Vastattu

liittymä purettu, numero takaisin?

  • 11 February 2021
  • 3 kommenttia
  • 296 katselukerrat

Liittymä purettiin maksamattomien laskujen takia, siihen sen enempää pureutumatta. Laskut nyt kuitenki kaikki ok mutta onko ihan tosi siis että numeroa ei muka takasin voi saada vaikka se siinä ”karanteenissa” nyt kuiteski on? Kyseessä 040 alkunen numero! Kuitenkin ku Elisalla voin liittymään taas ottaa jos haluan mutta omaa numeroa en voi saada takas? Eikä kukaan mukaan sitä nyt oo hetkeen saamassa!? 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LeonM 12 February 2021, 09:31

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Liittymä purettiin maksamattomien laskujen takia, siihen sen enempää pureutumatta. Laskut nyt kuitenki kaikki ok mutta onko ihan tosi siis että numeroa ei muka takasin voi saada vaikka se siinä ”karanteenissa” nyt kuiteski on? Kyseessä 040 alkunen numero! Kuitenkin ku Elisalla voin liittymään taas ottaa jos haluan mutta omaa numeroa en voi saada takas? Eikä kukaan mukaan sitä nyt oo hetkeen saamassa!? 

Jos liittymä on suljettu maksamattomien laskujen vuoksi ja olet jo ne maksanut niin tietääkseni pitäisi liittymän avautua normaalisti kun maksut näkyvät Elisalla maksettuina.

Kannattaa maksaa aina OmaElisan kautta laskut niin näkyvät samantien maksettuina ja tämä myös nopeuttaa liittymän uudelleen aukenemista.

Jos laskut ovat olleet perinnässä niin sitten varmaan ehkä kestää kauemmin, että liittymä aukeaa uudelleen.

Kyllä tietääkseni myös suljetun liittymän voi uudelleen avata ja siitä minulla ainakin itselläni on kokemusta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

En tunne tarkemmin asian taustoja ja kuinka kauan aloittajan liittymä on ollut kiinni. Joka tapauksessa 040-alkuinen numero on teletoimija Telian numeroavaruutta. Operaattoreilla on jonkinlainen kassakaappisopimus, etteivät avaa liittymiä toisen numeron liittymäavaruudesta, vaikka he tasan tarkkaan näkevät, että numero on ollut juuri aloittajan käytössä. Kyseistä numeroa ei puolen vuoden kuluessa anneta kenenkään muunkaan käyttöön Telialla.

Näkisin ratkaisuna sen, että aloittaja kävisi avaamassa liittymän Telialla ja pyytäisi siihen ns. omaa vanhaa numeroaan. Aloittaja voinee todistaa vanhoilla laskuillaan tms. että juuri hän on numeron viimeisin käyttäjä edellisen kuuden kuukauden aikana.

Häröpallona voi käydä niin, että kyseinen Telian numeroavaruudesta löytyvä numero on jäänyt nalkkiin Elisan tietojärjestelmiin (näin kävi mulle muinoin useamman viikon ajaksi). Siihen auttoi parhaiten soitto viestintävirastoon (nyk. Traficom)  ja numero vapautui alta aikayksikön vielä saman päivän aikana. ;)

Toivottavasti aloittajan pulma ratkeaa omaani helpommin. Toivottavasti joku ellun edustaja kommentoi aihetta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Joo asia on aika pitkälti juurikin noin mitä @LeonM jo kertoikin.

040- alkuiset numerot kun ei ole alunperin meidän numeroita niin liittymän mennessä kokonaan kiinni numero palautuu alkuperäiselle operaattorille jolloin ei meillä enää pystytä tuolle numerolle mitään tekemään. :/