Skip to main content
Vastaus

Miten irtisanoa turha liittymä?

  • May 14, 2025
  • 13 kommenttia
  • 318 katselukerrat

Äidilläni on turha elisan liittymä. Asuu elisan myymälän lähellä, joten meni luonnollisesti sinne. Olisi pitänyt lukea qr-koodi saadakseen jonotusnumero(asiakkaita oli paljon), eli kun ei omista älypuhelinta, ei ole toivottu elisan myymälän asiakkaaksi

 

Soitti palvelunumeroon ja jätti soittopyynnön ja sieltä soittivat joten asia saatiin hoidettua. Tai niin hän luuli, kunnes tuli tekstiviesti jossa oli varmennuslinkki jota klikkaamalla asian saa päätökseen. Eli kun ei omista älypuhelinta, ei ole toivottu elisan asiakkaaksi

Kirjotin linkin selaimeen ja sillä ei päässyt mihinkään

 

Kirjauduin omaelisaan kysyäkseni neuvoa, mutta en löytänyt kuin kaksi tapaa ottaa yhteyttä. Se palvelunumero ja chatti. Chatti ei toimi koneellani olevilla selaimilla, eli jos et käytä windowsia ja suosituinta selainta, et ole toivottu asiakas elisalle

En todellakaan hanki älypuhelinta tai vaihda tietokoneen käyttöjärjestelmää siksi että pääsen elisasta eroon

Olen senverran ärsyyntynyt tähän asiaan, että kun saan selville miten liittymästä pääsee eroon, irtisanon myös kaikki omat liittymäni

Veikkaan että on paljon ikäihmisiä joilla on turhia liittymiä(vanhoja lankaliittymiä) joista eivät pääse eroon ja maksavat sikamaisen korkeita kuukausimaksuja täysin turhaan

 

Ja teille tiedoksi, jotka haluatte ehdottaa että tee äidillesi elisa tunnukset, hänellä ei ole verkkopankki tunnuksia eikä keinoa tunnistautua sähköisesti. On kohtuutonta vaatia ihmistä jolla ei ole tietokonetta, eikä nettiliittymää hankkimaan ne ja opettelemaan käyttämään niitä, päästäkseen eroon yhdestä puhelinliittymästä

EDIT: 14.5.2025 // Muokattu kirosana pois ja korjattu otsikko kuvaavammaksi. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lemmer

Mitäs jos äitisi antaa sinulle liittymän käyttöoikeudet? Soitto elisaan, äitisi valtuuttaa sinullekin käyttöoikeus, hoituu elisalta puhelimitse. Ainakin minulla.

13 kommenttia

Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 14, 2025

Ikävä kuulla tilanteesta! Kaikki asiakkaamme ovat tasavertaisia. 😊 Palvelemme myymälöissä vuoronumerosysteemillä ja saat vuoronumeron lipukeautomaatista, joten et tarvitse qr-koodin lukemiseen laitetta. Puhelimitse myös liittymän irtisanominen onnistuu helposti eikä vaadi varmennuslinkkien käyttöä, joten kuulostaa, että olisi vain itse asian hyväksymisestä kysymys ja sen hyväksymättä jättäminen ei asian hoitamiseen vaikuta eli irtisanominen on sillä kunnossa kyllä. 🤔

 

Tervetuloa mukaan OmaYhteisöön ​@Leamjohka ! 🤗


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • Vastaus
  • May 14, 2025

Mitäs jos äitisi antaa sinulle liittymän käyttöoikeudet? Soitto elisaan, äitisi valtuuttaa sinullekin käyttöoikeus, hoituu elisalta puhelimitse. Ainakin minulla.


  • May 14, 2025

Vaikea on uskoa asiakkaiden tasavertaisuuteen. Se on suoraan sanottuna höpöpuhetta. Miten saat jonotuslipukkeen kun myymälässä ei ole automaattia josta sen saisi? Tai jos on, niin hemmetin hyvin se on piilotettu, todennäkösesti takahuoneeseen

 

Jos varmennuslinkkiä ei tarvita, miksi sellainen lähetetään??

Viestissä sanotaan selvällä suomella että varmenna tehty irtisanominen klikkaamalla linkkiä

 

Yleisesti tosta tasavertaisuudesta, jos olet sitä mieltä että palvelut on kaikille yhdenvertaisia, niin käytä seuraavat 2 viikkoa tavallista kännykkää, ilman nettiyhteyttä. Moinen harhakuvitelma karisee kummasti

 

Itselläni ei edes puhelut toimi kotona, tekstiviestit tulee perille yhdessä kohtaa mökkiä. Karttojen mukaan kaiken pitäisi toimia kaiken loistavasti. Miksi siis hankkisin älypuhelimen, jota en tarvitse ja joka ei toimi siellä missä olen 99% ajastani

Kovasti tämä yhteiskunta painostaa älypuhelimen hankintaan siirtämällä kaikki palvelut sillä käytettäväksi. Itse tarvitsen tekstiviestejä pakettien noutokoodeja ja pankin varmennuskoodeja varten, muuta en puhelimelta tarvitse. En soita sillä koska se ei toimi ja miulle ei soiteta koska se ei toimi

 

Edes prepaid liittymä ei ole yhdenvertainen. Siihen pitää ladata puheaikaa tietyin väliajoin vaikka entistä olisi jäljellä. Viestien vastaanottaminen ei riitä liittymän “käyttämiseksi” ja se sulkeutuu jos puheaikaa ei lataa. Miulla on ladattuna puheaikaa jota en saa käytettyä koko loppuelämäni aikana ja joudun lataamaan sitä jatkossakin lisää. Toinen vaihtoehto olisi mennä paikkaan jossa puhelin toimii ja soittaa jonnekkin, en tiedä riittääkö neiti aika tms.

 

Jos yhteiskunta ei pidä miuta ihmisenä, en tarvitse sitä yhteiskuntaa. Jos palvelut muuttuu sellasiksi että en voi niitä käyttää, en käytä niitä. Jos palvelut ei toimi käyttämilläni standardin mukaisilla käyttöjärjestelmillä, ohjelmilla ja laitteilla, en käytä niitä, ei se ole sen kummempaa. Miulle se ei ole ongelma, palvelun tuottajille tuntuu olevan

 

EDIT: 14.5.2025 // Muokattu kirosana pois. -Burnett


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 14, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.


  • May 14, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.

En sanoisi sitä kehitykseksi että ihmiset painostetaan hankkimaan kalliita laitteita joita ilman palvelut toimivat vain paperilla. paperilla vain siksi, että voidaan asiakkaiden olevan tasa-arvoisia ja yhtä tärkeitä. Myymälä on, mutta vain älypuhelin asiakkaille. Miten lie se ensimmäinen sitten hankitaan kun ei saa ilman sitä jonotusnumeroa

 

Mutta tämän keskustelun saldo on se, että elisa ei halua neuvoa asiakkaitaan. Tässä keskustelussa elisan edustaja toisti firman mantraa joka ei pidä paikkaansa ja muokkasi miun kirjotuksia. Juu poisti kaksi todella rumaa sanaa, varmasti hyvä henki nyt säilyy. Kyseinen henkilö myös kyseenalaisti asiakkaan kokemuksen ja se on todella ikävää <-(sana vaihdettu) palvelua ja negatiivista pr:ää

 

Tulipahan tehtyä jälleen yhdet turhat käyttäjätunnukset joiden vuoksi “tietoni” ovat alttiita vuotamaan. Toki tämän ennakoin ja antamillani tiedoilla ei tee mitään. Eroon tunnuksista tuskin pääsee kun ottaa huomioon firman asioimisen helppouden muualla. Mielestäni tähän yhteisöön pitäisi kelvata samat tunnukset kuin muuallekkin elisaan. Ei toimi ainakaan minulla ja sitä on turha kyseenalaistaa

 

En jää kaipaamaan, neljä nettiliittymää on jo vaihtamassa operaattoria ja tässä kotona se vaihtui valokuituun jo aikasemmin

 

EDIT: 15.5.2025 // POISTETTU RUMA SANA! -Snouppi


Claudius
  • May 15, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.

Valitettavasti ja tämän myötä aina osa palveluiden tarvitsijoista jää kaiken ulkopuolelle oman onnensa nojaan.

Elisan - kuten lähes kaikkien toimijoiden - asiakkaat ovat tasavertaisia siinä, että palvelut on tasapäistetty ja hinnoiteltu eniten myyviin tuotteisiin, joita sitten tarjotaan vauvasta vaariin.

Onneksi kehitys ei ole saavuttanut ruokakauppoja, niissä on sentään valinnanvaraa eikä tarvitse ostaa rajattomasti sitä mitä ei tarvitse eikä käytä,


Sokrates
  • May 15, 2025

Tulipahan tehtyä jälleen yhdet turhat käyttäjätunnukset joiden vuoksi “tietoni” ovat alttiita vuotamaan. Toki tämän ennakoin ja antamillani tiedoilla ei tee mitään. Eroon tunnuksista tuskin pääsee kun ottaa huomioon firman asioimisen helppouden muualla. Mielestäni tähän yhteisöön pitäisi kelvata samat tunnukset kuin muuallekkin elisaan. Ei toimi ainakaan minulla ja sitä on turha kyseenalaistaa

 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • May 15, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.

Valitettavasti ja tämän myötä aina osa palveluiden tarvitsijoista jää kaiken ulkopuolelle oman onnensa nojaan.

Elisan - kuten lähes kaikkien toimijoiden - asiakkaat ovat tasavertaisia siinä, että palvelut on tasapäistetty ja hinnoiteltu eniten myyviin tuotteisiin, joita sitten tarjotaan vauvasta vaariin.

Onneksi kehitys ei ole saavuttanut ruokakauppoja, niissä on sentään valinnanvaraa eikä tarvitse ostaa rajattomasti sitä mitä ei tarvitse eikä käytä,

Pitääpä  ehdottaa kaupolle että kaikki yhtenäistäis hinnat mahdollisimman korkeeksi  ja valikoiman samaksi  .😁


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 16, 2025

Onneksi kehitys ei ole saavuttanut ruokakauppoja, niissä on sentään valinnanvaraa eikä tarvitse ostaa rajattomasti sitä mitä ei tarvitse eikä käytä,

Sietäisi sen verta päivittäistavarakaupan kehittyä kuitenkin, että tuskin tarvitsemme Prisman hyllyssä kaikkia 400 eri leikkelevaihtoehtoa. Mitä enemmän vaihtoehtoja, sitä enemmän hävikkiä.

Kaupan ostajarooli ei millään pysty tuota hanskaamaan ilman, että jää tavaraa myymättä. Hävikki taas nostaa hintoja.


Claudius
  • May 16, 2025

Onneksi kehitys ei ole saavuttanut ruokakauppoja, niissä on sentään valinnanvaraa eikä tarvitse ostaa rajattomasti sitä mitä ei tarvitse eikä käytä,

Sietäisi sen verta päivittäistavarakaupan kehittyä kuitenkin, että tuskin tarvitsemme Prisman hyllyssä kaikkia 400 eri leikkelevaihtoehtoa. Mitä enemmän vaihtoehtoja, sitä enemmän hävikkiä.

Kaupan ostajarooli ei millään pysty tuota hanskaamaan ilman, että jää tavaraa myymättä. Hävikki taas nostaa hintoja.

Niinpä, operaattorit ovat vastavuoroisesti vieneet tarjonnan toiseen äärilaitaan eli kaikille on kelvattava se sikahinnoiteltu 5G-liittymä vaikka sille ei suurelle osalle asiakkaita ole mitään käyttöä.

Operaattorit eivät uskalla tehdä kuluttajatutkimusta siitä, jotta kuinka paljon sen pakkosyötetyn/myydyn liittymän asiakas reaalimaailmassa käyttää

  • rajattomia puheluita
  • rajattomia tekstiviestejä
  • rajatonta dataa
  • rajoitettua EU-dataa

Speedtestin käyttäjien mukaan Elisalla on Suomen hitain mobiili- sekä kiinteä verkko. Ehkä olisi kehittämisen paikka? Ehkä olisi kehittämisen paikka myös liittymävalikoiman laajentamiseen eikä jokavuotiseen supistamiseen. Nämä etuohjelman liittymätarjoukset - huono yritys - ovat syvältä, mitään todellista tarjousta ei osata tehdä,

Kuinkahan monta miljardia litraa täytyy Vantaan joessa virrata ennenkuin edes harkitsen paluuta Elisan asiakkaaksi? No, eihän Elisa muutamaa pihiä asiakasta kaipaa.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 16, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.

En sanoisi sitä kehitykseksi että ihmiset painostetaan hankkimaan kalliita laitteita joita ilman palvelut toimivat vain paperilla. paperilla vain siksi, että voidaan asiakkaiden olevan tasa-arvoisia ja yhtä tärkeitä. Myymälä on, mutta vain älypuhelin asiakkaille. Miten lie se ensimmäinen sitten hankitaan kun ei saa ilman sitä jonotusnumeroa

 

Mutta tämän keskustelun saldo on se, että elisa ei halua neuvoa asiakkaitaan. Tässä keskustelussa elisan edustaja toisti firman mantraa joka ei pidä paikkaansa ja muokkasi miun kirjotuksia. Juu poisti kaksi todella rumaa sanaa, varmasti hyvä henki nyt säilyy. Kyseinen henkilö myös kyseenalaisti asiakkaan kokemuksen ja se on todella ikävää <-(sana vaihdettu) palvelua ja negatiivista pr:ää

 

Tulipahan tehtyä jälleen yhdet turhat käyttäjätunnukset joiden vuoksi “tietoni” ovat alttiita vuotamaan. Toki tämän ennakoin ja antamillani tiedoilla ei tee mitään. Eroon tunnuksista tuskin pääsee kun ottaa huomioon firman asioimisen helppouden muualla. Mielestäni tähän yhteisöön pitäisi kelvata samat tunnukset kuin muuallekkin elisaan. Ei toimi ainakaan minulla ja sitä on turha kyseenalaistaa

 

En jää kaipaamaan, neljä nettiliittymää on jo vaihtamassa operaattoria ja tässä kotona se vaihtui valokuituun jo aikasemmin

 

EDIT: 15.5.2025 // POISTETTU RUMA SANA! -Snouppi

Eipä tässä sukupolvien kuluessa asiat ole miksikään muuttuneet. Vanhus tulee aina olemaan pihalla maailmanmenosta. Isovanhemmat oli, nyt on vanhemmat, ja kohta tullaan itse olemaan.


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • May 16, 2025

Harmillista, mutta kehitys kehittyy, ja asiat muuttuu.

En sanoisi sitä kehitykseksi että ihmiset painostetaan hankkimaan kalliita laitteita joita ilman palvelut toimivat vain paperilla. paperilla vain siksi, että voidaan asiakkaiden olevan tasa-arvoisia ja yhtä tärkeitä. Myymälä on, mutta vain älypuhelin asiakkaille. Miten lie se ensimmäinen sitten hankitaan kun ei saa ilman sitä jonotusnumeroa

 

Mutta tämän keskustelun saldo on se, että elisa ei halua neuvoa asiakkaitaan. Tässä keskustelussa elisan edustaja toisti firman mantraa joka ei pidä paikkaansa ja muokkasi miun kirjotuksia. Juu poisti kaksi todella rumaa sanaa, varmasti hyvä henki nyt säilyy. Kyseinen henkilö myös kyseenalaisti asiakkaan kokemuksen ja se on todella ikävää <-(sana vaihdettu) palvelua ja negatiivista pr:ää

 

Tulipahan tehtyä jälleen yhdet turhat käyttäjätunnukset joiden vuoksi “tietoni” ovat alttiita vuotamaan. Toki tämän ennakoin ja antamillani tiedoilla ei tee mitään. Eroon tunnuksista tuskin pääsee kun ottaa huomioon firman asioimisen helppouden muualla. Mielestäni tähän yhteisöön pitäisi kelvata samat tunnukset kuin muuallekkin elisaan. Ei toimi ainakaan minulla ja sitä on turha kyseenalaistaa

 

En jää kaipaamaan, neljä nettiliittymää on jo vaihtamassa operaattoria ja tässä kotona se vaihtui valokuituun jo aikasemmin

 

EDIT: 15.5.2025 // POISTETTU RUMA SANA! -Snouppi

Eipä tässä sukupolvien kuluessa asiat ole miksikään muuttuneet. Vanhus tulee aina olemaan pihalla maailmanmenosta. Isovanhemmat oli, nyt on vanhemmat, ja kohta tullaan itse olemaan.

Vanhempaa väkeä ja muita rajoituksia omaavia ihmisiä on kuitenkin melkoinen määrä. Usein asiat voitaisiin järjestää helposti ilman että joitain ihmisryhmiä jätettäisiin tarpeettomasti ulkopuolelle (onhan siihen usein myös virallinen velvoite).


Claudius
  • May 17, 2025

Suomessa oli viiime vuoden lopussa yli 1,3 miljoonaa yli 65-vuotiasta. Ehkä olisi joku fiksu operaattori, jolla olisi kanttia selvittää, jotta minkälaisia liittymiä nämä käyttäjät tarvitsevat? Ryhmä lienee se, jossa ei vaihtohalukkuutta liiemmälti taida olla? Siis vakaata tuloa ilman suuria ponnistuksia.

Toki 15-64 vuotiaita oli vajaat 3,5 miljoonaa ja tähän ryhmään nykyisin pistetään kaikki paukut.

Jos vielä puututaan tähän kauppojen valikoimiin. Kun ostat 24/7 kaupasta litran maitoa niistä 50 eri vaihtoehdosta, niin saat aina sen 1000 ml. Jos operaattori myisi saman eli tarjolla olisi yksi, niin saisit sattumankauppaa jotain 10 - 900 ml:n väliltä ja aina samaan hintaan.. Näinhän näitä liittymiä myydään ja saat vain teoriassa 1000 Mbit/s.