Skip to main content

Kaupanpäälliskuulokkeiden palautusoikeus

  • November 14, 2025
  • 4 kommenttia
  • 130 katselukerrat

Otettiin tarjous kauppakeskusessa liittymä + kuulokkeet. Myyjä väitti, että jos otetaan nykyiseltä operaattorilta vastatarjous laskuttavat sen kuulokkeitten hinnan, koska kyseessä hygieniatuote. Kysyttiin molemmat, että eikö voi edes palauttaa jos koko pakettiin ei olla kosketukkaan. Väitti monta kertaa että ei voi. Asiasta ei lue yhdessäkään sopimuspaperilla (en ainakaan minä löytänyt). Tuli vain kyseiseltä myyjältä viesti perään asiasta.

 

EDIT: 2.12.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Jaakop

4 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 14, 2025

Tervetuloa yhteisöön ​@salukki26 !💙

Joissain tarjouksissa Elisalla on mukana liittymätilauksella kuulokkeet kaupanpäällisinä. Kuulokkeet taitavat melkein poikkeuksetta olla in-ear-mallia, jolloin ne luokitellaan hygieaniatuotteeksi ja käytettyinä niitä ei voi palauttaa. Mikäli paketti on kuitenkin täysin avaamaton on tuote palautettavissa, jos päätyy vaikkapa numeronsiirtotilanteessa hyväksymään vanhan operaattorin tarjouksen ja jäämään heidän asiakkaakseen.👍

Virheellistä tietoa tuossa kyllä ollaan annettu, se on täysin totta, tästä laitetaan mielellämme palautetta, jotta vastaavaa ei tapahdu uudelleen.💙 En kuitenkaan usko hetkeäkään, että tarkoitus on ollut tietoisesti huijata asiakasta, tämä ei ole käytäntönä Elisalla, vaan mitä luultavimmin kyse on ollut vain virheellisestä tiedosta myyjällä. 


  • November 14, 2025

.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 14, 2025

Tervetuloa yhteisöön ​@salukki26 !💙

Joissain tarjouksissa Elisalla on mukana liittymätilauksella kuulokkeet kaupanpäällisinä. Kuulokkeet taitavat melkein poikkeuksetta olla in-ear-mallia, jolloin ne luokitellaan hygieaniatuotteeksi ja käytettyinä niitä ei voi palauttaa. Mikäli paketti on kuitenkin täysin avaamaton on tuote palautettavissa, jos päätyy vaikkapa numeronsiirtotilanteessa hyväksymään vanhan operaattorin tarjouksen ja jäämään heidän asiakkaakseen.👍

Virheellistä tietoa tuossa kyllä ollaan annettu, se on täysin totta, tästä laitetaan mielellämme palautetta, jotta vastaavaa ei tapahdu uudelleen.💙 En kuitenkaan usko hetkeäkään, että tarkoitus on ollut tietoisesti huijata asiakasta, tämä ei ole käytäntönä Elisalla, vaan mitä luultavimmin kyse on ollut vain virheellisestä tiedosta myyjällä. 

Sai kyllä vähän käsityksen, että kova oli yritys saaha jäämään Elisalle. Kun tulee vielä viesti perään että mikäli numeronsiirto peruuntuu peritään kuulokkeiten hinta. Vaikka miten kyseltiin myyjältä, että eikö avaamatonta pakettiakaan voi palauttaa niin väitti kivenkovaa, että ei voi. 


  • Tulokas
  • December 2, 2025

Minulla on ihan sama kokemus. Hain kuulokkeet ja se myyjä joka ne minulle antoi sanoi: "jos palaan takaisin vanhalle operaattorille, nämä kuulokkeet täytyy maksaa. Niitä ei saa palauttaa, tästä on ollut monella epäselvyyttä."

Palasin vanhalla operaattorille, en ole vielä yrittänyt palauttaa kuulokkeita mutta ei niistä ole tullut myöskään laskua.

Hieman vaikuttaa nyt kyllä tahalliselta tämä asiakaspalvelun kertoma että ei saa palauttaa ja näin saadaan asiakas jäämään Elisalle. No itse en ainakaan tämän jälkeen puhelinliittymää Elisalta ota, on niin selkeää huijausta.