Skip to main content
Vastattu

Lasku perintään viikko eräpäivästä

  • 1 July 2024
  • 6 kommenttia
  • 222 katselukerrat

Miten on mahdollista, että puhelinlasku laitetaan perintään kun eräpäivästä on kulunut viikko?? Luin Elisan sivuilta, että maksamattomasta laskusta lähetetään kaksi maksumuistutusta. En ole saanut yhtäkään. 

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

en ole asianajaja, leikin sellaista täällä foorumilla.

onko nyt kyse elisan omasta perinnästä vai ulosotto perinnästä?

jokin käsitys olisi että pitäisi tulla vähintään yksi kirjattu maksumuistutus (tai vastaava) ennen kuin menee ulosottoon. mutta voi mennä sisäisiin perintään ennen sitä. joten voi olla että ekan muistutuksen jälkeen voi mennä elisan omaan perintään.

kehottaisin neuvottelemaan nämä asiat koska pikkulaskujen takia ei kannata isoja ongelmia ottaa.

siis muistutukset eivät tulleet perille, en nyt tiedä tuleeko ne sähköpostiin vai kirjeenä. mutta kumpikin tapa voi hukkua tai epäonnistua matkalla.

 

Intrumin perinnässä on. Alkuperäinen eräpäivä ollut 24.6. eli tasan viikko sitten. Yhtäkään muistutusta ei ole tullut, tarkastin sähköpostin kauttaaltaan.

Käyttäjätaso 7

Intrumin perinnässä on. Alkuperäinen eräpäivä ollut 24.6. eli tasan viikko sitten. Yhtäkään muistutusta ei ole tullut, tarkastin sähköpostin kauttaaltaan.

Ei pitäisi olla mahdollista, että on perinnässä.

Tuolla aiheesta:

Sain maksumuistutuksen tai laskuni on perinnässä

Onko laskusi mennyt perintään?

Myöhästyneestä laskusta lähetetään Elisalta kaksi maksumuistutusta, jonka jälkeen maksamattomasta laskusta tulee perintätoimistolta maksuvaatimus. Maksun päätyminen perintään edellyttää, että maksu on myöhästynyt yli kuukauden laskun alkuperäisestä eräpäivästä.

Jos saat kirjeen perintätoimistolta, maksa perintätoimiston lähettämä lasku niin pian kuin mahdollista välttääksesi maksun siirtymisen ulosottoon.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun asian selvittämiseksi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Asiakaspalveluun yhteyttä, niin päästään paremmin tutkimaan tilannetta. Kimblezin vastauksessa yllä on yhteystiedot. 👍

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

elisa olisi voinut kertoa jotain seuraavia:

tuleeko muistukset sähköpostiin vai kirjeenä, ja kuinka monta kertaa?

tuleeko kirjattu kirje milloin? tai vastaava?

missä vaiheessa menee instrum yhtiölle? (jos nimi on kirjoitettu oikein.)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

elisa olisi voinut kertoa jotain seuraavia:

tuleeko muistukset sähköpostiin vai kirjeenä, ja kuinka monta kertaa?

tuleeko kirjattu kirje milloin? tai vastaava?

missä vaiheessa menee instrum yhtiölle? (jos nimi on kirjoitettu oikein.)

 

Tämä riippuu laskuntoimitustavasta, joka on valittuna. 🤔 Esimerkiksi paperilaskutettava saa maksumuistutukset paperisena, kun taas sähköpostilaskutettava saa maksumuistutukset sähköpostilla ja tekstiviestilaskutettava tekstiviestillä. Poikkeuksena tekstiviestilaskutettava saa kolmannen muistutuksen paperilla. E-laskutettava saa ensimmäisen muistutuksen sähköpostitse ja sitten toinen sekä kolmas menee paperilla. OmaElisa -laskutettava saa kaksi muistutusta tekstiviestillä ja sitten kolmas tulee paperilla.

Perintään maksut menevät vasta, kun on kulunut yli kuukausi laskun alkuperäisestä eräpäivästä.

Osallistu keskusteluun