Onko niin, että operaattori voi vaihtaa sopimushintaa kesken kauden, vaikka kilpailutuksessa on sovittu 24kk sopimushinta? Tälläinen sähköposti oli minulle tullut, eikä ole kyllä aikaisemmin tullut mieleenkään, että tuollainen olisi mahdollista. Ymmärrän kyllä alv-muutoksen, mutta että tuodaan tarpeettomia lisäpalveluja ja yksipuolisesti nostetaan hintaa. Astuu voimaan tosin vasta syksyllä, eli onneksi ELISA:lla on aikaa tuollainen muutos vielä perua. Isoista rahoista ei ole kysymys, mutta toimintatapa on jotenkin outoa nykypäivänä luotettavaksi tunnetulta toimijalta.
Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin selviää:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Chat Omaelisassa ma-pe 9-18
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa
Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Omaelisassa, oiva vaihtoehto:
Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
(Liitteitäkin voi laittaa.)
Viesti varmaan tulee kaikille, mutta niillä joilla on joku sopimus varmaan pitänee saman hinnan kauden loppuun asti ?
Viesti varmaan tulee kaikille, mutta niillä joilla on joku sopimus varmaan pitänee saman hinnan kauden loppuun asti ?
Soitin asiakaspalveluun, heidän mukaan Operaattorilla on oikeus muuttaa tuota sopimusta kesken kauden, kun ei ole määräaikainen.
Viesti varmaan tulee kaikille, mutta niillä joilla on joku sopimus varmaan pitänee saman hinnan kauden loppuun asti ?
Soitin asiakaspalveluun, heidän mukaan Operaattorilla on oikeus muuttaa tuota sopimusta kesken kauden, kun ei ole määräaikainen.
Ah aivan, sekotin määräaikaiseen. Vastaavan kokoinen alennus kuitenkin sopimuksessa pitäisi säilyä loppuun asti. Numeronsiirtoa vaan vetämään niin saat uuden paremman tarjouksen.
Viesti varmaan tulee kaikille, mutta niillä joilla on joku sopimus varmaan pitänee saman hinnan kauden loppuun asti ?
Soitin asiakaspalveluun, heidän mukaan Operaattorilla on oikeus muuttaa tuota sopimusta kesken kauden, kun ei ole määräaikainen.
Koskiko se sopimuksen muutos liittymäturvan lisäämistä liittymääsi?
Yleensä muutos sähköpostiviestissä lukee: “Jos sinulla on etuhintainen sopimus, säilyy kuukausimaksu sopimuksen loppuun asti.” Tuon osalta ei näköjään lue.
Kuitenkin etuhintasopimuksen pitäisi pitää.
Laita vielä viestiä OmaElisassa, niin saat ainakin vastauksen mustaa valkoisella.
Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
Viestin lopussa Ei ollut sellaista mainintaa eikä asiakaspalvelijakaan antanut sellaista mahdollisuutta. Laitoin viestiä Elisalle ja jään odottamaan kirjallista vahvistusta. Reilulta toiminnalta tämä ei kuulosta, koska jätin tarjouksen vuoksi ottamatta kilpailijalta hyvän tarjouksen
Itselläni ei tosin ole elisaa, mutta mielenkiinnolla seurailen ja kyllä tuossa elisan touhussa alkaa maiskahtaan se rahastus. Liittymien nopeuksia nostetaan hintaa hilataan sen mukaan ylös vähän väliä, mutta sitä entistäkään nopeutta saavuteta.
Voipi olla etteivät enää kehdanneet tuota tehdä niin piti keksiä toinen tapa nostaa hintoja niin oli sitten tämä. Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi. Eikä se mobiilivarmennekkaan enää turvallinen ole mitä lukenut, että aikas turha veivaus. Eikä turvallista tapaa taida koskaan tullakkaan kirjautumisiin mikä olisi oikeasti täysin riskitön.
Itselläni ei tosin ole elisaa, mutta mielenkiinnolla seurailen ja kyllä tuossa elisan touhussa alkaa maiskahtaan se rahastus. Liittymien nopeuksia nostetaan hintaa hilataan sen mukaan ylös vähän väliä, mutta sitä entistäkään nopeutta saavuteta.
Voipi olla etteivät enää kehdanneet tuota tehdä niin piti keksiä toinen tapa nostaa hintoja niin oli sitten tämä. Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi. Eikä se mobiilivarmennekkaan enää turvallinen ole mitä lukenut, että aikas turha veivaus. Eikä turvallista tapaa taida koskaan tullakkaan kirjautumisiin mikä olisi oikeasti täysin riskitön.
Toiminta on kyllä muuttunut jonkunkin verran moneltakin osin viime vuoden
keväästä lähtien jostain syystä.
Itselläni ei tosin ole elisaa, mutta mielenkiinnolla seurailen ja kyllä tuossa elisan touhussa alkaa maiskahtaan se rahastus. Liittymien nopeuksia nostetaan hintaa hilataan sen mukaan ylös vähän väliä, mutta sitä entistäkään nopeutta saavuteta.
Voipi olla etteivät enää kehdanneet tuota tehdä niin piti keksiä toinen tapa nostaa hintoja niin oli sitten tämä. Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi. Eikä se mobiilivarmennekkaan enää turvallinen ole mitä lukenut, että aikas turha veivaus. Eikä turvallista tapaa taida koskaan tullakkaan kirjautumisiin mikä olisi oikeasti täysin riskitön.
Yksi uusi tunnistautumistapa eli EUn digitaalinen identiteettilompakko (EUDIW) tulee Suomessakin viimeistään 24.12.2026 tarjolle halukkaille veloituksetta. Koska samalla tunnistautumisella sovellusta voi käyttää allekirjoittamiseen, matkustusluvan (henkilökortti), ajo-oikeuden (ajokortti) ja mm tutkintojen osoittamiseen jne, niin turvallisuuden tulisi olla aika kova.
Jos elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, ja varmaan niistä yksityishenkilöillä vähintään pari miljoonaa. Mihin jos pakko myydään 2 €:n lisämaksu, niin se on ihan kiva tili vuoden lopussa firmalle. Alustuksena oli kerrottu että suomalaisilta huijataan 200 miljoonaa joka vuosi, Elisa estää sen nyt huijaamalla itse sen rahan. Onnea Elisa
Soitin asiakaspalveluun, heidän mukaan Operaattorilla on oikeus muuttaa tuota sopimusta kesken kauden, kun ei ole määräaikainen.
Valitettavasti asiasta ei ole saatu vielä mitään kommenttia kuluttajaviranomaisten suunnalta.
Aikaisemmin keväällä jotkut asiakkaat pääsivät hinnannoususta eroon seuraavalla menetelmällä:
-virallinen reklamaatio, ilmoitus että ei hyväksy hinnannousua kesken määräaikaisen hintadiilin
-Elisalta vastaus, että “kyllä me voidaan”
-ilmoitus, että seuraavaksi asia lähtee kuluttajaviranomaisille
-Elisalta vastaus, että josko jatkettaisiin vanhalla hinnalla seuraavat 24 kk
Kevyempi vaihtoehto on tehdä uusi kilpailutus, winbackina jaellaan edelleen turvattomiakin sopimuksia. Siinä voi tietysti joutua itseään toistavaan oravanpyörään… Tai sitten voi mennä suoraan kilpailijalle, jos ei jaksa enää Elisan kanssa leikkiä. Vaan osaa ne toisetkin keksiä kaikenlaisia metkuja.
edit. no nyt on joku jo ehtinyt laittaa kuluttajaneuvontaan viestiä, josko sieltä kesälomien jälkeen joku ehtisi asiaan paneutua.
Mun mielestä jos sopimuksessa lukee että hinta on 24 kuukautta tietty hinta niin silloin se sitoo operaattoria poislukien alvin muutos jolloin voi hintaa nostaa alvin nousun verran koskee myös määräaikasia muutoin tommonen 24 kuukauden soppari olis täysin turha asiakkaan kannalta vaikka ei ole määräaikanen .
Olen tässä miettinyt, kun mulla on jo olemassa Elisa Tietoturva ja Mobiilivarmenne, että miten käy? Tuleeko tuplat vai hirveä sählinki?
Olen tässä miettinyt, kun mulla on jo olemassa Elisa Tietoturva ja Mobiilivarmenne, että miten käy? Tuleeko tuplat vai hirveä sählinki?
Elisa Tietoturvassa on on ominaisuudet aika pitkälti sellaisia mitä ei liittymäturva kata ja mitä Mobiilivarmenteeseen tulee niin toki se sitten jatkossa ei ole erikseen veloitettava palvelu.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
ELISAN TYÖNTEKIJÖIDEN KIRJAUTUMINEN KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi