Useasti on käynyt niin, että laskut on maksettu eräpäivänä mutta näkyvät OmaElisassa maksamattomana ja sitten lisätään myöhästymismaksut seuraavaan laskuun. Elisalle on lähetetty useasti pankin kuiteista kopiot, joista näkyy maksupäivä. Elisa ei KOSKAAN ole kommentoinut mitenkään näitä todisteita. Aspaltakin kysyimme, paljonko ennen eräpäivää pitää maksaa, että ehtivät Elisalle; riittää kun maksaa eräpäivänä. Kysyin pankistakin, kauanko saattaa kestää maksujen siirtyminen pahimmillaan; SEPA-järjestelmässä maksut siirtyvät saman pankkiryhmän sisällä sekunnissa! Silti yksikin maksu Elisalle oli kirjautunut kuukauden maksupäivän jälkeen. Joskus aspa lupasi selvittää maksutilannetta ja palata asiaan. Seuraavana päivänä liittymä suljettiin eikä mitään yhteydenottoa tai varoitusta tullut. Kun toisella puhelimella saimme taas taisteltua yhteyden Elisaan, sanottiin että liittymä avataan kun kaikki laskut on maksettu (siis uudelleen) mutta millä maksat kun liittymä on suljettu.
Elisan puhelut ym. tekniikka on toimivaa mutta asiakkaan kohtelu täysin ala-arvoista, vain raha on tässä Elisalle tärkeää ja niitä keinoja heillä kyllä riittää. Oikeudenmukaisuudesta Elisa ei halua edes keskustella!
EDIT: 11.9.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

