Skip to main content

Joulukuun lasku

  • December 9, 2021
  • 7 kommenttia
  • 224 katselukerrat

Sain joulukuun laskun. Olen vaihtanut operaattoria 8.12.21. Ei varmaan tarvi maksaa koko joulukuuta vaan kahdeksalta päivältä vain.

 

December 9, 2021

Sain joulukuun laskun. Olen vaihtanut operaattoria 8.12.21. Ei varmaan tarvi maksaa koko joulukuuta vaan kahdeksalta päivältä vain.

 

Tästä kannattaisi laittaa viestiä @OmaYhteisö-tiimi lle, mutta parhain vaihtoehto olisi, että olet yhteydesä OmaElisan chatin kautta tai sitten puhelimitse tai varaat soittoajan (Elisan asiakaspalvelu soittaa sinulle) linkistä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • December 9, 2021

Sain joulukuun laskun. Olen vaihtanut operaattoria 8.12.21. Ei varmaan tarvi maksaa koko joulukuuta vaan kahdeksalta päivältä vain.

 

Tästä kannattaisi laittaa viestiä @OmaYhteisö-tiimi lle, mutta parhain vaihtoehto olisi, että olet yhteydesä OmaElisan chatin kautta tai sitten puhelimitse tai varaat soittoajan (Elisan asiakaspalvelu soittaa sinulle) linkistä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • December 9, 2021

Laskujen tarkassa erittelyssä lukee aina se aika miltä ajalta veloitetaan.

Katso siitä ennen yhteydenottoa onko virhettä vai ei. 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • December 9, 2021

Kyse varmasti kuitenkin marraskuun laskusta ja joulukuussa vain eräpäivä. Näinhän se normaalistikkin menee, että edellisen kuukauden lasku erääntyy seuraavalle kuukaudelle jos siis kyse puhelinlaskusta tai Elisa Viihde laskusta


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • December 10, 2021

Kyse varmasti kuitenkin marraskuun laskusta ja joulukuussa vain eräpäivä. Näinhän se normaalistikkin menee, että edellisen kuukauden lasku erääntyy seuraavalle kuukaudelle jos siis kyse puhelinlaskusta tai Elisa Viihde laskusta

Näin minäkin ensimmäisenä ajattelisin tuntematta tätä tapausta.

Puhelinlasku muodostuu aina toteutuneen käytön mukaan, ei sitä etukäteen kukaan tiedä, jotta voisi etukäteen veloittaa.

Ei se Elisa Viihteessäkään ole aina sama summa, jos on esim. leffoja vuokrattu.


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • December 10, 2021

Kyse varmasti kuitenkin marraskuun laskusta ja joulukuussa vain eräpäivä. Näinhän se normaalistikkin menee, että edellisen kuukauden lasku erääntyy seuraavalle kuukaudelle jos siis kyse puhelinlaskusta tai Elisa Viihde laskusta

Näin minäkin ensimmäisenä ajattelisin tuntematta tätä tapausta.

Puhelinlasku muodostuu aina toteutuneen käytön mukaan, ei sitä etukäteen kukaan tiedä, jotta voisi etukäteen veloittaa.

Ei se Elisa Viihteessäkään ole aina sama summa, jos on esim. leffoja vuokrattu.

Elisa laskuttaa liittymän perusmaksun kuluvan kuun mukaan ainakin minulla. Siirsin marraskuussa kaksi Saunahden liittymää muualle ja ne siirrettiin 23.11. Liittymät eivät edes näy minulla oma Elisassa joten katki ne meni. Marraskuun lasku tuli jo marraskuussa Oma Elisaan ja niissä on selvästä laskutuskausi merkitty:  “Veloitukset ajalta Saunalahti Huoleton 150M  01.11.2021 - 30.11.2021” tässä liittymässä kaikki tekstarit ja puhe kuuluu perushintaan. Datansiirron kohdalla lukee jaksona “ 1.10.2021 - 31.10.2021 ”, siinähän voi olla ulkomaankuluja.

Toisessa 100M liittymässä velotusjakso on myös  “01.11.2021 - 30.11.2021” liitymän osalta, mutta puhepaketti, data ja tekstarit merkitty “1.10.2021 - 31.10.2021 ”

Nyt siis Elisa on laskuttanut minulta 24.11.-30.11. välisen ajan vaikkei liittymiä ole enää ollut lainkaan.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • December 11, 2021

Kyse varmasti kuitenkin marraskuun laskusta ja joulukuussa vain eräpäivä. Näinhän se normaalistikkin menee, että edellisen kuukauden lasku erääntyy seuraavalle kuukaudelle jos siis kyse puhelinlaskusta tai Elisa Viihde laskusta

Näin minäkin ensimmäisenä ajattelisin tuntematta tätä tapausta.

Puhelinlasku muodostuu aina toteutuneen käytön mukaan, ei sitä etukäteen kukaan tiedä, jotta voisi etukäteen veloittaa.

Ei se Elisa Viihteessäkään ole aina sama summa, jos on esim. leffoja vuokrattu.

Elisa laskuttaa liittymän perusmaksun kuluvan kuun mukaan ainakin minulla. Siirsin marraskuussa kaksi Saunahden liittymää muualle ja ne siirrettiin 23.11. Liittymät eivät edes näy minulla oma Elisassa joten katki ne meni. Marraskuun lasku tuli jo marraskuussa Oma Elisaan ja niissä on selvästä laskutuskausi merkitty:  “Veloitukset ajalta Saunalahti Huoleton 150M  01.11.2021 - 30.11.2021” tässä liittymässä kaikki tekstarit ja puhe kuuluu perushintaan. Datansiirron kohdalla lukee jaksona “ 1.10.2021 - 31.10.2021 ”, siinähän voi olla ulkomaankuluja.

Toisessa 100M liittymässä velotusjakso on myös  “01.11.2021 - 30.11.2021” liitymän osalta, mutta puhepaketti, data ja tekstarit merkitty “1.10.2021 - 31.10.2021 ”

Nyt siis Elisa on laskuttanut minulta 24.11.-30.11. välisen ajan vaikkei liittymiä ole enää ollut lainkaan.

Kausi voi näkyä noin, koska se on se laskutuskausi (1kk). Täsmääkö kauden hinta edellisen kauden koko kuukauden hintaan ?


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • December 11, 2021

Kyse varmasti kuitenkin marraskuun laskusta ja joulukuussa vain eräpäivä. Näinhän se normaalistikkin menee, että edellisen kuukauden lasku erääntyy seuraavalle kuukaudelle jos siis kyse puhelinlaskusta tai Elisa Viihde laskusta

Näin minäkin ensimmäisenä ajattelisin tuntematta tätä tapausta.

Puhelinlasku muodostuu aina toteutuneen käytön mukaan, ei sitä etukäteen kukaan tiedä, jotta voisi etukäteen veloittaa.

Ei se Elisa Viihteessäkään ole aina sama summa, jos on esim. leffoja vuokrattu.

Elisa laskuttaa liittymän perusmaksun kuluvan kuun mukaan ainakin minulla. Siirsin marraskuussa kaksi Saunahden liittymää muualle ja ne siirrettiin 23.11. Liittymät eivät edes näy minulla oma Elisassa joten katki ne meni. Marraskuun lasku tuli jo marraskuussa Oma Elisaan ja niissä on selvästä laskutuskausi merkitty:  “Veloitukset ajalta Saunalahti Huoleton 150M  01.11.2021 - 30.11.2021” tässä liittymässä kaikki tekstarit ja puhe kuuluu perushintaan. Datansiirron kohdalla lukee jaksona “ 1.10.2021 - 31.10.2021 ”, siinähän voi olla ulkomaankuluja.

Toisessa 100M liittymässä velotusjakso on myös  “01.11.2021 - 30.11.2021” liitymän osalta, mutta puhepaketti, data ja tekstarit merkitty “1.10.2021 - 31.10.2021 ”

Nyt siis Elisa on laskuttanut minulta 24.11.-30.11. välisen ajan vaikkei liittymiä ole enää ollut lainkaan.

Kausi voi näkyä noin, koska se on se laskutuskausi (1kk). Täsmääkö kauden hinta edellisen kauden koko kuukauden hintaan ?

Kyllä loppusumma on sama marraskuussa ja aiempina kuukausina vaikka siis liittymät siirtyivät toiselle operaattorille 23.11. Laskuhan tuli jo marraskuun puolella ja siinä marraskuun liittymä laskutettu “ Kausimaksut ” osalta, joten kyllä ketjun aloittajan ilmoittama ongelma on olemassa. Minulla tämä ylimääräinen laskutus kahden liittymän osalta tekee vähän yli 10e, mutta jos liittymä olisi suljettu jo kuun alkupuolella, niin siitä tulisi jo useita kymppejä. Ehkä Elisalta tulee hyvityslasku ?