Miten pitäis suhtautua
Elisan tekstiviestiin
"Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus"
Kkv sivuilla luki et määräaikasuutta ei lähtökohtaisesti voi irtisanoa.
EDIT: 27.2.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett
Miten pitäis suhtautua
Elisan tekstiviestiin
"Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus"
Kkv sivuilla luki et määräaikasuutta ei lähtökohtaisesti voi irtisanoa.
EDIT: 27.2.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett
Oliko kyse nyt numeronsiirosta toiselle operaattorille?
Määräaikainen sopimus alkaa vasta, kun numero on siirtynyt uudelle operaattorille. Niin kauan kuin uusi sopimus ei ole vielä alkanut, sen voi perua.
Lisäksi etämyynnissä on oma peruutusaikansa. Etämyynnin tapauksessa määräaikaisuudesta pääsee ulos ennen peruutusajan umpeutumista, vaikka liittymä olisi jo auennut.
Myyntipisteeltä hankitussa liittymässä ei ole peruutusaikaa, mutta silloinkin määräaikaisuus voi alkaa vasta liittymän toimitushetkestä.
Miten pitäis suhtautua
Elisan tekstiviestiin
"Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus"
Kkv sivuilla luki et määräaikasuutta ei lähtökohtaisesti voi irtisanoa.
Kysäise asiakaspalvelusta, niin selviää:
Tuo viesti ei tarkoita mitään,
Miten pitäis suhtautua
Elisan tekstiviestiin
"Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus"
Kkv sivuilla luki et määräaikasuutta ei lähtökohtaisesti voi irtisanoa.
Varmasti luki viestissä muutakin. Tarina ei nyt kerro oliko kyse Elisalle tulevasta vai poislähtevästä liittymästä.
Elisan liittymäsopimukset eivät ole määräaikaisia, mutta toisilla operaattoreilla sellaisia on.
Kyllä määräaikaisen sopimuksen voi peruutusoikeuden päättymisen jälkeen irtisanoa, mutta jäljellä olevat kuukaudet veloitetaan eli sitä harvoin kannattaa asiakkaan tehdä, ellei ole ylimääräistä rahaa maksaa “kahteen paikkaan”.
Kattelin puheluhistoriaani voi olla et Elisalle jääminen ei kannata
Tarjouksviestistä huolimatta soittelen lankaliittymiin niin paljon
Itse kysymykseen saan jossain vaiheessa vastauksen kuluttajaliiton lakineuvonnasta .
Tuli äsken viesti .
Kattelin puheluhistoriaani voi olla et Elisalle jääminen ei kannata
Se nyt riippuu mistä roikkuu. Jos olit tulossa heiheiltä Elisalle viimeisen ryöstökampanjan hinnoilla, saat puhua aika paljon langoilla että kannattaa maksaa muualle korkeampia kuukausimaksuja.
Ryöstökampanjoiden ulkopuolella yleensä kannattaa ottaa viimeisen päivän winback-tarjous ennen numeron siirtymistä.
Itse kysymykseen saan jossain vaiheessa vastauksen kuluttajaliiton lakineuvonnasta .
Olisit voinut saada täältäkin parempia vastauksia, jos olisit kertonut mistä oli kyse. Tuosta aloituksesta ei saanut erkkikään selvää, mistä oli kyse.
Nyt vasta huomasin jääny sana määräaikanen laittamatta. Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus olisi määräaikainen .
Se on kun tekee kopioi liitä niin jotain jää pois välillä.
Edelleenkään tästä ei käy ilmi mikä on kysyjällä mielestään vialla?
Kyllähän se meneillään oleva määräaikainenkin sopimus irtisanotaan sinne sopimuskauden loppuun, jos se on lähellä ja vaihto menossa. Kesken sopimuskauden se ei tietenkään pääty, mutta ei kai kukaan sitä oletakkaan tässä?
Jos taas kyse siitä että on tehnyt määräaikaisen sopimuksen toisen operaattorin kanssa, niin se on irtisanottavissa ainakin sen 14 vrk ja luultavasti siihen asti kun se numero siirtyy.
paras lopettaa keskustelu tähän .
paras lopettaa keskustelu tähän .
Tämä onkin se fiksumpi vaihtoehto. Kysyä sekavia, eikä vahingossakaan täsmentää mistä on kyse, kun kukaan ei ymmärtänyt ongelmaa.
Mutta toivotaan että saat "kuluttajaliiton lakineuvonnasta" vastauksen asiaan, kun se tuntuu olevan se haluttu tie asiassa.
Tarkoitatko siis että olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen, ja tuon jälkeen olet saanut tuon viestin numeron siirron perumisesta ?
Eli haetko siis sitä että määräaikainen sopimus on jo syntynyt, mutta elisa peruu sen koska numero on kiinni edellisessä määräaikaisessa sopimuksessa ja mielestäsi jo syntynyttä uutta määräaikaista sopimusta ei voi perua ?
Kuten
Kyse on siittä että elisa sanoo. Viestissä et he voivat perua numeron siirron vaikka määräaikasuus olisi jo syntyny
Kyse ei ole siittä onko määrä aikasuus oikeesti syntyny vaan siittä että elisa väittää et vaikka olis he voivat sen perua
Mikä ehkä pitää paikkaansa
Mutta elisa ei kerro ovatko valmiit maksaan siirtosta aiheutuneet kulut tuskin ovat .
Vaikka todennäköisesti kaikki operaattorit tulee laittaan jossain vaiheessa kanjapuhelin liittymiin soitetut puhelut paketin yli hinnoitteluksi
Niin onneksi puhelimissa on 2 sin paikkaa
Et voi yritys ja lankapuhelit soittaa eriliittymästä et sama operaattori ei saa rahoja paketista ja lanka/yrityspuheluista
Kyse tässä on periaatteesta .
Tuo viesti ei tarkoita mitään,
Miten pitäis suhtautua
Elisan tekstiviestiin
"Perumme numeronsiirron puolestasi, vaikka uusi liittymäsopimus"
Kkv sivuilla luki et määräaikasuutta ei lähtökohtaisesti voi irtisanoa.
Varmasti luki viestissä muutakin. Tarina ei nyt kerro oliko kyse Elisalle tulevasta vai poislähtevästä liittymästä.
Elisan liittymäsopimukset eivät ole määräaikaisia, mutta toisilla operaattoreilla sellaisia on.
Kyllä määräaikaisen sopimuksen voi peruutusoikeuden päättymisen jälkeen irtisanoa, mutta jäljellä olevat kuukaudet veloitetaan eli sitä harvoin kannattaa asiakkaan tehdä, ellei ole ylimääräistä rahaa maksaa “kahteen paikkaan”.
Elisalle on nyt tullut määräaikaisia puheliittymätarjouksia. Sain OmaElisaan tämmöisen päivitystarjouksen:
Tuo kyseinen tarjous on näkynyt pienelle osalle asiakkaista OmaElisassa. Puheliniittymätarjoukset ovat tällä hetkellä toistaiseksi voimassa olevia.
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi