Vastattu

Liittymälle on tullut yllättäen palvelunumeroesto

  • 6 January 2023
  • 3 kommenttia
  • 337 katselukerrat

Hei, oli taannoin hätätilanne. Yritin soittaa kaupungin eläinlääkäripäivystykseen, mutta liittymästäni ei voinutkaan soittaa tuohon numeroon…”tästä numerosta ei voi soittaa jne.” kuului kaiuttimesta.

Uutena vuotena yritin tilata taksia, taas sama luritus kuului puhelimesta. Moneen kertaan tarkistin, ettei ole mitään estoja päällä.

Eilen oli ongelmia Postin kanssa, yritin soittaa Postin asiakaspalveluun…ja jälleen kuului tuttu ”Tästä numerosta ei voi soittaa…blaa blaa blaa.”

Rimpautin sitten melko tuohtuneena Elisan asiakaspalveluun (jonne soitto onnistui ihme kyllä) ja kysyin mikä juttu. 
 

Selitettiin, että koska olen tehnyt maksusopimuksen/siirtänyt eräpäivää, palvelunumeroihin soitot on estetty. Laskut eivät siis ole jääneet maksamatta. 
Onko tällainen edes laillista? Missään kohtaa maksusopimusta tehdessä tästä estosta ei ole minua informoitu, tietoa ei myöskään ole tullut tekstiviestitse tai esim. sähköpostitse maksusopimuksen vahvistuksessa. Miksi? 
 

Olen vuosia ollut Elisan asiakas, ja tälläkin hetkellä minulla on kolme puhelinliittymää,  joista maksan n.30€/kpl/kk. Maksusopimuksesta veloitetaan väh. 5€, ja silti Elisa voi rajoittaa minun oikeuttani soittaa mm. hätätapauksessa.

EDIT: 19.01.2023 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Snouppi

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 6 January 2023, 18:41

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hei, oli taannoin hätätilanne. Yritin soittaa kaupungin eläinlääkäripäivystykseen, mutta liittymästäni ei voinutkaan soittaa tuohon numeroon…”tästä numerosta ei voi soittaa jne.” kuului kaiuttimesta.

Uutena vuotena yritin tilata taksia, taas sama luritus kuului puhelimesta. Moneen kertaan tarkistin, ettei ole mitään estoja päällä.

Eilen oli ongelmia Postin kanssa, yritin soittaa Postin asiakaspalveluun…ja jälleen kuului tuttu ”Tästä numerosta ei voi soittaa…blaa blaa blaa.”

Rimpautin sitten melko tuohtuneena Elisan asiakaspalveluun (jonne soitto onnistui ihme kyllä) ja kysyin mikä juttu. 
 

Selitettiin, että koska olen tehnyt maksusopimuksen/siirtänyt eräpäivää, palvelunumeroihin soitot on estetty. Laskut eivät siis ole jääneet maksamatta. 
Onko tällainen edes laillista? Missään kohtaa maksusopimusta tehdessä tästä estosta ei ole minua informoitu, tietoa ei myöskään ole tullut tekstiviestitse tai esim. sähköpostitse maksusopimuksen vahvistuksessa. Miksi? 
 

Olen vuosia ollut Elisan asiakas, ja tälläkin hetkellä minulla on kolme puhelinliittymää,  joista maksan n.30€/kpl/kk. Maksusopimuksesta veloitetaan väh. 5€, ja silti Elisa voi rajoittaa minun oikeuttani soittaa mm. hätätapauksessa.
 

Tuollahan on jotakin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/maksusopimus/

Maksuaikapalvelun palvelukohtaiset ehdot

Elisalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja, sekä rajoittaa palvelun käyttöä tai lopettaa palvelun tarjoaminen.  (Ei vain ole mitään syitä, mikä tuohon oikeuttaa)

Kannattaa kyllä kysyä vielä mistä kiikastaa,

jos mahdollista.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalvelun-poikkeusaukioloajat/

loppiainen 6.1.2023 

Sometiimimme auttaa klo 9-21

Katso OmaElisasta mitä liittymän käytön estot näyttää.

OmaElisan etusivu .

Tuotteesi/Liittymät ja palvelut:

Klikkaa liitymääsi/Käytön estot

 

 

 

 

 

Kiitos vastauksesta. Tosiaan ihan ensimmäisenä olen tarkastanut nuo mahdolliset estot omaelisasta, ei ole.

Täytyypi kysellä vielä lisää asiakaspalvelusta. Tässä alkaa olla jo vähän vainoharhainen olo, kun tuntuu ettei nettikään pelaa ihan niillä nopeuksilla mistä maksetaan😅

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Tää on niin tätäpäivää, pitäisi aina asiakkaan tietää ja oivaltaa vaikka ja mitä tapahtuvaksi samalla jos sitä ja tätä. Ei minullekaan tulisi mieleenkään tuollainen, enkä ole minäkään tuollaisesta ennen kuullut. Syytä olisi selkokielellä jossain selittää, jos joku laskutusasia muuttaa liittymän käyttöä - ei sellaista osaa arvata kukaan.

Osallistu keskusteluun