Skip to main content

Aiheesta keskusteltu aiemminkin ja sain ristiriitaisia tietoja asiakaspalvelussa.  Maksamattomien laskujen takia liittymä meni kiinni ja Elisa irtisanoi sopimuksen. Sulkemisesta on 2 kk ja joku sanoi, että uutta liittymää et saisi vanhalla numerolla enää. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerroin, että 050 alkuinen numero on ollut käytössäni kauan, ja haluaisin perintään menneiden laskujen maksun jälkeen saman numeron käyttööni. Neuvoi tekemään uuden sopimuksen Elisan antamalla numerolla ja sitten kyselemään perään saako vanhan numeron vielä takaisin. 050 alkuiset ovat kuullemma Elisan yrityspuolen numeroavaruutta. Miten menetellä, että saisin saman numeron takaisin käyttöön? Ollako yrityspuolelle yhteydessä vai mennökö tuon aspan neuvon mukaisesti, uusi numero ja pyyntö vanhalle numerolle takaisin? Historiasta näkee, että numero ollut nimelläni kauan.

Valitettavasti et saa sitä vanhaa numeroa mitenkään takaisin, ei Elisa anna noita 050-alkuisia numeroita enää kuluttaja-asiakkaille, vain yrityksille ja yhteisöille niitä saa. Eikä AsPan yrityspuoli varmasti palvele kuluttaja-asiakkaita kun se Y-tunnus puuttuu.


Entä jos minulla siis on yritys ja haluan kyseisen numeron yritykselle Y-tunnuksella? Voinhan siirtää numeron myöhemmin takaisin omalta yritykseltä yksityiselle puolelle omaan käyttööni.


Elisasta riippumattomasta syystä suljettuja ei olla palautettu. Maksamattomien laskujen takia suljettuja vielä vähemmän. 

Mikäli sopimukset ovat auki, siirrämme kyllä y-tunnuksen alta kuluttajaliittymäksi myös 050 alkuisia nroita.


Entä jos minulla siis on yritys ja haluan kyseisen numeron yritykselle Y-tunnuksella? Voinhan siirtää numeron myöhemmin takaisin omalta yritykseltä yksityiselle puolelle omaan käyttööni.

Tuolla ohjetta:

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/matkapuhelinliittyman-omistussuhteen-muutos

Puhelinliittymän siirto yritykseltä yksityishenkilölle

Puhelinnumeron luovutus yrityksen omistuksesta käyttäjälle on mahdollista tehdä yrityksen suostumuksella. Tällöin tulee tehdä numeron luovutus Yritysten OmaElisassa. 


Aiheesta keskusteltu aiemminkin ja sain ristiriitaisia tietoja asiakaspalvelussa.  Maksamattomien laskujen takia liittymä meni kiinni ja Elisa irtisanoi sopimuksen. Sulkemisesta on 2 kk ja joku sanoi, että uutta liittymää et saisi vanhalla numerolla enää. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerroin, että 050 alkuinen numero on ollut käytössäni kauan, ja haluaisin perintään menneiden laskujen maksun jälkeen saman numeron käyttööni. Neuvoi tekemään uuden sopimuksen Elisan antamalla numerolla ja sitten kyselemään perään saako vanhan numeron vielä takaisin. 050 alkuiset ovat kuullemma Elisan yrityspuolen numeroavaruutta. Miten menetellä, että saisin saman numeron takaisin käyttöön? Ollako yrityspuolelle yhteydessä vai mennökö tuon aspan neuvon mukaisesti, uusi numero ja pyyntö vanhalle numerolle takaisin? Historiasta näkee, että numero ollut nimelläni kauan.

löytyy kai tälläkin foorumilla tai sitten toisella. mutta aikaa on vuosia joten muutoksia on voinut tapahtua.

kyseinen on ollut mahdollista. pitää tehdä elisa kaupassa, ja palvelijan pitää olla perillä asiasta. olettaen että numero on vapaa, palvelija ns. avaa hetkeksi yritysliittymän ja siirtää kuluttajapuolelle. ei tarvitse y-tunnusta. tottakai avausmaksut ja listahinnat.

mutta, kun elisalla itsessään on historia sinun …. öhöm erinomaisesta maksuhistoriasta, niin voi olla että liittymää ei heru. saisiko tuota sitten latausliittymään.

 


Osallistu keskusteluun