Vastattu

Mikseivät multimediaviestit lataudu ruotsinlaivalla?


Toisen kerran olen tänä vuonna ruotsinlaivalla ja toisen kerran sain havaita, etteivät multimediaviestit lataudu. Elisan kenttää puhelimessa kuitenkin näyttäisi olevan. Viimeksi viesti ei suostunut latautumaan kotiinpalattuanikaan. Nyt en vielä tiedä.

Hyttitoverilla on samanlainen Elisan liittymä, mutta hällä viestit toimivat.

 

Miksei ElisaYhteisö-tiimille pysty enää lähettämään yksityisviestejä? Kohta pitäisi kerjätä jatkoa mobiilikaajakaistan alehintaan.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 10 May 2023, 16:04

Katso alkuperäinen viesti

19 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +11

Ruotsin laivalla Ahvenanmaalla Ålcomin verkossa ja Ruotsin puolella pitää olla sitten dataroaming käytössä jotta multimediaviestejä voi ladata.

Juu, sitäkin on kokeiltu. Ei toimi siltikään. Eivätkä kerran epäonnistuneesti latautuneet lataudu enää kotonakaan, vaikka voimassaoloaikaa pitäisi olla jäljellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

VoWiFi voi sotkea teksti- ja multimediaviestien toimintaa. Käytitkö laivan langatonta lähiverkkoa ja oliko puhelimen asetuksista VoWiFi päällä?

Kokeile ensi kerralla, tulevatko viestit perille, jos otat joko WiFi-puhelut tai langattoman lähiverkon pois päältä.

┈─┈

Eritteleekö puhelimesi, milloin se on verkkovierailussa ja milloin ei?

Elisan sim-korteilla on erittäin vahva brändäys ja osa puhelimista näyttää brändinimen ”elisa”, vaikka oikeasti olisit ollut Ålcomin tai Tele2:n verkossa.

Tällöin multimediaviestit eivät kulje, ellei tiedonsiirto verkkovierailussa ole sallittu puhelimen valikosta. Ruotsin puolella mobiilidatan ulkomailla tulee olla sallittu myös liittymän asetuksista, Oma Elisa.

┈─┈

Oliko puhelin 2G-verkossa? Sim-kortin brändäys voi johtaa myös sellaiseen tilanteeseen, että multimediaviestien vastaanotto vaatii Suomessakin 2G-verkossa, että puhelimen valikosta tiedonsiirto on sallittu verkkovierailussa. 4G-verkossa puhelin voi käyttäytyä toisella tavalla.

Nyt sain viestin perille, kun huomasin, että olin näköjään ihan littymästäkin sulkenut dataverkkovierailun. Laivan WiFi ei vaikuttanut, mutta mobiilidatan piti olla päällä, mitä ei kotimaan kamaralla tarvita.

Se ihmetyttää edelleen, miksi edellisen reissun aikana tullut viesti ei latautunut vielä kotonakaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Se ihmetyttää edelleen, miksi edellisen reissun aikana tullut viesti ei latautunut vielä kotonakaan.

Lähettäjän puhelimesta asetettu viestin voimassaoloajaksi vain muutama tunti?

 

Ulkomailla multimediaviestin tiedonsiirto veloitetaan erikseen, sekä vastaanotetuista että lähetetyistä viesteistä. Tämän takia mobiilidatan roamingesto estää ulkomailla myös multimediaviestit.

EU- ja ETA-alueilla tuosta lisähinnasta ei kannata olla huolissaan, ellei nyt joku yritä tunkea kokonaista kuva-albumia puhelimeesi multimediaviestein.

EU- ja ETA-alueiden ulkopuolella multimediaviestejä ei kannata käyttää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

On käynyt OnePlus 6t puhelimella ja Telian sim-kortilla, että MMS viestit eivät ole latautuneet jos puhelin oli wifi-verkossa. Tämä on omakohtainen huomio. MMS viestejä tulee harvakseltaan, että kaikkia metkuja ei noteeraa, mutta tuo esimerkkini ei ollut mikään kerran tapahtunut ilmiö vaan toistuva.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Se ihmetyttää edelleen, miksi edellisen reissun aikana tullut viesti ei latautunut vielä kotonakaan.

Klikkasitko kotiin päästyäsi viestin kohdalta valikosta lataa nyt?

Klikkailin toki. Useaan kertaan. Käynnistin puhelimenkin välillä uudelleen. Mulla on automaattinen lataus oletusarvoisesti pois päältä, joten joudun aina klikkaamaan latauksen erikseen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Miksei ElisaYhteisö-tiimille pysty enää lähettämään yksityisviestejä? Kohta pitäisi kerjätä jatkoa mobiilikaajakaistan alehintaan.

 

Tuolla on tietoa aiheesta.

 

Tuo sivu kertoo vain, ettei mulla ole pääsyä sinne...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Tuo sivu kertoo vain, ettei mulla ole pääsyä sinne...

Pahoittelut, kyseessä olikin rajattu sivusto! 

Asioiden hoito yksityisviestien kautta on ollut aika tehotonta, sillä yksityisviestejä luetaan ja käsitellään keskivertoisesti kerran arkipäivässä → yksittäisten tapausten ratkominen saattaa siis kestää päiväkausia. Koska OmaYhteisön ensisijainen tavoite on palvella julkisessa keskustelussa useampaa käyttäjää, haluamme keskittää voimamme julkisella puolella toimimiseen. Tästä syystä pyydämmekin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun/vikapalveluun, mikäli asian hoitaminen sen vaatii.

Joko asiakaspalvelu on oppinut vastaamaan sähköpostiin sähköpostilla, eikä soittamalla? Mua ei juurikaan soittamalla tavoita töiden luonteen vuoksi, mutta aikaisemmin ainakin tekivät turhia soittoyrityksiä jopa viikkoja ennen kuin suostuivat vastaamaan sähköpostiin…

Mikä on asiakaspalvelun sähköposti? Sen löytäminen on muistaakseni ollut melko työlästä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Elisan yhteystiedot löytyvät täältä: 

Linkki

Suositellaan olemaan aina puhelimitse yhteydessä. Sivulta on myös mahdollista laittaa soittopyyntöä sinulle sopivaan aikaan.

Käyttäjätaso 7

Elisan yhteystiedot löytyvät täältä: 

Linkki

Suositellaan olemaan aina puhelimitse yhteydessä. Sivulta on myös mahdollista laittaa soittopyyntöä sinulle sopivaan aikaan.

Puhelimessa sovituista asioista ei jää asiakkaalle mitään dokumenttia. Kukapa sitä enää edes seuraavana päivänä muistaa , mitä on sovittu. Ainakin erilaisissa sopimuksiin liittyvissä asioissa suosittelen käyttämään yhteyslomaketta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Joskus aikoinaan aspalla oli s-postiosoite asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi  Mahtaakohan olla enää käytössä???

Mä tosiaan haluan sovitut asiat kirjallisina ja tarjouksetkin ennen hyväksymistä. 

Työn luonteen vuoksi mut tavottaa soittamalla parhaiten aamuyöllä. Tosin silloinkin joudun menemään ulos odottamaan puhelua, kun puheluiden kuuluvuus sisällä on varsin vaihteleva.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Elisan yhteystiedot löytyvät täältä: 

Linkki

Suositellaan olemaan aina puhelimitse yhteydessä. Sivulta on myös mahdollista laittaa soittopyyntöä sinulle sopivaan aikaan.

Puhelimessa sovituista asioista ei jää asiakkaalle mitään dokumenttia. Kukapa sitä enää edes seuraavana päivänä muistaa , mitä on sovittu. Ainakin erilaisissa sopimuksiin liittyvissä asioissa suosittelen käyttämään yhteyslomaketta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Joskus aikoinaan aspalla oli s-postiosoite asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi  Mahtaakohan olla enää käytössä???

Kyseinen sähköpostiosoite on vielä käytössä, mutta toivomme yhteydenotot lomakkeen kautta. 🙂

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Lisäksi osalle Elisan porukasta pystyy täällä palstalla sentään yksityisviestejä profiilisivulta lähettämään, vaan ei näemmä kaikille (ei siis esim. Snoupille tai Burnettille, mutta sen sijaan kylläkin yhteisömanagereille, kuten https://yhteiso.elisa.fi/members/freesoul-58638 samoin kuin palstarooliltaan “peruselisalaisistakin” vaikkapa https://yhteiso.elisa.fi/members/sakarialanne-17647). 🤔

Käyttäjätaso 7

Elisan yhteystiedot löytyvät täältä: 

Linkki

Suositellaan olemaan aina puhelimitse yhteydessä. Sivulta on myös mahdollista laittaa soittopyyntöä sinulle sopivaan aikaan.

Puhelimessa sovituista asioista ei jää asiakkaalle mitään dokumenttia. Kukapa sitä enää edes seuraavana päivänä muistaa , mitä on sovittu. Ainakin erilaisissa sopimuksiin liittyvissä asioissa suosittelen käyttämään yhteyslomaketta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Joskus aikoinaan aspalla oli s-postiosoite asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi  Mahtaakohan olla enää käytössä???

Kyseinen sähköpostiosoite on vielä käytössä, mutta toivomme yhteydenotot lomakkeen kautta. 🙂

Yhteyslomakkeen ohjeessahan lukee:

“Huomioithan, että hoidamme useimmat sähköpostit soittamalla.”

Eli pyydettäessä kyllä vastaus tulee sähköpostiinkin, kuten

lienee tapahtunutkin.

Ihan kätevästi hoituu kirjallisena

OmaElisassakin:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Voihan se kätevästi hoitua kirjallisesti, jos keksii ne taikasanat, joilla saa soittamisen estettyä. Mä pyydän aina vastaukset sähköpostiin ja mun puhelinvastaajakin kertoo, ettei soittamalla tavoita ja kehottaa lähettämään sähköpostia tai tekstiviestin. Silti soittavat päivä toisensa jälkeen vastausta saamatta…

Pitänee kokeilla taas, josko käytäntö olisi jo muuttunut järkevämmäksi.

Osallistu keskusteluun