Skip to main content
Vastaus

Laskun maksaminen toisen puolesta

  • April 16, 2024
  • 4 kommenttia
  • 624 katselukerrat

Hei,

Maksoin tyttären puhelinlaskun monta vuotta e-laskuna. Siten hän alkoi itse maksamaan oman laskunsa. Saan kuitenkin edelleen omaan verkkopankkiini hänen puhelinlaskunsa hyväksyttäväksi. Hylkää tietysti ko. laskun. Elisa ilmoittaa vika Nordeassa ja pankki ilmoittaa vika Elisassa. Kuinkahan saisi ko. Haamulaskun pois?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Kaikki tämä on jo tehty ajat sitten. Ei ole enää aikoihin ollut Elisalta mitään tilauksia. Lasku tulee edelleen vain.

Kun kuitenkin noin olet tehnyt Nordeassa:

“E-laskujen poisto tapahtuu valitsemalla peruutettava laskuttaja e-laskutilauksista.

Hae poistettava laskuttaja ja valitse roskakori-kuvake (e-laskun peruutus)  Maksut ja e-laskut -> E-laskut (mobiilipankki) tai valitsemalla Maksut -> E-laskut (verkkopankki)”, niin

Laita viestiä OmaElisan kautta, niin eiköhän selviä Elisan puolesta: 

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Laskutus

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • April 16, 2024

Oletko jo käynyt Nordean verkkopankissa ja poistanut Elisan e-laskutilauksen listalta?

E-laskut toimivat sikäli käänteisesti muihin laskutustapoihin nähden, ettei e-laskua pyydetä laskuttajalta vaan pankiltasi.

Mikäli sinulla on useita e-laskutilauksia Elisalta, on varminta ensin poistaa ne kaikki.

Tämän jälkeen odota vähintään seuraavaan pankkipäivään ja tilaa uudelleen ne Elisan e-laskut, jotka haluatkin vastaanottaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • April 16, 2024

Kaikki tämä on jo tehty ajat sitten. Ei ole enää aikoihin ollut Elisalta mitään tilauksia. Lasku tulee edelleen vain.


Forum|alt.badge.img+6
  • Mentor
  • April 16, 2024

Elisaltahan se lasku lähtee, jos Elisa ei laskuttaisi niin laskua ei tulisi. Sekaviahan nämä jutut on että tämä ns. talonpoikaisjärkeily ei välttämättä päde. Jos lasku lähtee nyt kahteen paikkaan niin sekavammaksi menee, kai sen yhteen paikkaan pitääkin mennä ?


  • Vastaus
  • April 17, 2024

Kaikki tämä on jo tehty ajat sitten. Ei ole enää aikoihin ollut Elisalta mitään tilauksia. Lasku tulee edelleen vain.

Kun kuitenkin noin olet tehnyt Nordeassa:

“E-laskujen poisto tapahtuu valitsemalla peruutettava laskuttaja e-laskutilauksista.

Hae poistettava laskuttaja ja valitse roskakori-kuvake (e-laskun peruutus)  Maksut ja e-laskut -> E-laskut (mobiilipankki) tai valitsemalla Maksut -> E-laskut (verkkopankki)”, niin

Laita viestiä OmaElisan kautta, niin eiköhän selviä Elisan puolesta: 

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Laskutus

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl.