Hei, oli taannoin hätätilanne. Yritin soittaa kaupungin eläinlääkäripäivystykseen, mutta liittymästäni ei voinutkaan soittaa tuohon numeroon…”tästä numerosta ei voi soittaa jne.” kuului kaiuttimesta.
Uutena vuotena yritin tilata taksia, taas sama luritus kuului puhelimesta. Moneen kertaan tarkistin, ettei ole mitään estoja päällä.
Eilen oli ongelmia Postin kanssa, yritin soittaa Postin asiakaspalveluun…ja jälleen kuului tuttu ”Tästä numerosta ei voi soittaa…blaa blaa blaa.”
Rimpautin sitten melko tuohtuneena Elisan asiakaspalveluun (jonne soitto onnistui ihme kyllä) ja kysyin mikä juttu.
Selitettiin, että koska olen tehnyt maksusopimuksen/siirtänyt eräpäivää, palvelunumeroihin soitot on estetty. Laskut eivät siis ole jääneet maksamatta.
Onko tällainen edes laillista? Missään kohtaa maksusopimusta tehdessä tästä estosta ei ole minua informoitu, tietoa ei myöskään ole tullut tekstiviestitse tai esim. sähköpostitse maksusopimuksen vahvistuksessa. Miksi?
Olen vuosia ollut Elisan asiakas, ja tälläkin hetkellä minulla on kolme puhelinliittymää, joista maksan n.30€/kpl/kk. Maksusopimuksesta veloitetaan väh. 5€, ja silti Elisa voi rajoittaa minun oikeuttani soittaa mm. hätätapauksessa.
EDIT: 19.01.2023 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Snouppi
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez
Katso alkuperäinen viesti