Minulla on ollut nykyinen liittymä (Reilu 100M) jo useita vuosia, toki siihen on tehty tarvittavat tekniset muutokset pari kertaa. Kiinteä laajakaistakin löytyy, joten pelkästään puhelinliittymäasiakkaastakaan ei ole kyse. Nyt tarvitsisin TuplaSim-palvelun Apple Watchia varten, mutta sitäpä ei tuohon liittymään saakaan. Teknisesti se on varmasti täysin mahdollista.
Tilanne on siis se, että minun täytyisi pakosta vaihtaa liittymätyyppiä, jotta saisin aktivoitua TuplaSimin. Se taas tarkoittaa sitä, että liittymä ja liittymän veloitus muuttuu, vaikka liittymän ominaisuudet eivät käytännössä muutu mihinkään. Eikä niiden tarvitsekaan muuttua. Enkä halua niiden muuttuvan. Ne ovat just hyvät tuollaisena.
Asiakaspalvelusta luvataan uusi liittymä tarjoushintaan 12kk:n ajaksi. Tämän jälkeen hinta kuitenkin pompsahtaisi yli 30% ylöspäin. Kyse on periaatteesta. Henkilökohtaisesti määräaikaiset tarjoukset tai etuhinnat eivät kiinnosta, koska en halua värkätä liittymien kanssa jatkuvasti enkä halua juosta halvempien tarjousten perässä operaattorilta toiselle.
Käytännössä maksaisin siis operaattorille melkein 35% nykyistä enemmän pelkästään sillä, että ottaisin TuplaSim-lisäpalvelun. Pitkäaikaisena asiakkaana odottaa sitä, että lisäpalvelujen hankinnasta ei "rangaista" heti eikä määräajan jälkeenkään…
Veikkaanpa, että jos esitettyyn koknaisproblematiikkaan joku henkilö talon sisältä löytää ratkaisun, niin asiakkaiden suunnasta sataa varmasti melko paljon kiitosta.