Skip to main content
Kysymys

Matkapuhelin liittymän jatkuvasti vaihtuvat hinnat ja Elisan huijaukset

  • December 20, 2025
  • 1 kommentti
  • 56 katselukerrat

Päätin 8.12. tarttua Oma Elisassa liittymätarjoukseen jotai mainostettiin siinä hinnoilla: vanha liittymäsi 23,26€ ja uusi hinta 22,99€. Liittymässäni on käytössä multi SIM palvelu 4,04€ jonka hinta sitten lisättiin luvattuun 22.99€ hintaan vaikka se oli vanhan liittymän hintaan jo ympätty. Koska mielestäni tämä oli hyvin harhaanjohtavasti tehty soitin Elisan asiakaspalveluun ja pyysin luvattua hintaa tai vanhan liittymän palautusta. Sain sieltä myöhemmin viestin minkä hyväksyin:

 

”Asiakaspalvelijan viesti: Hei Asiakas, laitoin pyynnön palauttaa vanhan liittymäsi Rajaton 200M 24kk 19,23e/kk ja pyysin pikaista korjausta, tarkistan että sinulle ei tule tästä lisäkuluja, sekä laitan ilmoituksen ja palautteesi tuosta OmaElisan antamasta harhaanjohtavasta hintatiedosta. Voit hylätä ratkaisun tarvittaessa niin soitamme sinulle uudestaan.”

 

Tänään oli sitten palautettu vanha liittymä mutta tällä kertaa hinnalla 38,03€ (liittymä+multisim) ja lätkäisty päälle vuoden määräaikaisuus 9.12.2026 asti mitä ennen ei ollut. Tämä liittymä siis laitettu alkamaan jo viimeviikon tiistailta jolloin 2 viikon irtisanomisaika menee umpeen jo 23.12. 

 

Ei mene ihan omaan järkeen tämmöinen asiakkaan huijaus joten laitoin liittymän siirtymään telialle kun vielä irtisanomisaikaa on jäljellä. 

 

Millon Elisalla on ruvettu asiakkaita viilaamaan linssiin näin pahasti?

 

EDIT: Vielä kruununa tähän se että Elisalla ei edelleenkään toiminut mobiilivarmenne eSim liittymissä mikä oli suurin motivaatio itelläni päivittää liittymä uuteen. 🤦🏻‍♂️

1 kommentti

Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • December 20, 2025

Päätin 8.12. tarttua Oma Elisassa liittymätarjoukseen jotai mainostettiin siinä hinnoilla: vanha liittymäsi 23,26€ ja uusi hinta 22,99€. Liittymässäni on käytössä multi SIM palvelu 4,04€ jonka hinta sitten lisättiin luvattuun 22.99€ hintaan vaikka se oli vanhan liittymän hintaan jo ympätty. Koska mielestäni tämä oli hyvin harhaanjohtavasti tehty soitin Elisan asiakaspalveluun ja pyysin luvattua hintaa tai vanhan liittymän palautusta. Sain sieltä myöhemmin viestin minkä hyväksyin:

 

”Asiakaspalvelijan viesti: Hei Asiakas, laitoin pyynnön palauttaa vanhan liittymäsi Rajaton 200M 24kk 19,23e/kk ja pyysin pikaista korjausta, tarkistan että sinulle ei tule tästä lisäkuluja, sekä laitan ilmoituksen ja palautteesi tuosta OmaElisan antamasta harhaanjohtavasta hintatiedosta. Voit hylätä ratkaisun tarvittaessa niin soitamme sinulle uudestaan.”

 

Tänään oli sitten palautettu vanha liittymä mutta tällä kertaa hinnalla 38,03€ (liittymä+multisim) ja lätkäisty päälle vuoden määräaikaisuus 9.12.2026 asti mitä ennen ei ollut. Tämä liittymä siis laitettu alkamaan jo viimeviikon tiistailta jolloin 2 viikon irtisanomisaika menee umpeen jo 23.12. 

 

Ei mene ihan omaan järkeen tämmöinen asiakkaan huijaus joten laitoin liittymän siirtymään telialle kun vielä irtisanomisaikaa on jäljellä. 

 

Millon Elisalla on ruvettu asiakkaita viilaamaan linssiin näin pahasti?

 

EDIT: Vielä kruununa tähän se että Elisalla ei edelleenkään toiminut mobiilivarmenne eSim liittymissä mikä oli suurin motivaatio itelläni päivittää liittymä uuteen. 🤦🏻‍♂️

Siinä menee aina muutama päivä, että hinnat päivittyvät OmaElisaan. Ei päivity yleensä heti, kun liittymätyypin vaihtanut toiseen tai takaisin siihen missä oli. 

 

Toki tuo 19,23€ on voinut olla ns. Elisa Etusopimus hinta jolloin se on vuoden määräaikainen ja täten ollut mahdollisesti edullisempi normaalia hintaa. 

Tästä johtopäätös, ei ole huijattu sinua, vaikka niin väität, mutta toki olisi kuulunut asiakaspalvelijan siinä puhelinkeskustelun aikana tästä mainita, että kyseessä mahdollisesti Elisa Etusopimus hinta, joka on määräaikainen.