moisia. Puhelin OnePlus open ja aina viimeiset päivitykset sisällä.


  • April 28, 2025

Katso nyt kuitenkin tarkkaan, mille sovelluksille olet antanut oikeuden soittaa puheluita ja lähettää viestejä, jos kerta jatkuvasti tulee epämääräisiä laskutusta! 

Jostain ne nyt väkisinkin on peräisin, ei operaattorit kuitenkaan keksittyjä sentään laskuta. Jos puhelut tai viestit lähtee jollain muulla sovelluksella kuin puhelimessa olevilla "puhelin" tai "messages", ei ne niiden logeissa silloin näykään.


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • April 29, 2025

Jos ilmenee selittämättömiä soittoja/viestejä tai muuta outoa niin suositus on ettei laitetta käytettäisi pankkiasioiden tai muiden tärkeiden juttujen hoitamiseen ennen asian korjaamista (voi tulla kalliiksi). Ulkopuolinen taho on saattanut saada puhelimen hallintaansa.